رازهایی درباره رژیم غذایی عجیب آدم‌های معروف دنیا

بخواهیم یا نخواهیم در دنیای امروز سلبریتی‌ها برای ما مهمند و هرچقدر هم از آنها فرار کنیم باز هم انگار راه گریزی نیست؛ آنها همیشه نظر ما را به خودشان جلب کرده‌اند چه در خیابان ببینیمشان چه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی. اخبار زندگی سلبریتی‌ها یا آدم‌های تاثیرگذار در تاریخ، همیشه برای ما جذاب بوده. موضوعاتی مثل اینکه تکلیف روابط عاشقانه‌شان چه شده، چطور ثروتمند شده‌اند یا از کدام رژیم غذایی عجیب پیروی کرده‌اند، می‌تواند چند دقیقه‌ای توجه‌مان را به خود جلب کند. خوب! چه اشکالی دارد؟

قدیم‌ترها هم با اینکه فرهنگ سلبریتی مثل امروز رایج نبوده و اینترنت و شبکه‌های مجازی هم برای نمایش سبک زندگی آنها وجود نداشته، خورد و خوراک یک فرد معروف یا اینکه چه می‌پوشد و چه روابطی دارد برای مردم جالب بوده است؛ این را با یک جستجوی ساده اینترنتی می‌توانید متوجه شوید.

انتخاب‌ها و عادات غذایی آدم‌ها، از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر و از یک موقعیت اجتماعی به موقعیتی دیگر، تفاوت پیدا می‌کند. همین موضوع، بهانه ما شد تا در این مطلب از رازهای رژیم غذایی عجیب بعضی از آدم‌های سرشناس بنویسیم. در ادامه به معرفی غذاهای مورد علاقه هفت شخصیت معروف می‌پردازیم. برخی از عادت غذایی این افراد عجیب و غریب بوده، اما برخی هم خیلی عادی و معمولی بوده است.

کلئوپاترا و علاقه‌ش به ماهی‌های رود نیل

علاقه کلئوپاترا به ماهی

کلئوپاترا که یکی از قدرتمندترین پادشاهان زن در تاریخ جهان، غذای مورعلاقه‌ش کبوتر شکم‌پر همراه با سبزیجات فصلی بود. همچنین او علاقه خاصی به سوپ‌های پخته شده از لوبیا یا جو و گندم داشت. به واسطه اینکه غذاهای مصری ترکیبی از غذاهای عربی و مدیترانه‌ای هستند کلئوپاترا غذاهایی که گوشت گوسفندی و ماهی‌های رود نیل را داشتند هم می‌پسندید و در اغلب رژیم‌های غذایی او، این مواد خوراکی وجود داشته. البته این چهره تاریخ‌ساز مصری، به شیرینی هم علاقه ویژه‌ای داشته؛ به‌خصوص کیک‌های انجیری و آجیلی که در عسل غلتانده شده است.

ژولیوس سزار و علاقه‌ش به ژله سیب

عادات غذایی ژولیوس سزار

سزار که یکی از شناخته‌شده‌ترین امپراتور‌های روم باستان است علاقه زیادی به بازوی خوک با پیاز و سرکه داشت. او معمولا این غذا را با دسر میل می‌کرد؛ ژله سیب و یک خمیزمزده‌دار شده ویژه از دسرهای محبوب سزار بود. بسیاری فکر می‌کنند، سالاد سزار امروزی هم مربوط به دوران ژولیوس سزار است؛ اما اینطور نیست و سالاد سزار ابتکار فرد ایتالیایی دیگری به نام سزار کاردینی بوده است. او مهاجری از ایتالیا بود که در مکزیک و ایالات متحده به فعالیت در زمینه صنعت غذا و رستوران‌داری پرداخت و بعد از یک مدتی یکی از سالادهایش با نام سزار معروف شد.

رژیم غذایی عجیب چارلز داروین

رژیم غذایی عجیب داروین

چارلز داروین که همه او را با نظریه تکاملی‌ش می‌شناسند و جالب است بدانید که غذای مورد علاقه او، به شغلش بی‌شباهت نبوده. او هر هفته با اعضای کلوب گلاتون دیدار داشت و در این ملاقات اصرار می‌کرد که هربار مزه یک گوشت عجیب و غریب تست شود. در میان تمامی گوشت‌هایی که داروین امتحان کرد، گوشت آرمادیلو را بیشتر از همه دوست داشت. به نظر او مزه این گوشت از گوشت اردک بهتر بود و به همین خاطر به این غذا علاقمند شد. آرمادیلو یا زره‌دوز یا زره‌نَواری، پستاندار بچه‌زای کوچک و نادری است که به خاطر پوسته سخت بدنش آن را به این نام می‌خوانند.

اعتیاد اندی وارهول به شیرینی

اعتیاد اندی وارهول به شیرینی

اندی وارهول از برجسته‌ترین تصویرسازان امریکایی و تاثیرگذاران پاپ آرت، از یک رژیم غذایی عجیب که نوعی اعتیاد به شیرینی بود، پیروی می‌کرد. می‌گویند وقتی او به قنادی‌ها می‌رفته، تمام کیک‌تولدهای آنجا را به تنهایی می‌خورده. علاقه وارهول به شیرینی تا حدی بوده که او شیرینی خوردن را به غذا خوردن ترجیح می‌داده است. دوستانش تعریف می‌کنند که او همیشه همراه خودش کلوچه و آبنبات داشته و حتی در مراسم‌هایی هم که دعوت می‌شده مستقیم سراغ دسرها می‌رفته است.

مارتین لوتر کینگ و غذای «روح»

غذای مارتین لوتر کینگ

شاید اسم غذای محبوب مارتین لوتر کینگ عجیب به نظر برسد؛ اما این کشیش و فعال مدنی آمریکایی، از یک رژیم غذایی عجیب پیروی نمی‌کرد. او به خاطر آفریقایی‌تبار بودنش، به یک غذای محلی آفریقایی به نام «روح» soul علاقه داشت. روح یک غذای سنتی مخصوص آمریکایی‌های آفریقایی بود که به شکل‌های مختلفی در میان این قوم تهیه می‌شود. مدل مورد علاقه لوترکینگ ژامبون، مرغ سرخ‌شدخ و سیب‌زمینی شیرین بود که با دو نوع سبزی و نخود فرنگی همراه شده بود. دسر مورد علاقه او هم کیک سیب‌زمینی شیرین بود.

انیشتین و رژیم غذایی عجیب و غریبش

رژیم غذایی عجیب انشتین

دانستن در مورد اینکه اینشتین چه غذایی می‌خورده را از روی نامه‌هایی که به دوستانش می‌نوشته می‌توان متوجه شد. او در سالهای آخر عمرش گیاهخوار شده بود و از این رژیم غذایی‌ش هم خیلی راضی و خوشحال بود؛ طوریکه در یکی از نامه‌هایی که به دوستانش نوشته ذکر کرده که از اینکه گیاهخوار شده و اضافه وزن نداره راضی و خوشحال است. همسرش در جایی گفته که او نان تست، تخم مرغ و کره هم دوست داشته و زیاد می‌خورده حتی در زمان جنگ که پیدا کردن این مواد غذایی سخت بوده است. اما یکی از مواردی که در خوراک انیشتین عجیب بوده خوردن ملخ بوده است. در یکی از سندهای تاریخی باقیمانده از قبل آمده بود که دوستهای انیشتین یکسال برای تولدش خاویار هدیه دادند.

رژیم غذایی سریع‌ترین انسان جهان

عادات غذایی یوسین بولت

یوسین بولت، دونده جامائیکایی دو سرعت و سریع‌ترین انسان جهان است. او در گفتگویی که داشته می‌گوید که به خاطر مدل ورزشی که می‌کند باید وزنش ثابت باشد و خوراکی‌ش تحت نظر مربی باشد. بولت سعی می‌کند بیش از هرچیز پروتئین و سبزیجات بخورد، اما وعده‌های غذایی یک روز این دونده معروف جهان به این شکل است؛ صبحانه: ساندویچ تخم‌مرغ، ناهار: پاستا و گوشت نمک‌زده شده، میان وعده: میوه‌هایی مثل انبه، آناناس و سیب و شام: کوفته جامائیکایی و مرغ برشته و کباب شده.

ولادیمیر پوتین و صبحانه دیروقت

روش صبحانه خوردن پوتین

برخلاف تصور غالب که فکر می‌کنیم اغلب سیاستمداران و آدم‌های موفق صبح خیلی زود بیدار می‌شوند و صبحانه خود را میل می‌کنند، پوتین عادت دارد شب‌ها خیلی دیر بخوابد و صبح‌ها هم خیلی دیر از خواب بیدار شود؛ به همین خاطر صبحانه‌ش را هم خیلی دیر می‌خورد و عاشق خوردن یک فنجان قهوه با صبحانه‌ش است. از دیگر علاقمندی‌های نوشیدنی پوتین، علاقه به نوشیدن کفیر (نوعی نوشیدنی از شیر تخمیر شده) است. رئیس جمهور فرانسه همچنین عاشق خوردن بستنی است به خصوص بستنی پسته‌ای. او معمولا در ضیافت های رسمی ریاست جمهوری غذاهایی مانند فیله دودی خاویاری (smoked sturgeon)، فیله گوشت گوساله (veal tenderloin)، خوراک دریایی روسی کولوبیاک که معمولا با ماهی سالمون درست می شود (salmon and crab coulibiac)، خاویار، ماهی سفید و استیک می خورد. گفته می شود همه غذاهای او از قبل برای اطمینان از غیرسمی بودن آنها، تست می شود.

ترزا می و علاقه‌ش به کتابهای آشپزی

سلیقه غذایی ترزا می

ترزا می، سیاستمدار اهل بریتانیا برخلاف سیاستمدارانی مثل ترامپ که طرفدار فست فود و غذاهای بیرون هستند، طرفدارا غذای خانگی است به همین خاطر بیش از ۱۰۰ جلد کتاب آشپزی دارد که یکی از کتابهای مورد علاقه‌ش در این حوزه هم کتاب آشپزی دیانا هنری است. هنری در این کتاب دستور پخت نوعی جوجه سوخاری را دارد که ترزا می از طرفداران آن است. علاوه بر آن ترزا می، غذای دیگری هم دوست داشت که شامل گوشت مرینیت شده در عسل و جعفری بود. دستور پخت این غذا هم توسط یوتام اتولنجی تهیه شده بود.

رژیم غذایی عجیب پاپ فرانسیس

رژیم غذایی پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس رژیم غذایی جالبی دارد که به نظر می‎رسد کاملا برخاسته از موقعیتش است. او به واسطه مذهبی بودنش اعتقاد دارد که باید غذاهای ساده بخورد و در اغلب مواقع هم مرغ پخته با سالاد، میوه و یک لیوان نوشیدنی می‌خورد اما تناقض جایی مشخص می‌شود که او می‌گوید مواد اولیه همه این غذاها باید جزو بهترین‌ها باشد و از مراکز لوکس و تجملاتی تهیه شده باشند. در واقع پاپ فرانسیس معتقد است باید رژیم غذایی ساده داشته باشد اما غرق در تجملات.

دالایی لاما و علاقه‌ش به نودل

علاقه دالایی لاما به نودل

رژیم غذایی، دالایی لاما رهبر بوداییان جهان هم مانند پاپ فرانسیس، خیلی متاثر از عقایدش است. به عنوان مثال او عقیده دارد که یک راهب بودایی نباید بعد از وسط روز غذا بخورد؛ بخاطر همین همیشه اولین وعده غذایی‌ش را زمانی می‌خورد که بسیاری از مردم خواب هستند و آن وعده هم شامل مواد غذایی ساده‌ای مثل نان، چای و سامپا (غذایی از آرد جو و شیر گاومیش) است. همچنین دالایی لاما به نودل علاقه ویژه ای دارد. این رهبر بودایی الکل نمی‌خورد و بیشتر غذاهای گیاهی مصرف می‌کند؛ اگرچه برطبق گزارشهای منتشر شده در سال ۲۰۰ او دفعات کمی هم گوشت مصرف می‌کند.

امانوئل فرانسوی و تعصبش به غذاهای فرانسوی

عادات غذایی مکرون

رژیم غذایی عجیب نه! در این مورد از یک وسواس غذایی صحبت می‌کنیم. یکی از حساسیت‌های غذایی رئیس جمهور فرانسه این است که مواد غذایی که مصرف می‌کند همگی باید فرانسوی باشند. به طوریکه یکبار آشپز کاخ الیزه گفته بود برای میز ریاست جمهوری تنها غذاهایی سرو می‌شود که فرانسوی باشند و اولویت با میوه‌ها ، سبزیجات و محصولات لبنی است که در ۱۰۰ کیلومتری پاریس تولید می‌شوند. همچنین مکرون علاقه ویژه ای به کوردون بلوی پنیری دارد و چون همسرش بریژیت مکرون سبک زندگی سالمی دارد، احتمالا مکرون هم از او تاثیر می‌گیرد و هواسش به غذا خوردنش است.

استیو جایز و علاقه‌ش به هویج

عادت غذایی عجیب استیو جابز

استیو جایز، مدیرعامل اپل علاقه ویژه ای به خوردن سیب و هویج داشت و دوست داشت با خوردن هویج رنگ پوستش نارنجی شود. او انتخابش برای نوشیدنی هم آب هویج بود.

نویسنده

سارا فرجی

من سارا هستم؛ یک پرسه زن. پرسه زنی به این معنا که گاهی با هدف قدم می‌زنم و گاهی بی هدف؛ اما در هردو حال سعی می‌کنم خوب ببینم و خوب بشنوم. من عاشق داستان‌هایی که می‌بینم و می‌شنوم هستم؛ گاهی آنها را مینویسم گاهی هم نه. دوست دارم همه‌جا سرک بکشم و چیزهایی را ببینم که از چشم دیگران جا مانده و در سزمین‌هایی قدم بزنم که کمتر رد پایی رویشان مانده.

بیشتر بخوانید

دیدگاه ها