طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر با جو دوسر

طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

در طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون نیاز به فر دیگر نگران نداشتن فر نیستید. بسیاری از شما ممکن است دانشجو باشید که در خوابگاه زندگی می‌کند یا ممکن است خانه مجردی داشته باشید و تنها وسیله گرم کردن غذا همان اجاق گاز یا نهایت توستر باشد. شاید هم زوج جوانی باشید که هنوز امکان تهیه فر را نداشته‌اید. در این موارد، دسرهای بدون نیاز به فر کاربرد دارند.

پیش از این طرز تهیه کوکی قهوه خوشمزه را به شما آموزش داده بودیم و اینبار در طرز تهیه کوکی شکلاتی امروز از جو دو سر، موز، کره بادام زمینی و شکلات استفاده می‌کنیم. البته کوکی‌های زیادی هستند که بدون فر آماده می‌شوند که این دسر هم جزو دسرهای بی‌دردسر و راحت است. این کوکی در عین حال که بافت نرم و لطیفی دارد، به اندازه کافی بافت سفتی دارد که بتوانید آن را بسته‌بندی و نگهداری کنید. در ادامه با طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون نیاز به فر همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی جو دو سر و شکلات

  • جو دوسر سه فنجان
  • کره بادام زمینی یک فنجان
  • شکر دانه ریز دو فنجان
  • پودر کاکائو یک‌سوم فنجان
  • کره پاستوریزه نصف فنجان
  • شیر پرچرب نصف فنجان
  • موز یک عدد
  • شکلات رنده یا خرد شده یک فنجان

مراحل تهیه کوکی شکلاتی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه این کوکی شکلاتی خوشمزه، یک کاسه نسبتا متوسط بردارید. جو دوسر، موز له شده، شکلات رنده شده و کره بادام زمینی را داخل آن با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه کوکی شکلاتی

مرحله دوم

داخل یک قابلمه بزرگ شکر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید. کره پاستوریزه و شیر پرچرب را همراه عصاره وانیل داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا مواد به جوش بیایند. مواد را هر چند دقیقه یکبار هم بزنید تا پودر کاکائو و شکر کاملا در شیر حل شوند. اجازه دهید تا حدود یک دقیقه دیگر بعد از به جوش آمدن باز هم مواد روی شعله بمانند تا زمانی که ترکیب شما کف کند.

مرحله سوم

قابلمه را از روی حرارت بردارید و جو دوسر و کره بادام زمینی را اضافه کنید. مواد را به کمک لیسک با هم مخلوط کنید تا کره حل شده و جو دوسر کاملا با سایر مواد آمیخته شود. مایه کوکی را به کمک قاشق غذاخوری روی سینی فر یا یک ظرف پهن که از قبل آن را چرب کرده‌اید بریزید.

مراحل تهیه کوکی شکلاتی

مرحله چهارم

برای ریختن مایه کوکی در ظرف حواستان باشد که به اندازه دو قاشق غذاخوری از مایه برای هر کوکی کافی است. ظرف را حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه به کناری بگذارید تا خنک شود. بعد از آن کوکی‌ها آماده سرو هستند. نوش جان!

طرز تهیه کوکی شکلاتی

دیدگاه ها

    1. دوست عزیز سلام
      برای تهیه این کوکی با توجه به این که از بلغور جو دوسر استفاده می‌شود و مواد با هم مخلوط می‌شوند نیازی به خیس کردن جو نیست.