طرز تهیه سوسیس تخم مرغ قهوه خانه ای خوشمزه

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ
آسان
5 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سوسیس تخم مرغ یک صبحانه معروف و پرطرفدار است که به سادگی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. احتمالا خیلی از شما تجربه خوردن سوسیس تخم مرغ قهوه خانه‌ای را دارید و همیشه فکر کرده‌اید که این غذا را چطور درست می‌کنند که این‌قدر خوشمزه است. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه سوسیس تخم مرغ به سبک قهوه‌خانه‌ها را یاد بگیرید.

یادتان باشد که این غذا با ترکیب تخم مرغ و سوسیسش می‌تواند گزینه خوبی برای صبحانه هم باشد پس اگر می‌خواهید صبحانه‌ای متفاوت داشته باشید حتما آن غذا را در کنار طرز تهیه انواع نیمرو یا طرز تهیه تخم مرغ آبپز قرار دهید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سوسیس تخم مرغ

  • سوسیس گوشت ۴۵۰ گرم
  • پودر خردل یک قاشق چای خوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • تخم مرغ چهار عدد
  • گوجه (خرد شده) دو عدد
  • کره به مقدار لازم

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ

۱. آماده کردن سوسیس‌ها

آماده کردن سوسیس برای طرز تهیه سوسیس تخم مرغ

برای تهیه سوسیس تخم مرغ‌تان، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سوسیس‌ها را در شکل و اندازه مد نظرتان خرد کنید و هم‌زمان تابه‌ای که برای پخت غذا انتخاب کرده‌اید را روی حرارت قرار دهید و مقداری کره اضافه کنید. بعد از این که کره داغ شد، سوسیس‌ها را داخل تابه بریزید و اجازه دهید به رنگ قهوه‌ای در آیند. سپس گوجه‌های خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید گوجه‌ها بپزند و نرم شوند.

نکات مهم:

به جای گوجه می‌توانید از گوجه گیلاسی استفاه کنید. این گوجه‌ها به غذایتان شکل و رنگ بهتری می‌دهند و در کل اضافه کردن آن به این غذا باعث می‌شود شما سوسیس تخم مرغ با گوجه داشته باشید.

اگر دوست دارید سوسیس تخم مرغ با رب داشته باشید کافی است به جای گوجه، رب بریزید. اما خوب است این را هم بدانید که اضافه کردن گوجه یا رب به این غذا کاملا اختیاری است پس اگر دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید.

افرادی که عاشق پنیر پیتزا هستد و می‌خواهند یک سوسیس تخم مرغ حسابی کامل بخورند می‌توانند در مرحله آخر به مواد مقداری پنیر پیتزا هم اضافه کنند. به این ترتیب سوسیس تخم مرغ با پنیر پیتزا خواهید داشت. از آن لذت ببرید.

۲. ترکیب تخم مرغ و سوسیس و پخت آنها

هم زدن تخم‌مرغ

دومین مرحله از تهیه تخم مرغ و سوسیس این است که تخم مرغ را آماده کنید. برای این کار، یک کاسه متوسط انتخاب کنید و تخم مرغ را به همراه پودر خردل و نمک درون آن بریزید و با هم ترکیب کنید. آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس ترکیب تخم مرغ را به تابه سوسیس و گوجه اضافه کنید و اجازه دهید کاملا تخم مرغ‌ها بپزند و شل نباشند. بعد از پخته شدن آن‌ را به ظرف سروتان انتقال دهید و به همراه نان تست آن را میل کنید. نوش جان!

چند نکته: 

  • اگر دوست دارید طعم این غذا را بیشتر کنید، می‌توانید کمی پنیر چدار هم به آن اضافه کنید. برای این کار لازم است کمی قبل از پخته شدن کامل ترکیب سوسیس و تخم مرغ، پنیر چدار رنده شده را به آن‌ها اضافه کنید.
  • معمولا برخی افراد دوست ندارند تخم‌مرغشان خیلی پخته شود یا به عبارتی می‌خواهند زرده تخم مرغ نیم‌پز باشد و زرده و سفیده با هم قاطی نشوند. اگر شما هم از این دسته افرادید می‌توانید تخم مرغ را مستقیم روی سوسیس در حال سرخ شدن بشکانید و اجازه دهید همان‌طور بپزد.

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ به سبک ترکیه‌ای‌ها

تهیه سوسیس تخم مرغ به سبک ترکیه‌ای‌ها

درست کردن سوجوک یومورتا یا همان سوسیس تخم مرغ ترکی در خانه بسیار آسان است و خیلی به روش تهیه سوسیس تخم مرغ ما نزدیک است در ادامه با هم طرز تهیه آن را مرور می‌کنیم:

  • سوسیس سوجوک به مقدار لازم
  • تخم مرغ به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه سوجوک تخم مرغ ترکی

۱. آماده کردن سوجوک

سرخ کردن تکه‌های سوسیس یا سوجوک برای تهیه سوسیس با تخم مرغ

درست مثل سبک ایرانی، ابتدا برش‌های سوسیس را در مقدار کمی روغن سرخ کنید تا از هر دو طرف قهوه‌ای شوند و اصطلاحا چربی سوسیس بیرون بیاید تا از آن برای سرخ کردن تخم مرغ استفاده کنید. و از این برای کمک به سرخ کردن تخم‌مرغ‌ها استفاده می‌کنیم.

۲. ریختن تخم مرغ روی سوسیس

اضافه کردن تخم مرغ به سوسیس

حالا نوبت آن است که تخم‌مرغ‌ها را روی سوسیس‌هایی که خوب سرخ شده بشکنید و اجازه دهید بپزد. برای این کار درب قابلمه یا تابه‌تان را ببندید. دقت کنید که گذاشتن درب تابه کمک می‌کند تا روی تخم‌مرغ‌ها هم بدون این که نیاز به زیر و رو کردن باشد بپزد.

ترک‌ها برای آن‌که غذایشان خوشمزه‌تر باشد در انتها روی غذا مقداری سبزیجات معطر مثل شوید، جعفری و نعناع اضافه می‌کنند. اگر دوست دارید کاملا به سبک ترک‌ها این غذا را درست کنید حتما این سبزیجات را اضافه کنید.

نکات مهم در مورد سوسیس و تخم مرغ

سوسیس و تخم مرغ از آن غذاهایی است که نکات زیادی ندارد و تقریبا می‌توان گفت تهیه و پخت آن کار آسانی است. اما در ادامه نکاتی در خصوص این غذا را با هم بررسی می‌کنیم که دانستن‌شان برایتان مفید است.

سوسیس تخم مرغ رژیمی

اگر رژیم دارید و هوس کرده‌اید سوسیس بخورید باید روش پخت سوسیس تخم مرغ را تغییر دهید. به این معنا که به جای تفت دادن سوسیس و تخم مرغ بهتر است مواد را در فر بگذارید تا غذایتان را بتوانید بدون روغن تهیه کنید.

دو عدد سوسیس پخته‌شده را خرد کرده و در ظرف کوچکی مناسب فر بریزید و سپس دو تخم مرغ را روی آن بشکنید. فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و اجازه دهید غذایتان ۱۵ دقیقه بپزد. سوسیس تخم مرغ رژیمی شما آماده است. نوش جان!

سوسیس تخم مرغ متنوع و رنگارنگ

سوسیس و تخم مرغ را می‌توانید با مواد دیگری هم ترکیب کنید و به این ترتیب غذای کامل‌تری داشته باشید. از جمله ترکیبات جذاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوسیس تخم مرغ و رب: در این ترکیب از رب برای خوشمزه‌تر کردن و البته خوش‌رنگ شدن غذا استفاده می‌شود.
  • سوسیس تخم مرغ با پنیر پیتزا: پنیر بخصوص پنیر پیتزا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تکمیل این غذاست. هر چند همان‌طور که بالا هم اشاره کردیم، پنیر چدار هم گزینه خوبی برای همراهی سوسیس با تخم مرغ است.

استفاده از پیاز سرخ شده و فلفل دلمه‌ای هم برای افزایش طعم این غذا به مخلوط اضافه کنید.

دیدگاه ها