تزیین کیک شکلاتی با ۶ روش زیبا به سبک قنادی

تزیین کیک شکلاتی

وقتی صحبت از درست کردن کیک خانگی به میان می‌آید، کیک شکلاتی از جمله گزینه‌هایی است که همیشه طرفداران خاص خود را دارد. کیک شکلاتی را می‌توانید به انواع متنوع و جذابی چون لاوا کیک شکلاتی، کیک شکلاتی اسفنجی یا کاپ کیک شکلاتی تهیه کنید. همچنین راه‌های بی‌شماری برای تزیین کیک شکلاتی وجود دارد که با آن می‌توانید خانواده یا مهمانانتان را سر ذوق بیاورید. در این مطلب با ۶ روش تزیین کیک شکلاتی به سبک قنادی آشنا می‌شویم.

روش اول: تزیین کیک با گاناش شکلاتی

تزیین کیک با گاناش شکلاتی

گاناش شکلاتی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تزیین کیک است. مزیت این روش این است که به ریزه‌کاری چندانی نیاز ندارد و حتی عیوب کیک شما را هم می‌پوشاند، در نتیجه به ویژه برای تازه‌کارها یک روش عالی محسوب می‌شود.

برای درست کردن گاناش شکلاتی یا همان سس شکلات، به ۲۰۰ گرم شکلات تخته‌ای ساده، ۱۰۰ گرم خامه صبحانه و قدری وانیل احتیاج دارید.

ابتدا شکلات تخته‌ای را با چاقو خرد کرده و به روش بن ماری روی حرارت غیرمستقیم (مثل بخار آب جوش یا کتری) قرار بدهید تا ذوب شود. سپس شکلات‌ها را از روی حرارت بردارید، خامه صبحانه را در آن باز کرده و وانیل را اضافه کنید، سپس ترکیب را دوباره روی حرارت غیرمستقیم قرار بدهید تا صاف و یکدست بشود.

گاناش را تا زمانی که هنوز گرم است و خودش را نگرفته، روی کیک شکلاتی‌تان بریزید. می‌توانید اجازه بدهید تا گاناش شما فقط از روی سطح کیک به سمت کناره‌ها سرازیر شده و حالتی طبیعی به خود بگیرد، یا اینکه می‌توانید با استفاده از کاردک مخصوص قنادی، گاناش را روی سطح کیک هدایت کرده و تمام سطح آن را به صورت یکدست با گاناش بپوشانید.

روش دوم: تزیین کیک با دراژه شکلات و اسمارتیز

تزیین کیک با کیت کت

این روش بسیار ساده و در عین حال جذاب و وسوسه‌انگیز است. برای تزیین با دراژه و اسمارتیز، فقط به قدری اسمارتیز یا هر نوع دراژه شکلاتی رنگارنگ دیگر و همچنین دراژه شکلات یا انواع شکلات‌های انگشتی احتیاج دارید.

کمی شکلات آب کرده یا گاناش (طبق روشی که در بالا توضیح دادیم) تهیه کنید و دورتادور کیک را با آن بپوشانید. سپس شکلات‌های انگشتی را به ترتیب دور کیک چیده و سطح بالایی را با اسمارتیز بپوشانید. در انتها می‌توانید یک روبان هم دور کیک بپیچید تا هم ظاهر زیباتری پیدا کرده و هم به محکم‌تر ماندن شکلات‌های انگشتی کمک کند.

روش سوم: تزیین کیک با میوه‌های تازه

تزیین کیک با میوه‌های تازه

این روش یک گزینه عالی برای کسانی است که عاشق ترکیب شکلات با انواع میوه‌ها هستند. به سادگی یک کیک شکلاتی معمولی بپزید. سپس روی آن را با میوه‌های تازه رنگارنگ مانند توت‌فرنگی، گیلاس، تمشک، شاتوت یا هر میوه دیگری که به آن علاقه دارید، تزیین کنید.

روش چهارم: تزیین کیک با خرده شکلات

تزیین کیک با خرده شکلات

می‌دانید چه چیزی یک کیک شکلاتی را خوشمزه‌تر می‌کند؟ درست است؛ باز هم شکلات! می‌توانید کیک شکلاتی خود را با پاشیدن تکه‌های شکلات خرد شده یا رنده شده، یا انواع ترافل‌های شکلاتی تزیین کنید. همچنین در انتخاب نوع شکلات هم می‌توانید خلاقیت به خرج بدهید و از شکلات‌هایی با درصدهای تلخی و شیرینی متفاوت، یا انواع مختلف مثل شکلات سفید یا نعنایی استفاده کنید.

روش پنجم: تزیین کیک با فراستینگ پنیری

تزیین کیک با فراستینگ پنیری

فراستینگ پنیری از دیگر گزینه‌های خوش‌طعم برای تزیین انواع کیک شکلاتی است که طعمی خاص و متفاوت را ایجاد می‌کند.

برای درست کردن فراستینگ پنیری، ۲۰۰ گرم پنیر پنیر خامه‌ای بی‌نمک (بهتر است از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید) را با ۱۰۰ گرم خامه صبحانه، ۵۰ گرم پودر قند و قدری وانیل مخلوط کنید تا خوب یکدست بشوند. سپس روی کیک شکلاتی‌تان را با این فراستینگ تزیین کرده و روی آن را با انواع میوه‌ها بپوشانید.

روش ششم: تزیین کیک با پوست پرتقال

تزیین کیک با پوست پرتقال

ترکیب شکلات و پرتقال هم از جمله طعم‌های خاصی است که طرفداران خود را دارد. برای تزیین کیک شکلاتی با پوست پرتقال، ابتدا سطح کیک خود را طبق روش اول، با گاناش شکلاتی بپوشانید. سپس روی آن را با پوست پرتقال و نیز تکه‌های پرتقال تزیین کنید.

سوالات متداول در خصوص تزیین کیک شکلاتی

در این مطلب با ۶ روش مختلف برای تزیین کیک های شکلاتی آشنا شدیم؛ هرچند تزیین کیک به این روش‌ها محدود نمی‌ماند و با استفاده از خلاقیت خود می‌توانید تزیین‌هایی متفاوت و جسورانه را امتحان کنید. در ادامه به برخی از سوالات متداول و رایج شما در خصوص تزیین کیک شکلاتی پاسخ می‌دهیم.

ساده ترین روش تزیین کیک شکلاتی چیست؟

تزیین کیک شکلاتی با استفاده از گاناش شکلاتی یا همان سس شکلات، یکی از ساده‌ترین روش‌های تزیین کیک است.

طرز تهیه گاناش شکلاتی چیست؟

برای تهیه گاناش شکلاتی، به شکلات تخته‌ای و خامه صبحانه به نسبت ۲ به ۱ احتیاج دارید. شکلات‌ها را خرد کرده و به روش بن ماری، روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید. سپس خامه را اضافه کرده و سس یکدست شده را روی سطح کیک بریزید.

طرز تهیه فراستینگ پنیری برای تزیین انواع کیک چگونه است؟

برای تهیه فراستینگ پنیری، ۲۰۰ گرم پنیر خامه‌ای بدون نمک (ترجیحا پنیر ماسکارپونه) را با ۱۰۰ گرم خامه صبحانه و ۵۰ گرم پودر قند مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. سپس آن را به روی انواع کیک بزنید.

دیدگاه ها