طرز تهیه کوکو سیب زمینی آب پز شده خوشمزه و ساده

طرز تهیه کوکو سیب زمینی آب پز
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر دنبال غذایی ساده و خوشمزه هستید که در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کنید، کوکوی سیب زمینی بهترین گزینه است. در ادامه، طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی آب پز شده را بررسی می‌کنیم. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام را مرور کرده بودیم.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی آب پز

  • سیب زمینی آب پز ۳ عدد متوسط
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی آب پز شده

۱. آماده کردن مایه کوکو

تهیه مایه کوکو سیب زمینی آب پز

اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی آب پز شده این است که سیب زمینی‌های آب پز را پوست بکنید و رنده کنید سپس پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و هم بزنید تا یکدست شود. سیب زمینی‌های رنده شده، پیاز، آرد، نمک، فلفل و زردچوبه را به تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مایه کوکو سیب زمینی آماده شود.

۲. سرخ کردن کوکو

سرخ کردن کوکو سیب زمینی آب پز شده

اکنون و در این مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی آب پز ابتدا تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و بعد کمی روغن داخلش بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود بعد مایه کوکو را به شکل دلخواه‌تان در تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف کوکو سرخ شود سپس کوکو را برگردانید و طرف دیگر آن را هم سرخ کنید. کوکو سیب زمینی را بعد از پخت روی دستمال کاغذی جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. کوکوی سیب زمینی با سیب زمینی پخته شما آماده است اکنون می‌توانید آن را با نان، سس گوجه، خیارشور و سبزی خوردن میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کوکوی سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی آب پز

همان‌طور که دیدید و خواندید تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی آب پز کار ساده‌ای است و کافی است نکات و فوت‌وفن‌های آن را کامل در نظر داشته باشید تا حاصل کارتان یک غذای خوشمزه برای شام سبک یا میان وعده‌های روزهای مختلف‌تان باشد.

نکات مربوط به وا نرفتن و پف کوکو

برای این که طرز تهیه کوکو سیب زمینی آب پز شما وا نرود باید به نکات زیر دقت کنید: یادتان باشد انتخاب سیب زمینی مناسب هم حتی در این نکته مهم است:

  • پخت کامل سیب زمینی: سیب زمینی‌ها باید به طور کامل پخته شوند تا بعد از رنده شدن آب نیندازند و باعث شل شدن مایه کتلت نشوند.
  • گرفتن آب سیب زمینی: بعد از رنده کردن سیب زمینی، حتما آب آن را با دست یا پارچه بگیرید تا مایه کتلت سفت و منسجم شود.
  • استفاده از تخم مرغ به مقدار مناسب: کمبود تخم مرغ باعث وا رفتن کتلت می‌شود.
  • استفاده از آرد یا پودر سوخاری: اضافه کردن آرد یا پودر سوخاری به مایه کتلت، به انسجام و پف کردن آن کمک می‌کند. طرز تهیه کتلت با انواع آرد را هم می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.
  • استراحت دادن مایه کتلت: بعد از مخلوط کردن مواد، به مایه کتلت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا خودش را بگیرد.
  • سرخ کردن در روغن داغ: برای سرخ کردن کتلت، از روغن داغ استفاده کنید تا یهویی خودش را بگیرد و وا نرود.
  • برگرداندن به موقع کتلت: صبر کنید تا یک طرف کتلت به طور کامل سرخ شود و سپس آن را برگردانید.

روش های مختلف تهیه کوکو سیب زمینی

روش های مختلف پخت کوکو سیب زمینی آب پز

برای تهیه کوکو سیب زمینی می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید اما یکی از رایج‌ترین‌ها در پخت کوکو سیب زمینی این است که مایه آن را کاملا کف تابه پهن کنید و بعد برگردانید و سمت دیگرش را سرخ کنید. طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده به این روش را در کتاب کاله با جزییات می‌توانید مطالعه کنید.

اما در کنار این روش‌های رایج می‌توانید با اضافه کردن ژامبون به کوکو سیب زمینی نوع متفاوتی از آن را تجربه کنید. طرز تهیه کوکوی سیب زمینی با ژامبون را در کتاب کاله مطالعه کنید. البته طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری هم سبک خوبی از تهیه کوکو سیب زمینی است. اما طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پفکی را حتما مرور کنید.

در کنار این روش‌ها استفاده از سبزیجات معطر مثل جعفری، تره، شوید و ریحان هم باعث خوشمزه شدن این غذای ساده می‌شود اما استفاده از انواع پنیر هم در ترکیب مایه کوکوی سیب زمینی کار رایجی است پس از اضافه کردن پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا غافل نشوید.

اگر باید کوکوی سیب زمینی کمی تهیه کنید و فقط برای دو نفر بپزید خوب است طرز تهیه کوکوی سیب زمینی برای دو نفر را با جزییات در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها