طرز تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ خوشمزه و آسان

طرز تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

احتمالا افرادی که وگان هستند و یا منع مصرف تخم مرغ دارند، همیشه دوست دارند کوکو را به عنوان غذای خود داشته باشند. و واقعیت این است که تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ هم به اشکال مختلف قابل اجراست. پس اگر دوست دارید طرز تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ خوشمزه را بدانید در ادامه همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ

  • سیب زمینی ۲ عدد متوسط
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر (اختیاری) ۱ حبه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • پودر سوخاری ۱فنجان
  • پودر پایریکا، پودر تخم گشنیز و پودر پیاز به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم

۱. پخت سیب زمینی

پخت سیب زمینی با آب برای تهیه کوکو

اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ درست مثل طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته این است که سیب‌زمینی‌ها را در یک قابلمه پر آب بگذارید و اجازه دهید با حرارت متوسط بپزند.

۲. تهیه مایه کوکو سیب زمینی

پوره کردن سیب زمینی برای تهیه کوکو سیب زمینی

وقتی سیب زمینی پخت آن را از آب خارج کرده و پوستش را بگیرد و بعد با گوشت‌کوب یا چنگال خوب له کنید. (بهتر است از رنده استفاده نکنید)

۳. مخلوط کردن مواد کوکو و سرخ کردن آن

اکنون که سیب زمینی رنده شده نوبت آن است که ادویه‌ها را به آن اضافه کنید و خوب با دست هم بزنید تا کاملا مواد با هم مخلوط شوند. در نهایت باید در یک ماهیتابه مناسب روغن بریزید و اجازه دهید داغ شود بعد دست خود را کمی به روغن آغشته کنید و مقداری از مایه کوکو را بردارید، شکل دهید و داخل روغن سرخ کنید. هر طرف کوکو را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه سرخ کنید و بعد به سراع سمت دیگر آن بروید. این کار را تا اتمام تمام مواد کوکو ادامه دهید.

نکات تکمیلی برای تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ

طرز تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ

در باور عمومی کوکو بدون تخم مرغ نیست اما این روزها با وجود رژیم‌ها و سبک‌های غذایی خاص مثل وگان می‌توان تقریبا همه غذاها را به شکلی پخت که همه بتوانند از آن استفاده کنند و به این ترتیب کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ هم شدنی است. اما برای تهیه این نوع کوکو هم درست مثل کوکوی معمولی باید نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن با دقت رعایت شود تا حاصل یک غذا به خوشمزگی غذاهای عادی که همه در ذهن دارند باشد.

جایگزین‌های تخم مرغ برای تهیه کوکو

در تهیه کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ همان‌طور که دیدی نیازی نیست ضرورتا جایگزین خاصی در نظر بگیرید و فقط کافی است که مواد را خوب با هم مخلوط کنید و در هنگام سرخ کردن کوکو نهایتا کمی به کف دستتان روغن بمالید و مایه کوکو را درست مثل کوکوهای معمول در روغن سرخ کنید یا حتی در فر بپزید.

اما اگر دوست دارید تا حدی شکل مایه کوکو شبیه کوکوی عادی شود می‌توانید از دانه چیا به عنوان جایگزین تخم مرغ استفاده کنید. برای این کار دانه چیا را با کمی آب خیش کنید و داخل مخلوط بریزید. دانه چیا دقیقا ساختاری مثل تخم مرغ دارد و می‌تواند به شکل گرفتن مایه درست مثل کوکو کمک کند.

روش‌های پخت کوکوی سیب زمینی بدون تخم مرغ

کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ را می‌توانید با سیب زمینی خام که رنده می‌کنید هم تهیه کنید فقط حتما آب اضافه سیب زمینی و پیاز را بگیرید یا حتی پودر پیاز را جایگزین کنید و البته حتما از انواع آرد یا پورد مثل پودر سوخاری برای انسجام بیشتر کوکوی خود استفاده کنید.

دیدگاه ها