ساده ترین روش بریدن آناناس

ساده ترین روش بریدن آناناس

شاید تا امروز بارها و بارها هوس خریدن آناناس تازه به سرتان زده باشد و به‌خاطر نگرانی در مورد کندن پوست و برش دادن آن، از خریدن این میوه خوشمزه صرف‌نظر کرده باشید. سرو آناناس که بعضی آن را اکسیر سلامتی می‌دانند و معتقدند که مسئولیت ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن را می‌توان به آن سپرد، ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. در ادامه این مطلب با ما باشید تا همه فوت و فن‌های پوست کردن این میوه و ساده‌ترین روش بریدن آناناس را با شما درمیان بگذاریم.

چطور یک آناناس رسیده را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب آناناش خوش‌طعم و عطر، چند تکنیک ساده وجود دارد:

  • برگ‌های تاج آناناس باید به رنگ سبز درآمده باشند.
  • وقتی روی پوست این میوه را فشار می‌دهید، تا اندازه‌ای سفت باشد اما با کمی فشار بتوانید پوست را به سمت داخل میوه هل بدهید. (البته نه آنقدر که بافت میوه تخریب شود.
  • برگ‌های داخلی تاج آناناس با کمی فشار در اثر به بیرون کشیده شدن جدا شوند.
  • وقتی بالای میوه را بو می‌کنید، عطر خوش آناناس را احساس کنید.

بهترین و ساده ترین روش بریدن آناناس چیست؟

سر و ته آناناس را بزنید

مرحله اول بریدن آناناس: سرو ته آناناس را بزنید

سر و ته میوه را حتما همان ابتدای کار جدا کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید تاج آناناس را به عنوان یک گیاه تزیینی در گلدان بکارید. برای کاشت تاج آناناس به این نکات توجه کنید.

مرحله دوم پوست کندن آناناس: پوست اطراف آناناس را جدا کنید

پوست آناناس را جدا کنید

پوست اطراف آناناس را با چاقو به شکل عمودی جدا کنید. البته قرار نیست میوه‌هایی که در پوست موجود دارد را دور بریزید. آنها را با قاشق یا چاقو تا اندازه ممکن جدا کرده و در یک قوری بریزید. آب جوش را روی آناناس‌ها بریزید و برای ۲۰ دقیقه قوری را روی کتری قرار دهید. چای آناناس خوش‌عطر شما به همین سادگی آماده می‌شود.

مرحله سوم بریدن آناناس: چشم‌ها را بیرون بیاورید

روی آناناسی که قرار است سرو کنید، نباید این دایره‌ها وجود داشته باشد. پس ابتدا حلقه حلقه میوه را تکه کنید و بعد با یک چاقوی تیز لایه چشم‌ها را جدا کنید. حتی برای درست کردن پای آناناس هم باید این قسمت‌ها را خوب جدا کنید.

مرحله چهارم برش آناناس: هسته آناناس را جدا کنید

هسته آناناس را جدا کنید

آناناس برش خورده را از اطراف هسته تکه کنید. البته یک راه دیگر برای جدا کردن هسته، حلقه‌ای برش دادن آناناس‌ها، نصف کردنشان از وسط و بیرون آوردن هسته به شکل اسکوپ است. شما با تکه‌های آناناس می‌توانید یک پارافه آناناس خوشمزه آماده کنید.

با انجام روش بالا که بهترین روش بریدن آناناس است می‌توانید از این پس این میوه خوشمزه و مغذی را با خیال راحت خریداری کنید.

دیدگاه ها