طرز تهیه شیرینی پنجره ای

آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شیرینی پنجره ای از آن شیرینی‌های ترد و خوشمزه است که با مواد اولیه موجود در منزل به راحتی قابل تهیه و پخت است. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پنجره ای

  • آرد سفیددو استکان
  • شیر کم‌چرب کالهیک لیوان
  • تخم مرغشش عدد
  • گلابچهار قاشق سوپ‌خوری
  • نشاستههشت قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

مرحله اول

داخل یک ظرف تخم مرغ‌ها را شکسته و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. نشاسته را در گلاب و شیر سرد حل کنید سپس به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه صاف و یکدست شود.

مرحله دوم

شاید باورتان نشود ولی مواد شیرینی پنجره ای آماده است. حالا داخل یک قابلمه گود مقدار زیادی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ‌داغ شود. توجه کنید روغن باید به انداره‌ای باشد که روی قالب‌ها را بگیرد.

مرحله سوم

قالب شیرینی پنجره ای را داخل روغن قرار دهید تا گرم شود سپس قالب را از روغن بیرون آورده و تا جایی که نیمی از قالب مواد را بگیرد، داخل مایه شیرینی بزنید.

مرحله چهارم

قالب را بلافاصله داخل روغن داغ قرار دهید و آن را آهسته تکان دهید تا شیرینی از قالب جدا شده و در روغن غوطه‌ور شود.

مرحله پنجم

وقتی دو طرف شیرینی به اندازه دلخواه‌تان سرخ و برشته شد، شیرینی را از روغن بیرون آورده و درون صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. توجه داشته باشید چون سرخ شدن شیرینی‌ها زمان زیادی نمی‌برد، باید حواس‌تان باشد تا رنگ آن‌ها تیره نشود.

مرحله ششم

با تمام مایه به همین ترتیب، شیرینی پنجره ای‌ها را درست کنید تا تمام شود. شیرینی‌ها را در ظرف مناسبی چیده و روی آن‌ها مقداری خاک قند بپاشید.

مرحله هفتم

شیرینی‌ها را در ظرف در بسته می‌توانید تا مدتی در جای خنک نگه‌داری کنید.

نکات طرز تهیه نان پنجره ای

  • اگر مواد زیادی با قالب بردارید، شیرینی ها ضخیم می‌شوند.
  • اگر شیرینی‌ها زیاد بیرون بمانند، سفت می‌شوند.

دیدگاه ها