طرز تهیه کباب کوبیده در فر ؛ ساده و خوشمزه و فوری

طرز تهیه کباب کوبیده در فر
آسان
5 نفر
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

یکی از تفریحات همیشگی ما در بهار رفتن به طبیعت و پیک نیک به همراه خانواده و دوستان است. عضو جدا نشدنی پیک نیک‌های اغلب ما ایرانیان کباب‌های خوش‌عطر و خوشمزه است، این روزها که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بهتر است برای حفظ سلامتی خود و عزیزانمان در منزل بمانیم هم می‌توانیم عطر خوش کباب را به خانه بیاوریم. پس با طرز تهیه کباب کوبیده در فر با ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده در فر

  • گوشت راسته گوساله ۷۰۰ گرم
  • گوشت قلوه‌گاه گوسفند ۳۰۰ گرم
  • پیاز سه عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده در فر

مرحله اول

در ابتدا گوشت قلوه‌‌گاه گوسفند را سه بار چرخ کنید. پیاز را شسته و پوست بکنید و با استفاده از رنده ریز، رنده کنید. پیازها را در صافی بریزید و آب آن را کامل بگیرید.

مرحله دوم

در کاسه‌ای بزرگ، گوشت چرخ‌شده را به همراه پیاز رنده شده مخلوط کنید، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و به خوبی ورز دهید. تا جایی که گوشت حالت چسبنده پیدا کند.

مرحله سوم

روی ظرف را بپوشانید و یک ساعت آن را در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت سیخ‌های مخصوص کباب کوبیده را برداشته، دست خود را مرطوب کنید و از مایه گوشت به اندازه یک نارنگی (۱۰۰-۱۲۰ گرم) برداشته و به سیخ بکشید و با انگشتان فشار دهید تا به سیخ بچسبد و سطح آن صاف شود.

مرحله چهارم

سیخ‌های آماده شده را در سینی فر بچینید. فر را با دمای ۲۶۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و سینی را در بالاترین طبقه فر قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. در این مدت چندبار به آن سر بزنید و گاهی آن را بچرخانید تا به صورت یکنواخت پخته شود.

وقتی کباب‌های شما آماده شد آن را به همراه نان تافتون تازه خانگی یا برنج ساده سرو و ظرف را با چند برگ ریحان و گوجه تزیین کنید.

وقتی کباب را در فر قرار دادی مرتب به آن سر بزنید تا خشک نشوند.

اگر دوست دارید به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده کنید می‌توانید طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای را هم در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها