طرز تهیه انواع پوره خوشمزه و مقوی برای کودکان

طرز تهیه انواع پوره
آسان
۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مادران آماده کردن غذا برای کودکان است. اگر فرزندتان زیر یک سال دارد، می‌توانید انواع پوره‌های خوشمزه را آماده کرده و به او بدهید. در این مقاله قرار است طرز تهیه انواع پوره را با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات هیجان‌انگیز یاد بگیریم. این پوره‌ها سرشار از ویتامین­های متنوع و مواد مغذی هستند و یک غذای مناسب برای کودکان به‌حساب می‌آیند.

مواد لازم برای تهیه انواع پوره برای کودکان

  • انواع میوه‌های رسیده (موز، سیب، گلابی، آلو، هلو یا آووکادو)یک عدد
  • انواع سبزیجات (اسفناج، هویج، سیب زمینی، کدو حلوایی یا لوبیا سبز)به مقدار لازم

طرز تهیه انواع پوره برای کودکان

مرحله اول

یک کاسه بزرگ بردارید و درون آن مقداری آب ولرم و سرکه بریزید. میوه‌ها یا سبزیجات مورد نظر را حدود پنج دقیقه درون مخلوط آب و سرکه بگذارید. سپس میوه‌ها یا سبزیجات را خوب شسته و آبکشی کنید.

مرحله دوم

قسمت‌های خراب میوه‌ها را جدا کنید و پوست و دانه­‌های آن‌ها را بگیرید. اگر سبزیجات استفاده می‌کنید، پوست آن‌ها را بگیرید و قسمت‌های خرابشان را جدا کنید.

مرحله سوم

میوه‌ها یا سبزیجات سخت را ریز کنید و میوه‌های نرم‌تر را چند تکه کنید. سپس میوه یا سبزیجات را بسته به میزان سختی برای ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بپزید. روش تهیه پوره سیب زمینی تنوری، پوره نخود فرنگی یا پوره شلغم به شما در پخت درست مواد غذایی کمک خواهد کرد.

مرحله چهارم

میوه‌ها یا سبزیجات پخته شده را با مخلوط‌کن یا گوشت‌کوب له کنید.

مرحله پنجم

به پوره کمی آب جوشیده سرد شده یا شیر اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید. اگر فرزندتان با شیر مادر تغذیه می‌کند می‌توانید مقداری از شیر مادر دوشیده شده را در پوره بریزید.

چند نکته

  • می‌توانید چند نمونه میوه یا سبزیجات را با هم ترکیب کنید و به شکل پوره در بیاورید.
  • پوره را می‌توانید تا سه روز درون یخچال نگه‌دارید و کم‌کم به کودک بدهید.
  • در صورتیکه کودکتان بیشتر از دو سال سن دارد می‌توانید در زمان پخت مقداری دارچین، هل یا زعفران را به پوره‌اش اضافه کنید.
  • پوره را می‌توانید تا سه ماه درون فریزر نگه‌داری کنید، اما بهتر است آن را به صورت ‌تازه آماده کرده و به کودک بدهید.
  • اگر کودکتان بالاتر از یک سال سن دارد و سبزیجاتی که با کمکشان پوره درست کرده‌اید طعم خاصی ندارند به پوره مقدار کمی شکر یا نمک اضافه کنید.

دیدگاه ها