طرز تهیه کوکی شکری ساده ؛ یک عصرانه ترد و دلچسب

طرز تهیه کوکی شکری ساده
آسان
15 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

 ترکیب کوکی با چای یا قهوه از جمله محبوب‌ترین ترکیب‌های وعده عصرانه است. کوکی‌ها که در هر فصلی با مواد مختلف قابل تهیه هستند معمولا در تعداد زیاد پخته می‌شوند تا چند روز پس از پخت نیز قابل مصرف باشند.طرز تهیه کوکی شکری بسیار آسان بوده و یکی از خوشمزه‌‌ترین انواع کوکی است که می‌توانید آن را با  هزینه کم و موادی بسیار ساده در آشپزخانه خودتان تهیه کنید. وجه تمایز این کوکی بافت متفاوت و ترد آن است که باعث محبوبیت بیشتر آن نسبت به دیگر شیرینی‌ها شده ‌است. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکی شکری آمده است که هیچ گونه لبنیاتی در تهیه آن استفاده نمی‌شود و مناسب رژیم افراد گیاهخوار است.

مواد لازم برای تهیه کوکی شکری ترد و خوشمزه

  • آرد ساده250 گرم
  • آرد ذرت25 گرم
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله 100 گرم
  • پودر قند100 گرم
  • تخم مرغ بزرگدو عدد
  • عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کوکی شکری ساده و خوشمزه

مرحله اول

طرز تهیه کوکی شکری برخلاف کوکی ردولوت یا کوکی دبل چاکلت خانگی بسیار راحت است و می‌توانید در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کنید. این کوکی‌های شکری را می‌توانید با یک نوشیدنی گرم در یک روز سرد پاییزی یا زمستانی میل کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید.

برای تهیه این کوکی شکری ساده ابتدا باید کره را از یخچال بیرون بیاورید و اجازه دهید تا حدود 10 دقیقه در دمای اتاق بماند تا نرم شود. یک کاسه بزرگ بردارید و پودر قند را داخل آن الک کنید. سپس 100 گرم کره نرم شده را داخل کاسه بریزید. مواد داخل کاسه را با همزن برقی به مدت چهار دقیقه هم بزنید تا بافت آن نرم و یک دست شود. دو عدد تخم مرغ را بشکنید و یکی یکی داخل کاسه بریزید. سپس یک قاشق چای‌خوری وانیل اضافه کنید. 25 گرم آرد ذرت را همراه با 250 گرم آرد ساده داخل یک ظرف جدا الک کنید. مخلوط آرد را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا مخلوط شوند و به صورت یک خمیر یک دست در بیایند.

مرحله دوم

خمیر را با دست کمی ورز دهید. با یک لایه کاغذ پوستی کف یک سینی بزرگ را بپوشانید و خمیر را روی آن قرار دهید و با کمک وردنه آن را پهن کنید تا به ضخامت شش میلی‌متر برسد. روی آن را با یک لایه کاغذ پوستی بپوشانید و برای 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم

پس از گذشت نیم ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید چند دقیقه در دمای اتاق بماند. فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود. کاغذ پوستی رویی را از روی خمیر جدا کرده و با استفاده از یک قالب گرد شش سانتی متری یا چاقو نوک تیز خمیر را برش بزنید. اضافات خمیر را از اطراف دایره‌ها جدا کنید و دوباره ورز دهید و با کمک وردنه پهن کنید و با قالب‌های دایره‌ای خمیر را برش بزنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا از خمیر نهایت استفاده را ببرید.

مرحله چهارم

دوعدد سینی فر را بردارید و کاغذ روغنی مناسب پخت را به اندازه کف سینی ببرید و آن را کف سینی‌ها پخش کنید . کوکی‌ها را با فاصله حداقل دو سانتی متری از هم روی سینی قرار دهید. سینی‌ها را داخل فر قرار دهید تا کوکی‌ها برای 7-10 دقیقه بپزند. پس از این که کوکی‌ها طلایی شدند سینی را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند. پس از چند دقیقه کوکی‌ها را با احتیاط از سینی خارج کنید و روی قفسه فلزی مخصوص قرار دهید تا کاملا خنک شوند. کوکی‌های خنک شده را داخل ظرف مخصوص پذیرایی قرار دهید و سرو کنید، نوش جان.

نکات

  • خمیر این کوکی را می توانید پیش از پخت داخل یک ظرف مناسب قرار دهید و تا سه هفته در فریزر نگهداری کنید.
  • به مدت یک هفته می‌توانید کوکی‌های پخته شده را در یک ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید.

دیدگاه ها