طرز تهیه اسموتی خوشمزه تابستانی موز و انگور

اسموتی خوشمزه موز و انگور
آسان
۱ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تابستان، بهار یا زمستانش فرقی نمی‌کند. شما می‌توانید در هر روزی از سال سراغ اسموتی‌ها بروید، اما باور کنید نوشیدن این مایعات یخی در فصل تابستان خوشایند‌تر از همیشه است. اسموتی‌ها شاید از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های سرد باشند، اما طعم خوبشان تنها دلیلی نیست که این روزها اسموتی‌ها را محبوب کرده. این عصاره‌های جادویی سرشار از مواد مغذی هستند که بدن شما به آنها نیاز دارد. از طرف دیگر با وجود خوش‌طعم و پرخاصیت بودنشان، خیلی سریع هم آماده می‌شوند و در کوتاه‌ترین زمان شما را از عطش و گرما نجات می‌دهند. پیش از این طرز تهیه اسموتی دیگری را با موز به شما آموزش داده بودیم. می‌خواهید یکی از خوشمزه‌ترین اسموتی‌ها را امتحان کنید؟ با ما همراه شوید و تا چند دقیقه دیگر یک لیوان اسموتی خوشمزه موز و انگور را در دست بگیرید.

چرا این اسموتی خوشمزه را دوست داریم؟

ترکیب موز و انگور این اسموتی را از چیزی که فکر می‌کنید پرخاصیت‌تر کرده است.

انگور مجموعه‌ای از آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز بدن را دارد و از بدنتان در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند. ویتامین k موجود در آن به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و فیبر موجود در آن سلامت دستگاه گوارش را تضمین می‌کند. این میوه شگفت‌انگیز با وجود اینکه قند دارد، برای بیماران دیابتی مناسب است، زیرا سطح انسولین خون را به طرز قابل توجهی بالا می‌برد. در ضمن به عملکرد قلب هم کمک می‌کند.

موز هم به تنهایی یک میان‌وعده‌ی کامل و سالم است و طبیعی است که اضافه کردنش به اسموتی می‌تواند آن را علاوه بر خوشمزه شدن، مقوی هم بکند. این میوه غنی از پتاسیم، منیزیم و ویتامین B است. پتاسیم یکی از موادی است که بدن به آن نیاز دارد و بهتر است آن از رژیم غذایی دریافت کنید. این میوه به پایین آمدن فشار خون کمک می‌کند، خطر ابتلا به سنگ کلیه را پایین می‌آورد و به عملکرد بهتر دستگاه عصبی کمک می‌کند.
اگر برای درست کردن اسموتی وقت کافی ندارید، به سادگی لاکی فروت سیب، لاکی فروت آلبالو و لاکی فروت آلو را تهیه و مصرف کنید. 

مواد لازم برای تهیه اسموتی تابستانی انگور و موز

  • موز (یخ‌زده)یک عدد
  • انگور سیاه۲۰ حبه
  • ماست میوه‌ای کالهنصف لیوان
  • آب انگور یا شیر یا آبنصف لیوان

طرز تهیه اسموتی خوشمزه تابستانی

مرحله اول

این اسموتی خوشمزه را می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه تهیه و نوش جان کنید. اگر به دنبال این هستید که رژیم غذایی سالمی داشته باشید، این میان‌وعده را جایگزین میان‌وعده‌های ناسالم بکنید.

برای شروع دانه‌های انگور و یک عدد موز را از یک روز قبل داخل یک نایلون در فریزر بگذارید تا حسابی یخ بزنند. اگر فرصت این کار را ندارید، می‌توانید از میوه‌های تازه استفاده کنید، اما سه چهار تکه یخ را هم در مخلوط کن بیندازید تا حالت یخی نوشیدنی حفظ شود.

مرحله‌ی دوم

میوه‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و ماست میوه‌ای و آب انگور (یا شیر در صورت تمایل) را اضافه کنید. مخلوط کن را با درجه زیاد روشن کنید و اجازه دهید میوه‌های خوب ریز شوند. تا جایی که مایع بافت نرم و خامه مانند پیدا کند. سپس این اسموتی خوشمزه را در لیوان بریزید و سرو کنید.

چند نکته

  • اگر می‌خواهید نوشیدنی‌تان کاملا طبیعی باشد، ماست میوه‌ای و آب میوه را از اسموتی حذف کنید. به جای آب‌میوه یا شیر می‌توانید از یک چهارم لیوان آب استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید اسموتی خامه‌ای تر شود، از شیر استفاده کنید و اگر دوست دارید طعم‌های دیگری هم به آن اضافه کنید، از آب میوه با طعم‌های دلخواه استفاده کنید.
  • در تابستان می‌توانید نوشیدنی‌های مختلف تهیه کنید و خنک شوید یکی از بهترین گزینه‌ها آب طالبی است. طرز تهیه آب طالبی بستنی را در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها