طرز تهیه فیش اند چیپس کلاسیک انگلیسی

فیش اند چیپس
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

فیش اند چیپس کلاسیک یک غذای بریتانیایی است، اینطور که به نظر می‌آید سایر ملیت‌ها هم به آن علاقه زیادی دارند، طوریکه فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای زیادی در سراسر جهان دارد. اما اگر علاقه‌ای به رستوران رفتن ندارید و ترجیح می‌دهید خودتان آشپزی کنید، طرز تهیه و ترفندهای تهیه فیش اند چیپس را در ادامه بخوانید و حتما آن را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه فیش اند چیپس

  • آرد 55 گرم
  • نشاسته ذرت 55 گرم
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
  • دلستر کلاسیک یک سوم فنجان
  • آّب گازدار یک سوم فنجان
  • فیله ماهی چهار عدد
  • سیب‌زمینی900 گرم
  • روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم

طرز تهیه فیش انند چیپس

مرحله اول

درون کاسه‌ای متوسط آرد (دو قاشق غذاخوری از آن را کمار بگذارید) را با نشاسته ذرت و بیکینگ پودر مخلوط کنید. کمی روی آن نمک و فلفل بپاشید و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

دلستر را کم کم اضافه کنید و با استفاده از چنگال، آرد را هم بزنید. حالا نوبت به اضافه کردن آب گازدار رسیده‌است، آن را هم اضافه کنید و مدام هم بزنید. سپس مایه به دست آمده را به مدت حدودا 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله سوم

سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست بکنید، آن‌ها را به صورت خلالی خرد کنید. خلال‌های سیب‌زمینی را درون آبکش بریزید و آب سرد آبکشی کنید.

مرحله چهارم

داخل قابلمه، مقداری آب سرد بریزید و خلال‌ها را داخل آن بریزید و اجازه دهید به آرامی بجوشد (حدودا 3 تا 4 دقیقه برای اینکار کافی است).

مرحله پنجم

بعد از آنکه کمی جوشید آن را داخل آبکش بریزید، چند دستمال آشپزخانه در بشقاب بگذارید و خلال‌ها را روی آن بچینید و مجددا چند دستمال روی آن‌ها پهن کنید و در یخچال بگذارید.

مرحله ششم

فیله‌ ماهی‌ها را هم روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا آبشان خوب گرفته شود، کمی روی آن‌ها نمک بپاشید.

مرحله هفتم

درون ماهیتابه روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود (دمای حدود 176 درجه سانتیگراد) سپس خلال‌های سیب‌زمینی را در آن بریزید لازم نیست آن‌ها را تا زمانیکه طلایی شوند سرخ کنید، همین که کمی پختند و رنگشان عوض شد آن‌ها را از داخل روغن خارج کنید.

مرحله هشتم

دو قاشق غذاخوری آردی که از قبل باقی گذاشتید را درون بشقاب بریزید، فیله ها را در آن بغلتانید. آرد اضافی را از روی آن‌ها بتکانید. سپس دو طرف آن‌ها را به مایه‌ای که آماده کرده بودید، آغشته کنید.

مرحله نهم

درون ماهیتابه روغن بریزید و به آرامی هر تکه از فیله‌ها را تا زمانیکه مایه روی آن ترد و طلایی شود؛ سرخ کنید (حدودا 8 دقیقه زمان می‌برد). هر از گاهی فیله‌ها را برگردانید تا هردو طرف به صورت یکسان سرخ شود.

بعد از آنکه به خوبی سرخ شدند آن‌ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود.

مرحله دهم

حالا نوبت به کامل سرخ‌کردن سیب‌زمینی‌ها رسیده است، آن‌ها را در روغن با حرارت 200 درجه سانتیگراد تا زمانیکه کاملا طرد و طلایی شوند سرخ کنید (حدود 5 دقیقه).

فیش اند چیپس کلاسیک انگلیسی شما آماده است، آن را در ظرف دلخواه سرو کنید و لذت ببرید.

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، پاستا میگو یا سس سیر و لیمو، ماهی انگشتی، پاکورای میگو و ماهی سالمون با سس خامه ترش را هم امتحان کنید.

دیدگاه ها

  1. خیلی عالی شد 😍
    من چند بار دستور رو با پنیر کاله پختم و بسیار عالی میشه