۸ روش برای اضافه کردن اسفناج به وعده غذاییتان

آیا خوردن سبزیجات و اسفناج برای شما دشوار است؟ اگر خوردن اسفناج به تنهایی برای شما سخت است این روش‌ها را امتحان کنید تا سبزیجات بیشتری به وعده‌های غذایی خود اضافه کرده و از خواص این سبزی بهره‌مند شوید.

اسموتی

اسموتی تروپیکال تابستانی

اسفناج در مقایسه با سبزی گل کلم و سبزی‌های دیگر بسیار نرم‌تر و صاف‌تر است به خاطر همین برای اسموتی بسیار مناسب است. قبل از افزودن میوه، یک فنجان اسفناج خرد شده اضافه کنید و بعد به آن موز یخ زده اضافه کنید. نصف فنجان ماست ایسلندی و نصف فنجان آب به مخلوط اضافه کنید. در آخر ۱ قاشق غذا‌خوری کره بادام زمینی اضافه کنید و مقداری یخ به اسموتی اضافه کنید. این اسموتی خوشمزه را در وعده صبحانه خود قرار دهید و روزتان را بسازید.

املت

املت اسفناج

روز خود را با املت سبزیجات شروع کنید. مقداری اسفناج، سیر، نمک و فلفل را با مقداری کمی روغن در یک تابه تفت دهید و در آخر تخم مرغ‌ را اضافه کنید. به دلخواهتان می‌توانید از سبزیجات دیگری نیز استفاده کنید.

مخلوط کردن با گوشت

مخلوط کردن با گوشت

اگر می‌خواهید گوشت قلقلی، تاکو یا همبرگر درست کنید، می‌توانید مقداری از این سبزی را به مایع گوشت اضافه کنید تا از کلسیم، مواد معدنی ویتامین‌های موجود در اسفناج بهره مند شوید. 

افزودن به لازانیا

لازانیا اسفناج

یکی از روش‌های دیگر اضافه کردن این سبزی به سس لازانیا است.

درست کردن لازانیا با این سبزی می‌تواند به دریافت ویتامین E، ویتامین C  و آنتی اکسیدان کمک کند.

افزودن به ساندویچ

ساندویچ اسفناج

با اضافه کردن اسفناج به ساندویچ، فیبر و پروتئین را به وعده غذایی خود اضافه کنید. چند برگ  تازه از این سبزی را پس از آماده شدن کامل ساندویچ لابه‌لای آن قرار دهید در این صورت اسفناج ها سیاه نمی‌شوند.

سالاد

سالاد اسفناج

به جای کاهو در سالاد از اسفناج استفاده کنید. یک فنجان از این سبزیجات می تواند نیاز روزانه شما از ویتامین های K و A ، میزان قابل توجهی آهن، ویتامین B، منگنز، منیزیم و فولات را فراهم کند. خوردن بسیاری از سبزیجات به صورت خام سخت است اما این سبزی نه تنها اینطور نیست بلکه خام آن خوش طعم تر است.

سس

سس اسفناج

یک فنجان ماست ساده، ۲ عدد سیر تازه، ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک سفید و یک لیمو ترش را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. ۳ فنجان اسفناج در آب بریزید تا خیس بخورد سپس به مواد اضافه کنید.

به جای آب لیمو می‌توانید از فلفل سیاه استفاده کنید. این سس را می‌توانید با اسنک و سایر پیش‌غذاها میل کنید.

بورانی ماست

بورانی

مقداری از این سبزی را داخل قابلمه‌ بپزید. پس از پخته شدن آن را بکوبید یا داخل مخلوط‌کن بریزید تا کاملا له شود. مواد را با ماست چکیده مخلوط کرده و میل کنید.

توجه داشته باشید اگر برای نیاز هر وعده‌تان اسفناج بپزید خیلی بهتر است تا آن را در یخچال نگه‌داری کنید چون خواص خود را از دست می‌دهد.

غذاهایی که میتوانید به آن اسفناج اضافه کنید:

این سبزی سالم و مقوی را می‌توانید به غذاهایی مانند سوپ، اسنک‌ها اضافه کرده و یا حتی خورشت اسفناج درست کنید.

دیدگاه ها