تزیین تخم مرغ آب پز با بیش از ۸۰ ایده فوق العاده

تزیین تخم مرغ آب پز

تهیه تخم مرغ آب پز کار ساده‌ای است و کافی است همان‌طور که قبلا در مقاله بهترین روش تهیه تخم مرغ آب پز گفته‌ایم، یک عدد تخم مرغ را در یک ظرف پر از آب قرار دهید و بگذارید به مدت ۹-۴ دقیقه برحسب ذائقه‌تان بپزد؛ یادتان باشد که مدت زمان پخت تخم مرغ باعث می‌شود که یک تخم مرغ عسلی یا یک تخم مرغ کاملا سفت شده داشته باشید. ارزش غذایی تخم مرغ بسیار زیاد است و برای همین ضروری است که از این ماده غذایی به صورت هفتگی استفاده کنید، هر چند در مورد آن باورهای اشتباهی مانند رژیم تخم مرغ هم وجود دارند. علاوه بر این موارد، اگر رژیم دارید و می‌خواهید بدانید کالری تخم مرغ چقدر است، می‌توانید به مطلبی که قبلا در این باره در کتاب کاله منتشر شده است رجوع کنید. اما در این مطلب، قصد داریم به سراغ موضوعی متفاوت برویم و به شما ایده‌هایی را برای تزیین تخم مرغ آب پز بدهیم. این ایده‌ها می‌توانند کمک کنند تا به جذابیت این خوراکی خوشمزه بیافزایید و سفره‌های رنگین‌تر و جالب‌تر داشته باشید.

ساده ترین روش های تزیین تخم مرغ آب پز

تزیین تخم مرغ هم می‌تواند خیلی ساده انجام شود، هم می‌تواند جزییات زیادی داشته باشد اما در ادامه ساده‌ترین روش‌های تزیین تخم مرغ آب پز بدون پوست را بررسی می‌کنیم.

تزیین تخم مرغ به شکل قلب

تزیین تخم مرغ به شکل قلب

اولین مرحله قبل از تزیین تخم مرغ آبپز این است که یک ظرف بزرگ آب را به جوش بیاورید. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه بجوشانید. بعد تخم‌مرغ‌ها را آبکش کرده و داخل آب یخ بریزید تا خنک شوند. سپس پوست آن‌ها را به آرامی جدا کرده و دور بریزید. در کتاب کاله قبلا بهترین روش پوست گرفتن تخم مرغ را توضیح داده بودیم.

یکی از ساده‌ترین تزیینات مناسب برای تخم مرغ آب پز این است که مثل تصویر آن را با یک چوب و کاغذ به شکل قلب در بیاورید.

تزیین تخم مرغ آب پز به شکل خرگوش مناسب مدرسه

ساده ترین روش تزیین تخم مرغ آب پز

چند عدد از تخم‌مرغ‌ها را نصف کنید و با مویز برای خرگوش چشم درست کنید و یک مثلث کوچک از هویج را هم برای بینی آماده کنید تا خرگوش‌های تخم‌مرغی شما درست شود (طبق تصویر). تخم‌مرغ‌های باقی‌مانده را برش بزنید تا یک خرگوش کامل درست کنید (طبق تصویر)، برای این کار بخشی از تخم مرغ را برای گوش‌ها و مقداری را برای بدن نصف کنید. با برش دادن قسمت بالایی یکی از تخم مرغ‌ها یک دم گرد هم برای خرگوش تخم مرغی ایجاد کنید.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید بشقاب سرو تخم مرغ‌ها را با شاخه‌های رزماری و هویج مینیاتوری تزئین کنید. در ضمن خیار و گوجه گیلاسی هم گزینه‌های مناسبی برای سرو این غذا هستند. این روش تزیین تخم مرغ آب پز ساده برای مدرسه بسیار مناسب است.

تزیین تخم مرغ پر شده (Deviled Egg)

یکی از روش‌های متفاوت تزیین تخم مرغ آبپز این است که آن را از وسط نصف و زرده را خارج کنید. بعد آن را با مواد دیگری مثلا آووکادو یا انواع سس مخلوط کنید و به این ترتیب یک تخم مرغ پر شده رنگارنگ داشته باشید. سرو تخم مرغ پر شده را قبلا در کتاب کاله توضیح داده‌ایم.

تزیین تخم مرغ به شکل گل

یکی از جذاب‌ترین روش‌های تزیین تخم مرغ آبپز درآوردن آن به شکل گل است. با مشاهده ویدئوی بالا می‌توانید این تزیین را برای خودتان هم در منزل انجام دهید.

دیگر روش های تزیین تخم مرغ آبپز

در ادامه می‌توانید گالری جذابی از تصاویر مختلف روش‌های تزیین تخم مرغ آبپز را ببینید. هر چند قبلا هم چند پیشنهاد جذاب برای سرو تخم مرغ آبپز در کتاب کاله تهیه کرده بودیم.

نویسنده

حبیبه مجیدی

مترجمی بودم که دوست داشت روزنامه‌نگار باشد؛ روزنامه‌نگاری شدم که به دنیای روابط عمومی آنلاین کشیده شد و در نهایت نویسنده‌ای شدم تا همچنان بیاموزم.

بیشتر بخوانید

دیدگاه ها