طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی فوری در ۳ مرحله

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کوکوی سیب زمینی پیتزایی و فوری یک غذای جذاب و آسان است که به راحتی می‌توانید تهیه کنید. نکته جالب این پیتزا این است که نیازی به تهیه خمیر از قبل ندارد و هم خوشمزگی کوکو سیب زمینی و هم پیتزا را برایتان به ارمغان می‌آورد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی فوری را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

  • سیب زمینی ۷۰۰ گرم
  • پنیر چدار ۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • روغن نباتی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا ۱ فنجان (۱۰۰ گرم)
  • گوجه گیلاسی به مقدار لازم
  • ریحان خشک شده به مقدار لازم
  • پونه کوهی خشک شده به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

۱. گرم کردن فر

آماده کردن فر

اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی این است که فر را گرم کنید. برای این کار فر را با دمای ۴۲۵ فارنهایت (۲۲۰ درجه سانتی‌گراد) گرم کنید و یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.

۲. آماده کردن لایه سیب زمینی

در این مرحله سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و با سوراخ‌های بزرگ رنده کنید سپس سیب زمینی‌ها را داخل حوله آشپزخانه بریزید و تا جایی که می‌توانید سیب زمینی رنده شده را فشار دهید تا آبش کامل خارج شود بعد سیب زمینی‌ها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. پنیر پیتزا، تخم مرغ، نمک و فلفل را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. در نهایت مخلوط سیب زمینی را در ورقه پخت آماده شده پهن کنید و به شکل دایره ۳۰ سانتی‌متری در آورید و در فر بگذارید تا به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه بپزید تا لبه‌هایش کمی طلایی شود.

۳. تاپینگ پیتزا و پخت نهایی

در آخرین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی نوبت آن است که سیب زمینی را از فر خارج کنید و روی آن را با پنیر موزارلا، برش‌های سوسیس مورد علاقه خود، ریحان خشک، پونه کوهی و گوجه فرنگی بپوشانید و مجدد سینی را داخل فر بگذارید تا ۱۰-۱۵ دقیقه دیگر بپزید تا پنیر آب شود. بعد آن را خارج کرده میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

چیزی که کوکوی سیب زمینی پیتزایی را بسیار خاص می‌کند سادگی آن است. یعنی همان که لازم نیست خمیر تهیه کنید و فقط با یک لایه سیب زمینی ترد و نرم قرار است یک پیتزای خوشمزه داشته باشید کافی است تا هر زمان که فرصت نداشتید اما یک غذای خوشمزه خواستید دست به کار شوید اما خوب است حتما نکات و فوت‌وفن‌های آن را بدانید.

استفاده از مواد مختلف برای تاپینگ کوکو سیب زمینی پیتزایی

جالب‌ترین نکته در خصوص این غذا این است که می‌توانید در تاپینگ آن خلاق باشید و تجربه پیتزای خود را سفارشی کنید. گزینه‌ها بی‌پایان هستند، بنابراین با خیال راحت ترکیب مورد علاقه خود را پیدا کنید و از قارچ گرفته تا انواع سبزیجات دیگر را رویش بریزید و لذت ببرید.

تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی بدون فر

در طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی خوشمزه می‌توانید این غذا را بدون فر و در یک تابه به راحتی روی گاز بپزید. فقط کافی است به جای فر با حرارت مناسب کوکوی سیب زمینی پیتزایی را روی گاز بپزید.

تهیه کوکو سیب زمینی به روش‌های مختلف

واقعیت این است که تهیه کوکو یکی از جذاب‌ترین کارهای ما ایرانی‌هاست چون هم تنوع زیادی برایش داریم هم فقط کوکوی سیب زمینی را به روش‌های مختلف تهیه می‌کنیم در ادامه بخشی از روش‌های جذاب را می‌توانید مطالعه کنید:

دیدگاه ها