طرز تهیه کورتادو

اسپرسو کورتادوی اسپانیایی
آسان
1 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

در دنیای قهوه‌های مختلفی که بر پایه اسپرسو تهیه می‌شوند مانند لاته، لاته ماکیاتو و کاپوچینو، قهوه‌های اسپانیایی مانند اسپرسو کورتادو دارند جایگاه خودشان را در دل قهوه دوستان پیدا می‌کنند. البته این قهوه را در هر کافی‌شاپی پیدا نمی‌کنید اما جای نگرانی نیست. با دنبال کردن این دستور می‌توانید قهوه کورتادوی خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کورتادو

  • اسپرسو دبل شات ۶۰ سی سی
  • شیر ۱/۶ لیوان
  • سیروپ وانیلی ۱/۴ لیوان

طرز تهیه کورتادو

مرحله اول

ابتدا اسپرسوی دبل شات را تهیه کنید. برای آنکه اسپرسوی شما درست و اصولی باشد باید نکات مربوط به فوت و فن تهیه اسپرسو را بدانید.

مرحله دوم

مانند سایر نوشیدنی‌های گرم قهوه بر پایه اسپرسو، حالا باید شیر را روی حرارت متوسط گذاشته و گرم کنید. سپس قبل از آنکه بجوشد، آن را در فرنچ پرس بریزید و با استفاده از اهرم دستگاه چند بار هم بزنید تا کف کند. تهیه فوم از شیر برای انواع قهوه نکات خاص خود را دارد.

مرحله سوم

در ماگی که برای تهیه کورتادو انتخاب کرده‌اید سیروپ وانیل را بریزید و با قهوه ترکیب کنید.

مرحله چهارم

کمتر از نصف مقدار اسپرسو، شیر داخل مخلوط قهوه و سیروپ بریزید و در انتها فوم شیر را اضافه کنید. اسپرسو کورتادو آماده است. نوش جان!

نکات لازم برای تهیه کورتادو

  • با توجه به استفاده از دبل شات اسپرسو در تهیه اسپرسو کورتادو این قهوه بیشتر مناسب کسانی است که طرفدار طعم قوی قهوه هستند و کافئین بیشتر در قهوه را دوست دارند.
  • اگر دوست داشته باشید می‌توانید کورتادو را با سیروپ عسلی هم درست کنید. به این منظور ۴/۱ سیروپ عسل را تهیه کنید.

دیدگاه ها