طرز تهیه برگر با پنیر کبابی؛ یک ساندویچ مقوی و پرانرژی

برگر با پنیر کبابی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

بدنسازها میانه خوبی با پنیرهای کبابی دارند. آنها همیشه سراغ مواد غذایی می‌روند که در کمترین حجم، بیشترین ماده مغذی را به بدنشان برساند و این پنیر که تنها یک بسته ۵۰۰ گرمی آن، به اندازه حدود ۱۵ کیلو گرم شیر گاو ارزش غذایی دارد، همراه خوبی برای روزهای تمرین و مسابقه آنها به شمار می‌آید. پنیر کبابی پرخاصیت، وقتی با گوشت سرشار از ویتامین‌های گروه B و آهن همراه می‌شود، یک وعده غذایی کامل را می‌سازد. به همین بهانه، این بار طرز تهیه برگر با پنیر کبابی را برایتان شرح می‌دهیم. غذایی که در کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود و می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای غذایی روزانه شما را تامین کند. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام نکات تهیه این برگر با پنیر کبابی را برایتان بازگو کنیم.

مواد لازم برای تهیه برگر با پنیر کبابی

  • پنیر کبابی کالهیک بسته
  • گوشت گوساله چرخ شده400 گرم
  • پیاز رنده شدهیک عدد
  • نمکیک چهارم قاشق چای‌خوری
  • گوجه، کاهو، پیاز حلقه‌ایبه مقدار لازم
  • نان همبرگردو عدد

طرز تهیه برگر با پنیر کبابی

مرحله اول

برای داشتن یک وعده کامل، مقوی و سریع ساندویچ همبرگر همیشه گزینه مناسبی است، اما باید نکات طلایی تهیه یک برگر گوشت خوشمزه و آبدار را بدانید و از اشتباهات رایج موقع پخت همبرگر اجتناب کنید تا نتیجه‌ای بی نقص و فراموش نشدنی داشته باشید. برای تهیه برگر با پنیر کبابی، مثل دیگر انواع برگر، ابتدا آب پیاز رنده شده را کاملا بگیرید و سپس همراه با نمک، آن را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و خوب ورز دهید. در صورت تمایل مقدار بسیار کمی زردچوبه را هم به آن اضافه کنید، اما نه آنقدر که رایحه زردچوبه غالب شود.

مرحله دوم

پنیر کبابی یا هالومی را به شکل مکعب‌های پنج سانتی با قطر حدود یک تا دو سانت برش دهید. ماهیتابه را روی اجاق بگذارید و کف آن را با برس آغشته به روغن چرب کنید. فراموش نکنید که هالومی مقداری چربی پس می‌دهد و به همین دلیل نیازی به ریختن روغن زیاد در تابه نخواهید داشت.

مرحله سوم

یک گلوله از گوشت آماده شده را بردارید و به شکل همبرگر گرد در بیاورید. گوشت را در تابه بیندازید و هالومی را روی آن قرار دهید. وقتی که یک طرف برگر سرخ شد، همراه با پنیر کبابی آن را به جهت دیگر بچرخانید. نان همبرگر را از وسط نصف کنید و روی گریل قرار دهید تا کمی حرارت بخورد و ترد شود. مواد مکمل دلخواه‌تان را در آن قرار دهید و در صورت تمایل مقداری سس خردل را روی آنها بریزید و برگر و هالومی را روی لایه‌ آخر قرار دهید. برگر ویژه شما آماده است و می‌توانید آن را در کنار یک لیوان نوشابه لاکی دو خنک نوش جان کنید.

دیدگاه ها