طرز تهیه کیک شکلاتی با اسمارتیز با ویدئوی آموزشی

طرز تهیه کیک شکلاتی با اسمارتیز
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

کیک شکلاتی با اسمارتیز، از کیک‌های محبوب و خوش‌طعم در خانواده کیک‌ شکلاتی است. طرز تهیه این نوع کیک شکلاتی بسیار آسان است و حتی اگر یک شیرینی‌پز باتجربه نباشید هم می‌توانید آن را به سادگی در خانه تهیه کنید و به عنوان کیک شکلاتی تولد از آن در منزل لذت ببرید. اگر دنبال یک دسر شکلاتی خوشمزه هستید، کیک شکلاتی با اسمارتیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

اسمارتیزهای رنگارنگ در این کیک هم آن را به یک کیک زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کنند و هم نشانی از ذوق و سلیقه شما می‌تواند باشد. برای تهیه و تزیین خانگی اما حرفه‌ای یک کیک خوشمزه آماده‌اید؟ این‌بار تزئین کیک شکلاتی با اسمارتیز بی‌نظیری را با هم آماده و حاصل کارمان را به شکلی خاص تزیین می‌کنیم.

مواد لازم برای کیک شکلاتی با اسمارتیز

  • شکریک فنجان
  • کره (نرم‌شده)250 گرم
  • آرد225 گرم
  • بیکینگ پودریک قاشق چایخوری
  • پودر کاکائو تلخ50 گرم
  • تخم‌مرغ همزدهسه عدد
  • شکلات تلخ خردشده250 گرم
  • اسمارتیز700 گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی با اسمارتیز

مرحله اول

فر را با دمای ۱۴۰ تا ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک قالب کیک گرد به قطر ۲۰ سانتی‌متر بردارید، آن را چرب کرده و داخل آن کاغذ روغنی بگذارید.

قالب فر را برای کیک اسمارتیز چرب کنید

 

مرحله دوم

شکر، ۱۲۵ گرم کره و یک لیوان آب را در داخل یک قابلمه اضافه کرده و هم بزنید. حالا قابلمه را روی حرارت کم گاز گذاشته و به مدت پنج دقیقه روی حرارت هم بزنید تا کره آب شده و با شکر خوب مخلوط شود. پس از آن که خوب با هم ترکیب شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

شکر و کره و آب را مخلوط کنید

مرحله سوم

آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را در یک کاسه بزرگ ریخته و هم بزنید. سپس در وسط مواد یک سوراخ بزرگ ایجاد کنید. مایه شکر و کره را که خنک شده‌اند به همراه تخم مرغ‌ها داخل این سوراخ اضافه کرده و سپس با یک قاشق فلزی، تمام مواد را با هم به آرامی ترکیب کنید.

مواد کیک با روکش اسمارتیز را هم بزنید

مرحله چهارم

مایه آماده شده را داخل قالب کیک بریزید. قالب را به مدت ۵۰ دقیقه در فر بگذارید تا کیک شما پخته شود. پس از آن که کیک پخت، به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا خنک شود.

کیک

مرحله پنجم

شکلات تلخ و کره باقی‌مانده را در یک قابلمه روی حرارت به مدت پنج دقیقه آب کرده و ترکیب کنید. سپس به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا خنک شده و خودش را بگیرد.

کیک شکلاتی

مرحله ششم

بعد از آن‌که کیک خودش را گرفت، روی کیک از مخلوط شکلات و کره آب شده بریزید. حالا اسمارتیزها را روی آن با هر شکلی که دوست دارید بچینید. اسمارتیزها را مقداری فشار دهید تا روی کیک بچسبد. کیک شکلاتی با روکش اسمارتیز شما آماده است.

اسمارتیز برای کیک شکلاتی با اسمارتیز

فوت و فن‌های تهیه کیک شکلاتی اسمارتیز

  • اگر دسرباز هستید و زیاد در خانه شیرینی‌جات می‌پزید، خوب است طرز تهیه سس شکلاتی به روش قنادی و طرز تهیه خامه شکلاتی برای تزیین انواع کیک و شیرینی را یاد بگیرید.
  • حالا که برای تهیه این کیک آماده شده‌اید، مراقب باشید که سراغ 7 اشتباه رایج در هنگام پخت کیک نروید.
  • هنگام تزیین کیک با اسمارتیز از خشک بودن دست‌هایتان اطمینان حاصل کنید، چون در صورت خیس بودن ممکن است رنگ اسمارتیزها کمرنگ شود و یا تغییر رنگ دهد.
  • این کیک خوشمزه را می‌توانید تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاه ها