طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی و ترد رستورانی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کوکو سیب زمینی یکی از غذاهای ساده و خوشمزه‌ای است که طرفداران زیادی دارد. این غذا را می‌توان به عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو کرد. طرز تهیه کوکو سیب زمینی بسیار ساده است و به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد. قبلا در کتاب کاله، طرز تهیه‌های مختلفی برای کوکو سیب زمینی از جمله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد سوخاری و طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی ارائه شده است اما در ادامه طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی را به همراه تصاویر مراحل پخت مشاهده می‌کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی پفکی

  • سیب زمینی ۴ عدد متوسط
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد نخودچی ۱ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • زردچوبه، فلفل سیاه، نمک به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی

آماده کردن مایه کوکو سیب زمینی

اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی درست مثل طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری این است که مواد لازم آن را آماده کنید. برای این کار ابتدا سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرد سپس آن‌ها را با رنده درشت، رنده کنید. دقت داشته باشید که سیب زمینی را جدا و پیاز را جدا رنده کنید و در نهایت آب پیاز را بگیرید و به سیب زمینی اضافه کنید. بعد تخم مرغ، آرد نخودچی، بیکینگ پودر، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را هم به اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.

سرخ کردن کوکو

سرخ کردن کوکو سیب زمینی پفکی

اکنون و در این مرحله از طرز تهیه کوکوی سیب زمینی زمان آن است که مایه سیب زمینی را در ماهیتابه مناسب با روغن سرخ کنید برای این کار ابتدا در ماهیتابه مناسب روغن بریزید و اجازه دهید داغ شود بعد مقداری از مایه کوکو را بردارید و در دستتان شکل دهید و داخل ماهیتابه بگذارید تا سرخ شود این کار را تا اتمام تمام مایه کوکو ادامه دهید. فقط حواستان باشد وقتی یک روی کوکو سرخ شد، آن را برگردانید تا روی دیگرش هم صاف شود.

نکات تکمیلی برای تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی

همان‌طور که دیدید تهیه کوکو سیب زمینی واقعا کار ساده‌ای است اما می‌توانید آن را متفاوت کنید مثلا به آن پنیر اضافه کنید. طرز تهیه کوکو سبزی با پنیر ویلی و البته طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی را در کتاب کاله بخوانید و نکات و فوت و فن‌های تهیه کوکوی سیب زمینی را در ادامه مطالعه کنید.

راز پفکی شدن کوکو

برای پفکی‌تر شدن کوکو سیب زمینی همان‌طور که دیدید از انواع آرد و بیکینگ پودر استفاده می‌شود اما اگر دوست دارید کوکوی سیب زمینی شما پفکی‌تر شود، می‌توانید از یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر بیشتر استفاده کنید.

از جمله رازهای دیگر برای پفکی شدن کوکو این است که به مایه کوکو استراحت دهید. یعنی بعد از مخلوط کردن مواد، مایه کوکو را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. این کار باعث می‌شود که کوکو پفکی‌تر شود.

استفاده از سبزیجات و زعفران در کوکو سیب زمینی

می‌توانید به مایه کوکوی سیب زمینی، سبزیجات دلخواه مانند گشنیز و جعفری هم اضافه کنید تا هم جذاب‌تر و هم خوشمزه‌تر شود. البته استفاده از زعفران هم به خوشمزه شدن کوکو کمک می‌کند.

پخت کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته

برای پخت کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته، سیب زمینی‌های پخته شده را له کنید. سپس پیاز رنده شده، تخم مرغ، ادویه‌ها و سبزیجات دلخواه را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. در تابه‌ای روغن داغ کنید و مایه کوکو را داخل آن بریزید. صبر کنید تا یک طرف کوکو پخته شود، سپس آن را برگردانید و طرف دیگر را هم بپزید.

تفاوت استفاده از سیب زمینی پخته و خام برای تهیه کوکو سیب زمینی پفکی

انتخاب بین سیب زمینی خام و پخته برای تهیه کوکو سیب زمینی پفکی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال کوکو پفکی‌تر با طعم سیب زمینی بیشتر هستید، از سیب زمینی خام استفاده کنید. اما اگر به دنبال کوکو با انسجام بیشتر و طعم ملایم‌تر هستید، سیب زمینی پخته را انتخاب کنید.

سیب زمینی خام برای تهیه کوکو سیب زمینی

اگر در تهیه کوکو سیب زمینی از سیب زمینی خام استفاده کنید کوکوی شما پف بیشتری خواهد داشت و طعم و بافت سیب زمینی بیشتر حفظ می‌شود و البته زمان پختش هم سریع‌تر است اما نکته این است که در این شکل از طرز تهیه کوکو اگر آب سیب زمینی که هنگام رنده شدن خارج می‌شود به خوبی گرفته نشودُ احتمال وا رفتن کوکو بیشتر است. از طرف دیگر ممکن است طعم سیب زمینی خام برای برخی افراد خوشایند نباشد.

سیب زمینی خام برای تهیه کوکو سیب زمینی

تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته این مزیت را دارد که امکان وا رفتن کوکو کمتر است و شکل دادن به آن راحت‌تر است اما این شکل کوکو معمولا پف کمتری دارد اما زمان پختش بیشتر است. اگر زمان کافی ندارید می‌توانید به جای سرخ کردن دانه دانه کوکو مایه آن را کف قابلمه پهن کنید و سرخ کنید. کوکو سیب زمینی ساده را در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها