طرز تهیه سس قارچ برای همبرگر و پاستا؛ یک چاشنی خامه‌ای و خوشمزه

سس قارچ برای همبرگر
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

امروز قرار است که با قارچ یک سس خوشمزه با بافتی لطیف و خامه‌ای تهیه کنیم که مطمئنا عاشقش می‌شوید. طعم این سس به قدری جذاب است که می‌توانید آن را همراه با بسیاری از غذاهای سرو کنید. از استیک گوشت و مرغ گرفته تا بیکن سرخ شده، سیب زمینی پخته شده، شنیسل و حتی املت. همچنین این سس قارچ برای همبرگر هم گزینه بسیار مناسبی است و می‌تواند طعم برگرتان را بهتر و خوشمزه‌تر کند. پس در استفاده از این سس هیچ محدودیتی ندارید و بسته به خلاقیتتان می‌توانید آن را کنار بشقاب‌های مختلف سرو کرده و از طعم آن لذت ببرید.

این سس قارچ برای همبرگر یا هر غذای دیگری که دوست داشته باشید به سادگی قابل تهیه است و با یک بار یاد گرفتن دستور تهیه آن، دوست دارید که بارها آن را آماده کنید. این سس علاوه بر مزه همه پسندش، عطر فوق‌العاده‌ای دارد که آن را مدیون آویشن و سیری است که در تهیه‌اش به کار رفته است. اگر شما هم برای تهیه این سس وسوسه شده‌اید، وقت تلف نکنید و سریع برای درست کردن آن دست به کار شوید.

مواد لازم برای تهیه سس قارچ برای همبرگر و پاستا ؛ یک چاشنی خامه‌ای و خوشمزه

  • پیاز کوچک (خرد شده)نصف یک عدد
  • کره پاستوریزه کالهدو قاشق غذاخوری
  • روغن زیتوننصف قاشق غذاخوری
  • قارچ تازه300 گرم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • سیردو حبه
  • عصاره مرغ یا سبزیجات125 میلی لیتر
  • خامه کاله250 میلی لیتر
  • پنیر پارمسان کالهنصف فنجان
  • پودر آویشندو قاشق چای‌خوری
  • جعفری خرد شده برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه سس قارچ برای همبرگر و پاستا ؛ یک چاشنی خامه‌ای و خوشمزه

مرحله اول

برای تهیه یک همبرگر خوشمزه تنها دانستن نکات بهتر شدن گوشت برگر یا نان برگر نیست که مهم است. داشتن یک سس مخصوص به عنوان چاشنی فوت کوزه‌گری تهیه یک ساندویچ برگر خوشمزه است که ما امروز اینجا هستیم تا طرز تهیه آن را با شما به اشتراک بگذاریم. برای شروع یک عدد پیاز کوچک را پوست بکنید و از وسط نصف کنید. نصف آن را به صورت نگینی خرد کنید. 300 گرم قارچ را پس از شستن برش بزنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

سپس دو حبه سیر را پوست بکنید و ریز خرد کنید. یک ماهیتابه بزرگ بردارید و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و هنگامی که روغن کمی گرم شد، کره پاستوریزه را اضافه کنید تا ذوب شود. پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و به مدت سه تا پنج دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. قارچ خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. هنگامی که قارچ آب انداخت سیر را اضافه کنید و تفت دهید. سپس دو قاشق چای‌خوری آویشن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر سیر و آویشن آزاد شود.

مرحله سوم

اکنون عصاره مرغ یا سبزیجات را اضافه کرده و خوب هم بزنید. خامه صبحانه هم زده و نصف فنجان پنیر پارمسان را هم اضافه کنید و هم بزنید. وقتی که سس جوشید، حرارت را کم کنید و حدود پنج دقیقه دیگر صبر کنید و به هم‌زدن ادامه دهید تا مواد به خوبی مخلوط شوند و حجم مواد داخل ماهیتابه کاهش پیدا کند.

مرحله چهارم

وقتی که سس قارچ به غلظت مورد نظرتان رسید، مقداری از مزه آن را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه بیشتری اضافه کنید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. سس قارچ شما آماده است. می‌توانید آن را همراه انواع غذاها مثل همبرگر، استیک، پاستا و سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. پس از سرو روی سس قارچ را با مقداری جعفری خرد شده تزئین کنید.

نکات

  • در صورتی که سس قارچ شما رقیق و از غلظت مناسبی برخوردار نبود، می‌توانید یک قاشق غذاخوری آرد را با دو قاشق غذاخوری آب یا عصاره مرغ یا سبزیجات مخلوط کنید و به سس اضافه کنید تا کمی غلیظ‌تر شود. فقط دقت کنید که این کار را پس از اضافه کردن خامه و پنیر پارمسان امتحان کنید چون خود پارمسان و خامه سس را غلیظ می‌کنند.
  • همچنین اگر سس بسیار غلیظ شد، می‌توانید با اضافه کردن مقداری آب یا عصاره مرغ یا سبزیجات آن را رقیق کنید.

دیدگاه ها