طرز تهیه املت بندری متفاوت و فوق خوشمزه

طرز تهیه املت بندری
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

املت بندری، یک ترکیب هیجان‌انگیز از دو غذای محبوب یعنی سوسیس بندری و املت گوجه است که طعم بی‌نظیری را به شما هدیه می‌دهد. قبلا در کتاب کاله هم طرز تهیه سوسیس بندری و هم طرز تهیه املت گوجه را بررسی کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه املت بندری را بررسی خواهیم کرد تا با آن بتوانید طعمی بی‌نظیر از املت را تجربه کنید.

مواد لازم برای تهیه املت بندری

  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عدد
  • گوجه فرنگی خرد شده ۲ عدد
  • سوسیس خرد شده ۴-۵ عدد
  • نمک، فلفل و ادویه مناسب به مقدار لازم
  • تخم مرغ ۳-۴ عدد

طرز تهیه املت بندری

۱. آماده کردن سوسیس بندری

اولین مرحله از طرز تهیه املت بندری این است که سوسیس بندری را تهیه کنید برای این کار ابتدا در یک ماهیتابه مناسب روغن بریزید سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا نرم و کاراملی شود بعد فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. اکنون سوسیس خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید در نهایت هم گوجه خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید گوجه خوب بپزد.

برای این که سوسیس بندری‌تان هم همیشه خوب باشد حتما فوت و فن سوسیس بندری را بخوانید.

۲. اضافه کردن تخم مرغ

اضافه کردن تخم مرغ به سوسیس بندری برای تهی املت بندری

اکنون تخم‌مرغ‌ها را روی سوسیس بندری بشکنید و اجازه دهید تخم مرغ خودش را بگیرد. وقتی تخم مرغ خوب پخت سوسیس بندری شما آماده است. آن را در ظرف مناسب بریزید و میل کنید. نوش جان!

نکته: می‌توانید تخم مرغ را هم بزنید طوری که زرده و سفیده از هم مجزا نباشند.

نکات تکمیلی برای تهیه املت

طرز تهیه املت بندری

همه ما املت درست کرده‌ایم، اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه نکاتی می‌تواند یک املت معمولی یا حتی املت بندری را به یک شاهکار آشپزی تبدیل کند؟ با ما همراه باشید تا با این نکات طلایی آشنا شوید.

روش‌های مختلف تهیه املت بندری

چه مجرد باشید و دنبال یک وعده سریع بگردید، چه یک آشپز حرفه‌ای که دنبال تنوع در غذاهایتان هستید، املت بندری همیشه گزینه مناسبی است. این غذای خوشمزه و پرطرفدار را می‌توانید با تغییرات کوچک، هر بار به شکلی جدید و هیجان‌انگیز روی سفره بیاورید.

  • استفاده از ادویه‌‎جات مختلف: علاوه بر ادویه‌های رایج مانند زردچوبه، کاری و فلفل سیاه می‌توانید از ادویه‌های دیگری مانند پاپریکا، زیره یا آویشن هم برای دادن تنوع به طعم این غذا استفاده کنید تا طعم سوسیس بندری خود را متنوع‌تر کنید.
  • اضافه کردن رب گوجه فرنگی: اگر دوست دارید سوسیس بندری شما غلیظ‌تر و رنگ تیره‌تری داشته باشد، می‌توانید مقداری رب گوجه فرنگی هم در کنار گوجه به آن اضافه کنید.

استفاده از رب به جای گوجه

اگر می‌خواهید املت بندری خود را سریع‌تر آماده کنید، می‌توانید به جای گوجه از رب استفاده کنید. برای این کار رب گوجه فرنگی را درست مثل گوجه بعد از اضافه کردن و تفت دادن سوسیس اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد با کل مواد خوب مخلوط کنید تا کاملا به غذای شما رنگ بدهد.

سوسیس مناسب برای تهیه املت

بهترین نوع سوسیس برای تهیه املت بندری، سوسیس مرغ یا بوقلمون است. این نوع سوسیس‌ها چربی کمتری دارند و طعم ملایم‌تری نسبت به سوسیس‌های گوشت قرمز دارند. البته با توجه به ذائقه خود می‌توانید از انواع سوسیس دیگر هم استفاده کنید.

روش پخت یا اضافه کردن تخم مرغ به املت بندری

اگر از آن دسته افراده هستید که دوست دارند غذاهایشان را متفاوت تهیه کنید، می‌توانید املت بندری خود را هم با زمان اضافه کردن تخم مرغ یا هم زدن تخم مرغ متفاوت کنید. به طور کلی می‌توان با توجه به سلیقه خود یکی از روش‌های زیر را انتخاب و امتحان کنید:

  • پخت همزمان: می‌توانید تخم مرغ‌ها را همزمان با سوسیس بندری در تابه بریزید و اجازه دهید هر دو با هم بپزند.
  • پخت جداگانه: ابتدا سوسیس بندری را آماده کنید و سپس تخم مرغ‌ها را در تابه دیگری بپزید و روی سوسیس بندری قرار دهید.
  • املت رول: می‌توانید تخم مرغ‌ها را مثل نیمرو آماده کنید و بعد سپس سوسیس بندری را داخلش بریزید و رول کنید.

دیدگاه ها