دستور سریع و آسان طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو سوییسی

کیک شکلاتی با تزیین گردو
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

برای کسانی که همیشه اینجا و آنجا دنبال دستور تهیه کیک شکلاتی می‌گردند محدودیتی وجود ندارد. انواع و اقسام دستور پخت کیک‌های شکلاتی در اینترنت و کتابهای آشپزی پیدا می‌شود، چون خلاقیت برای پخت این نوع کیک بی‌انتهاست. اما امروز می‌خواهیم در مورد طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو به سبک سوییسی صحبت کنیم. ترکیب شکلات و گردو مطمئنا طرفداران بسیاری دارد و تصور یک کیک نرم شکلاتی که با گردو تزیین شده آب از دهان هر کسی راه می‌اندازد!

مواد لازم برای طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو

  • آرد ۷۵ گرم
  • شکر ۱۵۰ گرم
  • تخم‌مرغ ۲ عدد
  • کره بدون نمک (نرم شده با دمای محیط) ۱۵۰ گرم
  • شکلات تلخ ۱۰۰ گرم
  • گردو (برشته شده) ۷۰ گرم
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل ۲ قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر ۲ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو

مرحله اول

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. قالب کیکی به قطر ۲۲ سانتیمتر را چرب کرده و کف آن کاغذ مخصوص قرار بدهید.

مرحله دوم

شکلات را به روش بن ماری دوب کنید. در این روش یک کاسه ضد حرارت را روی قابلمه‌ای حاوی آب در حال جوشیدن قرار می‌دهند تا شکلات با حرارت غیر مستقیم ذوب شود. سپس شکلات را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

 

مرحله سوم

کاسه بزرگی را بردارید و کره و شکر را با استفاده از همزن انقدر مخلوط کنید تا ترکیبی کرم رنگ و پف کرده بدست بیاید. تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بشکنید و داخل کاسه بریزید. سپس آرد و بکینگ پودری را که با هم ترکیب و سه بار الک کرده‌اید به مواد قبلی اضافه کنید. این کار را به تدریج انجام بدهید و مواد را بعد از هر بار اضافه کردن آرد چند بار با هم ترکیب کنید. شکلات ذوب شده و وانیل را اضافه کنید و در مرحله آخر، گردوی خرد شده را داخل مایه کیک بریزید.

مرحله چهارم

مایه کیک شکلاتی با گردو آماده است. با استفاده از قاشق، مایه کیک را برداشته و داخل قالب آماده که از قبل چرب شده بریزید. قالب را چند بار تکان بدهید تا حباب‌ها خارج شده و مایه کیک شکلاتی شما به شکل متوازن در قالب پخش شود. سپس برای تزیین می‌توانید مقداری گردوی خرد شده یا نصفه را روی مایه به صورت دایره‌ای بچینید. به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه اجازه بدهید تا کیک بپزد.

برای سنجش اتمام زمان پخت، از تست با خلال استفاده کنید. اگر خلالی که داخل کیک فرو شده تمیز بیرون آمد یعنی کیک شما پخته است.

مرحله پنجم

اجازه بدهید تا کیک شما حداقل ده دقیقه داخل فر بماند. سپس آن را از فر خارج کرده و در ظرف سرو قرار بدهید. اگر دوست داشتید می‌توانید از سس شکلات هم برای تزیین کیک شکلاتی با گردو سوییسی استفاده کنید. امیدواریم در پایان یک روز سرد زمستانی از این کیک کنار یک فنجان چای داغ لذت ببرید!

اگر به کیک شکلاتی علاقه دارید می‌توانید دستور تهیه سایر کیک‌های شکلاتی مانند کیک شکلاتی با تزیین اسمارتیز، کیک شکلاتی با لبو (مخصوص زمستان) و کیک دابل چاکلت را هم ببینید. یا حتی دست به کار شوید و از این به بعد کیک شکلاتی برای تولد را خودتان در منزلتان تهیه کنید.

دیدگاه ها