طرز تهیه رولت خامه ای با خامه قنادی سولیانو

طرز تهیه رولت خامه ای
متوسط
۶ نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

رولت خامه ای شیرینی محبوب ایرانی‌هاست که در کنار زبان و سایر شیرینی‌های تر همیشه درخشیده و طرفدار دارد. اگر می‌خواهید برای یک‌بار هم که شده این شیرینی خوشمزه را در خانه تهیه کنید و آن را کاملا تازه نوش‌جان کنید، ما این دستور طرز تهیه رولت خامه ای را برای شما آماده کرده‌ایم.

هرچند تهیه این شیرینی در خانه کمی مشکل است و صبر زیادی می‌طلبد اما مطمئن باشید مزه اصیل آن و استقبال سایر اعضای خانواده، همه انرژی شما باز می‌گرداند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از خوشمزه‌ترین دسرها را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک رولت خامه ای

  • تخم مرغ بزرگهفت عدد
  • آرد114 گرم
  • شکر170 گرم
  • عصاره وانیلیک چهارم قاشق غذاخوری
  • شکردو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای خامه رولت

  • خامه قنادی سولیانویک و نیم فنجان
  • شکرچهار قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیلیک قاشق غذاخوری
  • گلابیک قاشق غذاخوری

پیشنهاداتی برای تزئین رولت

  • خامه قنادی زده شدهبه مقدار لازم
  • پودر کاکائوبه مقدار لازم
  • شکلات رنده شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه رولت خامه ای

مرحله اول

رولتی که در این مطلب طرز تهیه‌اش را آماده کرده‌ایم، به اندازه رولت شکلاتی یا رولت پنیری خوشمزه است. برای شروع، فر را روی 190 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. یک سینی پخت و پز به ابعاد 12 در 18 انتخاب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. همه کاغذ را با کره چرب کنید تا هیچ بخشی از کیک روی آن نچسبد.

مرحله دوم

تخم مرغ و شکر را به کاسه همزن برقی منتقل کنید و به مدت یک تا دو دقیقه در حالت متوسط آن‌ها را ترکیب کنید تا مخلوطی غلیظ و کرم رنگ داشته باشید. وانیل را اضافه کرده و سرعت دستگاه را زیاد کرده مخلوط کردن را ادامه بدهید، تا زمانی‌که مخلوط کم رنگ شود و حجم آن حدود سه برابر شود. برای این‌کار سه تا چهار دقیقه زمان لازم است.

مرحله سوم

سرعت همزن را کم کنید و در چند مرحله آرد را اضافه کنید تا آرام آرام ترکیب شوند. این کار یک دقیقه طول می‌کشد. حالا نوبت منتقل کردن خمیر به سینی است.

خمیر رولت را روی کاغذ روغنی پخش کنید و  با یک اسپاتول آن را صاف کنید تا سطحی یکدست داشته باشید و خمیر در کل طول و عرض پخش شود.

مرحله چهارم

سینی را به فر منتقل کنید و فرصت دهید تا بپزد. برای این‌کار 12 دقیقه زمان نیاز دارید. در این زمان رنگ کیک قهوه‌ای ملایمی می‌شود و این علامت آماده شدن آن است. همچنین کاسه همزن را شسته و آن را داخ فریزر قرار دهید.

مرحله پنجم

یک پارچه تمیز هم اندازه کیک را روی سطحی صاف بیندازید و روی آن دو قاشق غذاخوری شکر بپاشید، این کار برای این است که هنگام برگرداندن کیک، به پارچه نچسبد. کیک پخته شده را از فر خارج کرده، اطراف آن را با چاقو از سینی جدا کنید، سپس قالب را روی پارچه برگردانید. حالا به آرامی کاغذ روغنی را از پشت کیک رولت جدا کنید.

مرحله ششم

حالا از سمت خودتان پارچه زیر کیک را در دست بگیرید و آرام آرام آن را برگردانید و رول کنید. این‌کار را با قدرت و فشار زیادی انجام دهید که کیک کاملا رول شود. رول را کناری بگذارید.

مرحله هفتم

20 تا 30 دقیقه زمان دهید تا کیک سرد شود، با دست سطح آن را چک کنید که گرم نباشد.

مرحله هشتم

در این مرحله به سراغ طرز تهیه خامه رولت می‌رویم؛

کاسه همزن را که از قبل در فریزر گذاشته بودید خارج کنید، شکر و خامه سنگین را داخل کاسه ریخته و همزن را روی دور متوسط قرار دهید تا خامه بافتی نرم پیدا کند.

وانیل و گلاب را در این مرحله به خامه اضافه کنید و این‌بار با دور تند هم بزنید تا سطح خامه حالت قله‌هایی استوار ایجاد شود.

در این مرحله روی همزن را حتما با چیزی بپوشانید، چرا که در دور تند همزن ممکن است خامه به بیرون پاشیده شود و دردسرهایی درست کند.

مرحله نهم

اگر کیک به اندازه کافی خنک شده، وقت آن است که خامه را به رول اضافه کنید. رول کیک را خیلی آرام، به شکلی که نشکند، باز کنید. در ادامه خامه را روی همه سطح کیک بمالید و آن را صاف کنید.

مرحله دهم

کیک را مجدد به آرامی رول کنید. قسمت ابتدایی و انتهایی آن را که خشک‌تر از سایر بخش‌هاست، با یک چاقو تیز ببرید.

مابقی کیک را در سلفون بپیچید و 12 تا 24 ساعت به همان صورت در یخچال نگه‌داری کنید. پس از این زمان، رولت خامه‌ای شما آماده است و می‌توانید آن را به قطعات مساوی تقسیم کنید.

مرحله یازدهم

خامه سنگین که برای تزئین در نظر گرفته بودید را هم بزنید و با کمک یک قیف و ماسوره مورد علاقه‌تان، روی رولت را تزئین کنید. در نهایت تکه‌های شکلات را روی خامه بگذارید و پودر کاکائو را هم روی آن بپاشید.

حالا می‌توانید این شیرینی خوشمزه را با چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌های محبوب‌تان میل کنید

چند نکته

  • در مصرف گلاب خیلی دقت کنید، چرا که ممکن است طعم خامه شما را تلخ کند.
  • شما می‌توانید از مقدار بسیار کمی هل هم در ترکیب خامه استفاده کنید.
  • استفاده از میوه‌ها، مغز پسته و برگ گل‌های خوراکی می‌تواند به زیبایی چشم‌گیری شیرینی کمک کند.

دیدگاه ها