طرز تهیه لطیف‌‎ترین شیرینی بدون گلوتن کشمشی

متوسط
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

از این شیرینی‌های مدرن و امروزی که بگذریم، شیرینی کشمشی یک چیز دیگر است! یادم می‌آید همیشه خانه مادربزرگ که می‌رفتم عصرها منتظر بودم مادربزرگم بشقاب گل سرخش را بردارد و چند تا شیرینی کشمشی در آن بگذارد. چای تازه‌دم هم از من بود و طعم آن عصرانه‌ها هنوز زیر زبانم است. دستور شیرینی بدون گلوتن که امروز برایتان آماده کردیم همین کشمشی‌های خاطره‌انگیز است. با این فرق که سالم‌تر و سبک‌تر شده. چطوری؟ ما در سلینو کاله از سال ۹۴ شروع به تولید محصولات بدون گلوتن کردیم. آرد بدون گلوتن هم یکی از آن‌هاست. این آرد با تجهیزات کامل و آزمایشگاه‌های مجهز تولید شده و کاملاً فاقد گلوتن است. همین باعث می‌شود که بیماران سلیاکی و شما عزیزانی که روده تحریک پذیر دارید، با خیال راحت بتوانید از این محصولات استفاده کنید و تجربه یک گوارش راحت و یک غذای سالم را داشته باشید. برای پختن لطیف‌ترین و سالم‌ترین شیرینی بدون گلوتن کشمشی آماده‌اید؟

درباره شیرینی بدون گلوتن کشمشی

اولین توضیحی که راجع به شیرینی بدون گلوتن کشمشی‌مان می‌توانیم بدهیم ساده بودنش است. در واقع بدون گلوتن بودن آن، تفاوتی در نحوه پخت ندارد. شما فقط با یک جایگزینی ساده، آرد بدون گلوتن را جایگزین آرد معمولی می‌کنید و تمام. همین تفاوت کوچک کلی تغییر در سلامت و گوارش شیرینی خوشمزه‌مان ایجاد می‌کند.

یک دلیل دیگری که شیرینی بدون گلوتن کشمشی را برایتان انتخاب کردیم این است که مواد اولیه آن در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و از شیرینی‌های خیلی خیلی آسان است. به علاوه زمان پخت کوتاهی هم دارد. می‌گویید نه امتحان کنیم.

مواد اولیه برای تهیه شیرینی بدون گلوتن کشمشی

  • آرد بدون گلوتن سلینو۲۹۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر قند ۲۵۰ گرم
  • کره۱۵۰ گرم
  • وانیلنصف قاشق چای‌خوری
  • کشمش ۱ لیوان

طرز تهیه شیرینی بدون گلوتن کشمشی

مرحله اول

برای شروع این شیرینی بدون گلوتن طبق معمول همه شیرینی‌‌ها، کره را در در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. این کار حدود ۱ ساعت زمان می‌برد. اگر فراموش کردید کره را از قبل خارج فریزر بگذارید، می‌توانید آن را با چاقو به قطعات کوچک برش دهید تا سریع‌تر نرم شوند.

مرحله دوم

کره‌ نرم شده را در کاسه بزرگی بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا پوک و کرمی رنگ شود.

مرحله سوم

نوبت پودر قند است، ۲۵۰ گرم پودر قندی را که داشتیم کم کم (طی 2 یا 3 مرحله) به کره اضافه کنید و حدودا ۵ دقیقه با همزن بزنید تا یکنواخت بشوند.

مرحله چهارم

دو عدد تخم مرغ به اندازه متوسط نیاز دارید. تخم مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید. ۱ دقیقه هم زدن برای هر تخم مرغ کافی است. نصف قاشق وانیل را بلافاصله بعد از تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله پنجم

۲۹۰ گرم آرد بدون گلوتن داشتیم. آرد را حتما از قبل الک کنید. چون این کار تاثیر خیلی خوبی در بافت شیرینی می‌گذارد. در این مرحله نیازی به همزن برقی نیست. همزن را خاموش کنید و از یک لیسک یا قاشق چوبی برای مخلوط کردن استفاده کنید. آرد بدون گلوتن را در چند مرحله به مواد اضافه کنید و تا جایی که یکنواخت شود با لیسک هم بزنید.

حالا مواد ما آماده است. اگر حس کردید مایه شما سفت و خمیری شده نگران نشوید. چون مایه این شیرینی بدون گلوتن ما سفت تر از مایه کیک است.

مرحله ششم

تنها کاری که باقی مانده اضافه کردن کشمش‌ها است. مقدار نرمال کشمش برای این شیرینی همان ۱ لیوان است اما می‌توانید طبق ذائقه‌ خود آن را کم و زیاد کنید.

مرحله هفتم

زمان چیدن شیرینی روی سینی فر رسیده است. کف سینی کاغذ روغنی قرار دهید. از مایه شیرینی به اندازه گردو بردارید و با فاصله روی سینی فر بچینید. برای راحتی کار می‌توانید از قیف استفاده کنید. قیف را درون یک لیوان قرار دهید تا ثابت بماند. حالا مایه شیرینی را وارد قیف کنید و سر قیف را ببرید.

مرحله هشتم

فر را از قبل گرم کنید و دمای آن را روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. زمان پخت حدودا ۱۵ دقیقه است.

وقتی دور شیرینی‌ها طلایی شد یعنی پخت انجام شده است. سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید چند دقیقه سرد شود حالا شیرینی‌ها را جدا کنید.

نکات و فوت کوزه‌گری

  • سعی کنید برای اندازه گیری مواد اولیه از ترازو استفاده کنید تا دقیق باشند و از نتیجه‌ بافت شیرینی مطمئن شوید.
  • دقت کنید هنگامی که شیرینی را روی سینی فر چیدید سعی نکنید آن را له و باز کنید. خود شیرینی در حین پخت فرمش باز و نازک می‌شود.
  • فاصله شیرینی‌ها را حفظ کنید و فضا برای پهن شدن آن‌ها روی سینی در نظر بگیرید.
  • می‌توانید قبل از قرار دادن شیرینی‌ها داخل فر، روی آن‌ها کمی پودر قند الک کنید.
  • این شیرینی بدون گلوتن رو می‌توانید بدون فر هم آماده کنید، به این صورت که کف ماهیتابه کاغذ روغنی قرار بدهید و شیرینی‌ها را بچینید. در ماهیتابه را بگذارید و ۱۵ دقیقه برای پخت زمان بدهید هر وقت دور شیرینی طلایی شد یعنی پخت انجام شده است.
  • می‌توانید مقدار کشمش را کمتر از 1 لیوان بریزید. اما اگر تمایل دارید از مقدار کشمش بیشتری استفاده کنید بهتر است کمی از پودر قند دستور کم کنید تا شیرینی بدون گلوتن شما زیادی شیرین نشود.
  • در صورت تمایل به زرد شدن رنگ شیرینی کشمشی می‌توانید از چند قطره زعفران در مایه شیرینی استفاده کنید.
  • شیرینی بدون گلوتن نرم و لذیذ ما آماده است.
  • این دستور بارها امتحان شده است و اگر طبق آن پیش بروید مطمئنا یک شیرینی بدون گلوتن خوشمزه و لطیف خواهید داشت. این نکته را هم یادآوری می‌کنیم که کشمش منبع ویتامین دی و سرشار و از فیبر است و این ماده مفید با ترکیب آرد بدون گلوتن یک شیرینی کاملا مفید و سالم را می‌سازد.

برای تهیه آرد و سایر محصولات بدون گلوتن می‌توانید به قسمت نمایندگی‌های فروش محصولات سلینو کاله مراجعه کنید. امیدواریم از پخت این شیرینی و خوردن آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.نوش جان.

دیدگاه ها