طرز تهیه سوفله پنیری با پنیر شایر بلو، یک دسر خوشمزه و متفاوت

سوفله پنیری
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سوفله یک غذای فرانسوی بر پایه تخم مرغ است. در واقع سوفله یک نوع کیک سبک است که در فر تهیه می‌شود. در تهیه سوفله باید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید، تا سوفله به خوبی پف کند. سوفله را با توجه به مواد مورد استفاده در آن می‌توانید به عنوان غذای اصلی یا دسر سرو کنید. این دسر و غذای جذاب را می‌توانید در هر ظرفی در فر قرار داده و سرو کنید؛ اما ظرف اصلی سوفله، رامکین بوده که یک کاسه کوچک چینی است. سوفله انواع مختلفی دارد، مانند سوفله اسفناج، سوفله شکلاتی، سوفله پاستا و سوفله پنیری. در این مقاله طرز تهیه سوفله پنیری را به شما آموزش می‌دهیم. ما در این دستور پخت، از پنیر شایر بلو استفاده می‌کنیم. پنیر شایربلو از شیر گاو تهیه می‌شود و سبب خوش‌طعم شدن سوفله پنیری می‌شود. سوفله پنیری را می‌توانید در مهمانی‌ها به عنوان دسر سرو کنید و مهمانان خود را با طعم عالی آن هیجان زده کنید. برای یاد گرفتن طرز تهیه سوفله پنیری با پنیر شایر بلو در ادامه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوفله پنیری با پنیر شایر بلو

  • کرهسه قاشق غذاخوری
  • آردسه قاشق غذاخوری
  • شیریک چهارم پیمانه
  • پنیر شایر بلو نصف پیمانه
  • جوز هندی یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ چهار عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سوفله پنیری با پنیر شایر بلو

مرحله اول

چهار عدد قالب رامکین یا قالب مناسب فر با ظرفیت ۲۴۰ میلی‌لیتر یا یک پیمانه برای پختن سوفله‌ها آماده کنید. کف و دیواره‌های قالب را با روغن یا کره چرب کنید. کمی آرد (علاوه بر میزانی که برای تهیه سوفله نیاز داریم) داخل قالب ریخته و قالب را تکان دهید تا آرد به تمام سطوح آن برسد. سپس ظرف را برگردانده و کامل تکان دهید تا هیچ آرد اضافه‌ای داخل آن باقی نماند.

مرحله دوم

یک قابلمه متوسط روی حرارت بگذارید. کره را داخل قابلمه آب کنید. سپس آرد را اضافه کرده و یک و نیم دقیقه هم بزنید. پنیر شایربلو را رنده کنید. شیر، پنیر شایربلو رنده شده، جوز هندی و نمک و فلفل را اضافه کنید. مواد را تقریبا سه دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود. سپس آن را از روی شعله بردارید. مقدار نمک و فلفل به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله سوم

سفید و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید. زرده تخم مرغ را با همزن دستی هم بزنید و آن را به مخلوط کره و آرد اضافه کنید. سپس شیر را اضافه کرده و مدام با همزن دستی بزنید تا آرد گلوله نشود و ترکیب یکدست شود.

مرحله چهارم

سفیده تخم مرغ را تا زمانی که پف کند، هم بزنید. سپس مخلوط حاوی زرده تخم مرغ را به آرامی با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید.

مرحله چهارم

مواد را به طور مساوی داخل قالب مد نظر بریزید؛ قالب را کامل پر نکنید و کمی خالی بگذارید تا مواد سوفله برای پف کردن جا داشته باشد. قالب‌های سوفله را به مدت ۲۰ دقیقه و تا زمانی که روی سوفله طلایی شود در فر با  دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده قرار دهید. سوفله پنیری خوشمزه شما آماده است. نوش جان.

نکات

  • توجه داشته باشید که زمان پخت سوفله به نوع ظرفی بستگی دارد که از آن استفاده می‌کنید. هر چه ارتفاع ظرف کمتر باشد، مدت زمان پخت کمتر می‌شود.
  • در فر را هنگام پخت باز نکنید؛ چون این کار باعث می‌شود سوفله‌ها به خوبی پف نکند.
  • اگر طعم تند دوست دارید، به سوفله پنیری فلفل بیشتری اضافه کنید.
  • در تهیه سوفله پنیری می‌توانید به جای پنیر شایربلو، از پنیر پارمسان استفاده کنید.
  • طرز تهیه سوفله سیب‌زمینی که مشابه این غذا هست را هم بخوانید.

دیدگاه ها