طرز تهیه کیک هویج بدون فر با و بدون همزن برقی

طرز تهیه کیک هویج بدون فر
آسان
۶-۸ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

کیک هویج بهترین بهانه‌ برای دورهمی در روزهای سرد پاییزی است. بهترین تکمیل‌کننده‌های این کیک خوشمزه، گردو و دارچین هستند که عطر و طعم این کیک را دو برابر می‌کنند. طرز تهیه کیک هویج و کدو حلوایی بهترین پیشنهادی است که می‌توانیم در این روزهای سرد به شما علاقه‌مندان کیک و شیرینی‌پزی بدهیم. حال طرز تهیه کیک هویج بدون فر را برایتان خواهیم گفت تا در منزل بدون هم‌زن برقی و هیج دردسری آن را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک هویج بدون فر

  • هویج رنده‌شده دو فنجان
  • آرد همه منظوره دو فنجان
  • جوش‌شیرین یک قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ سه عدد
  • روغن یک لیوان
  • کره آب‌شده سه قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه‌ای سه‌چهارم پیمانه
  • جوزهندی یک قاشق چای‌خوری
  • دارچین یک قاشق چای‌خوری
  • گردوی خردشده یک فنجان
  • ماست ساده یک‌دوم فنجان

مواد لازم برای فراستینگ

  • پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم
  • شکر قنادی دو قاشق غذاخوری
  • آب‌لیمو دو قاشق غذاخوری
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک هویج بدون فراستینگ

۱. مواد خشک را آماده کنید

مخلوط کردن مواد خشک در تهیه کیک هویج بدون فر

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک هویج بدون فر باید تمام مواد لازم را آماده کنید تا به دمای محیط برسند. حال کاسه‌ای مناسب انتخاب کرده تا آرد، جوش شیرین، دارچین و جوز هندی را در آن بریزید. مواد را کامل با یکدیگر ترکیب کرده و کنار بگذارید. قبل از اضافه کردن آرد به مواد حتما آن را سه بار جداگانه الک کنید تا سبک‌تر شود. طرز تهیه کیک هویج خانگی با روکش کرمی را در روزهای تعطیل امتحان کنید.

۲. مواد مرطوب را آماده کنید

آماده کردن مواد تر در تهیه کیک هویج

در مرحله دوم طرز تهیه کیک هویج بدون فر نوبت به آماده کردن مواد تر می‌رسد. پس در کاسه‌ای مناسب شکر قهوه‌ای، روغن، کره آب‌شده، ماست و وانیل را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. به خاطر داشته باشید که یک قاشق از کره آب‌شده را برای چرب کردن قابلمه و چند قاشق ماست برای فراستینگ نگه دارید. در ادامه تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی دیگر شکسته و هم بزنید. آن‌ها را به تدریج به مخلوط اضافه کرده و با هم‌زن دستی برای پنج تا هفت دقیقه هم بزنید.

۳. مواد خشک و تر را مخلوط کنید

مخلوط کردن مواد خشک و تر در طرز تهیه کیک هویج بدون هم‌زن

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک هویج بدون فر نوبت به مخلوط کردن مواد می‌رسد پس مواد خشکی را که با یکدیگر مخلوط کرده‌اید را به ظرف مواد تر اضافه کرده و به آرامی هم بزنید. بعد از آن‌که آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کردید گردو و هویج خردشده را هم اضافه و مجدد به آرامی هم بزنید. دقت داشته باشید گردو را به اندازه‌های دلخواه خرد و هویج را با رنده درشت رنده کنید. اگر به کیک‌های اسفنجی علاقه‌مند هستید می‌توانید کیک هویج اسفنجی را برای جشن‌هایتان امتحان کنید.

۴.پلوپز را چرب کنید

ریختن مایه کیک هویج در پلوپز

در چهارمین مرحله از طرز تهیه کیک هویج بدون فر با باقی‌مانده کره آب‌شده، داخل پلوپز خود را چرب کنید. حال مایه کیک را داخل آن بریزید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان دهید که گرم شود سپس دکمه برگشت پلوپز را بزنید تا کیک هویج‌تان بپزد. شما برای آن‌که از پخت هر دو طرف مطمئن شوید کیک را با استفاده از یک بشقاب برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد. گاهی نیاز است دکمه پخت را چندبار روشن کنید تا کیک کامل پخته شود. اگر با زدن سیخ چوبی یا چنگال، مایه کیکی به آن نچسبید کیک‌تان آماده سرو است.

۵. فراستینگ را آماده کنید

آماده کردن فراستینگ برای روی کیک هویج

در پنجمین مرحله از طرز تهیه کیک هویج بدون فر ، کیک را از پلوپز به آرامی خارج کرده و روی یک توری خنک‌کننده قرار دهید. تا خنک شدن کیک‌تان، فراستینگ را درست کنید. پس کاسه‌ای مناسب انتخاب کنید تا در آن پنیر خامه‌ای، شکر قنادی، نصفه پیمانه ماست، وانیل و آب‌لیمو را در آن با کمک هم‌زن دستی مخلوط کنید تا حالت فراستینگی پیدا کند. پیشنهاد ما به شما امتحان کردن کیک هویج با شیر به جای ریختن ماست در مایه خمیر است.

۶. کیک هویج را سرو کنید

سرو کیک هویج بدون هم‌زن

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک هویج بدون فر ، فراستینگ را روی کیک خنک‌شده بمالید. کیک را به اندازه‌های دلخواه برش دهید و در ظرف موردنظر خود برای سرو بچینید. برای تزئین کیک‌تان از خامه و برش‌های هویج هم می‌توانید استفاده کنید.

دستور تهیه کیک هویج بدون فر

نکات تکمیلی پخت کیک هویج

کیک هویج به راحتی در منزل درست‌ می‌شود اما برای حفظ بافت و طعم آن باید نکاتی را بدانید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

روش دیگر فیلینگ کیک هویج

فراستینگ پنیری غلیظ بهترین گزینه برای روی کیک هویج است اما اگر طعم پنیری را دوست ندارید می‌توانید روشی دیگر را امتحان کنید. شما تنها باید پودر قند را با چند قاشق آب پرتقال تازه و کمی پوست رنده‌شده آن مخلوط کنید تا به غلظت مناسبی برسد. آن‌گاه فراستینگ سبک پرتقالی‌تان آماده است.

استفاده از آجیل در کیک هویج

استفاده از آجیل در طرز تهیه کیک هویج

استفاده از آجیل تنها به ذائقه شما بستگی دارد که چه طعمی را دوست دارید. به صورت کلی برای این کیک، گردو، کشمش و بادام‌زمینی خردشده بهترین آجیل‌هایی هستند که می‌توانید استفاده کنید.

نگه داری کیک هویج

کیک‌تان چه در فر و چه بدون فر پخته شده باشد برای نگه‌داری‌ش تنها باید روی آن را پلاستیک یا یک فویل آلومینیومی بپوشانید. در روشی دیگر آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و در یک ظرف دربسته بگذارید. شما به راحتی تا چهار روز در یخچال می‌توانید نگه‌شان دارید. دقت داشته باشید این کیک را با وجود روغن و فراستینگ روی آن نمی‌توانید طولانی‌مدت نگهداری کنید. در فصل پاییز مربای هویج هم می‌توانید در کنار کیک هویج‌تان درست کنید.

رنده کردن هویج

چگونه رنده کردن هویج برای کیک هویج

برای آن‌که کیک هویج‌تان ظاهر بهتری داشته باشد در وهله اول آن را با رنده درشت رنده کنید. در صورت داشتن غذاساز از تیغه‌های رنده‌ای آن استفاده کنید تا در کم‌تر از چند دقیقه هویج‌هایتان را رنده کنید. در نهایت هویج‌هایتان را با تیغه «S» معمولی مخلوط‌کن هم می‌توانید خرد کنید.

کیک هویج در فریزر

بهتر است قبل از تزئین کیک یا فراستینگ، کیک یا لایه‌های آن را سلفون‌پیچ کنید تا هوا وارد آن نشود، سپس داخل یک ظرف در بسته گذاشته و در فریزر قرار دهید. ناگفته نماند کیک را می‌توانید چند ساعت بیرون از فریزر بگذارید و هنگامی که فراستینگ یا لایه خامه‌ای روی آن سفت شد، کیک را با یک سلفون محکم بپیچید و داخل فریزر قرار دهید.

کاپ کیک‌ های هویج

نحوه پخت کوکی های هویج

شما به راحتی این مواد را می‌توانید در کاغذهای کاپ‌کیک ریخته و آن را برای میهمانی‌هایتان آماده کنید. با این‌حال در کتاب کاله طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی و طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس را بخوانید.

افزودنی های کیک هویج

طعم این کیک خانگی را علاوه بر گردو و هویج، با افزودنی‌های دیگر هم می‌توانید تغییر دهید. نارگیل رنده‌شده و تکه‌های آناناس طعم کلاسیکی به آن می‌دهند. آناناس رطوبت بیشتری به کیک‌تان می‌دهد پس هنگام اضافه کردن هویج می‌توانید یک‌دوم فنجان نارگیل یا یک‌دوم فنجان تکه‌های آناناس هم اضافه کنید. استفاده از این افزودنی کاملا سلیقه‌ای است. کیک پرتقالی اسفنجی یکی دیگر از کیک‌های پاییزی است که به راحتی در منزل می‌توان آن را آماده کنید.

مایه کیک هویج

مایه کیک هویج

خمیر کیک هویج‌ نباید حالت خمیری و چسبناکی به خود بگیرد به همین‌خاطر باید به نکات زیر دقت کنید:

  • آرد را در دو یا سه مرحله به مواد اضافه کنید تا توده‌های خمیری در مایه کیک‌تان ایجاد نشود.
  • مایه کیک هویج‌تان را زیاد هم نزنید چرا که فرورفتگی در مرکز کیک ایجاد می‌شود.
  • برای داشتن کیک لایه‌ای باید آن را دوبار بپزید.

عطر و طعم کیک هویج

برای آن‌که کیک هویج‌تان عطر و بوی بهتری داشته باشد در کنار دارچین و جوز هندی از زنجبیل، میخک و هل استفاده کنید تا عطر بهتری به آن بدهند. برای طعم بهتر هم باید اندازه‌های گفته‌شده را کامل رعایت کنید تا بافت کیک‌تان از بین نرود. اگر هویج رنده شده را از دو لیوان بیشتر استفاده کنید، بافت کیک‌تان خیس خواهد شد و اگر مقدار آن کمتر باشد دیگر کیک‌تان عطر و بوی هویج را نخواهد داشت. طرز تهیه مینی کیک هویج را حتما امتحان کنید.

دیدگاه ها