طرز تهیه پاستای میگو با سس سیر و لیمو

پاستای میگو
آسان
2 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

مراحل تهیه این پاستای دریایی کمی زیاد است، اما مطمئن باشید طعم آن علاوه بر خواص بی‌نظیر میگو خستگی مراحل تهیه را از تنتان بیرون می‌کند. به خصوص برای طرفداران غذاهای دریایی پیشنهاد می‌کنیم، حتما این پاستا رو امتحان کنید. سس این پاستا با سیر و لیمو مزه‌دار شده و طعم فوق‌العاده‌ای به میگو خواهد داد. با طرز تهیه پاستای میگو با سیر و لیمو همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستای میگو با سس سیر و لیمو

  • میگو پاک شدهیک پیمانه
  • فوتوچینییک پیمانه
  • پودر پنیر پارمسانسه قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسطیک عدد
  • لیمودو عدد
  • برگ جعفرییک فنجان
  • آرد سوخاریسه‌چهارم فنجان
  • روغن زیتونشش قاشق غذاخوری
  • کره100 گرم
  • فلفل قرمزنصف قاشق غذاخوری
  • نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستای میگو با سس سیر و لیمو

مرحله اول

برای شروع میگوها را داخل یک بشقاب ریخته و به کمک دستمال کاغذی یا دستمال تمیز آن‌ها را خشک کنید. سپس مقداری نمک به آن‌ها بپاشید و با دست ماساژشان دهید.

مرحله دوم

پیاز را پوست بکنید و به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله سوم

یک کاسه بردارید و پیاز نگینی شده را داخل کاسه بریزید سپس حبه‌های سیر را داخل کاسه رنده کنید.

مرحله چهارم

یک لیموترش را بشویید و یک لایه از پوست آن را داخل همان کاسه رنده کنید.

مرحله پنجم

جعفری را هم به صورت ریز به کمک تخته خرد کنید و به کاسه اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا یک تابه بردارید و مقداری روغن داخل تابه بریزید. پودر سوخاری را به روغن اضافه کرده و روی حرارت تفت دهید.

مرحله هفتم

بعد از این که پودر سوخاری داخل روغن کمی تفت خورد، دو حبه سیر باقی‌مانده را داخل پودر سوخاری رنده کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا پودر سوخاری کمی رنگش تغییر کند. حالا محتوای داخل تابه را داخل یک کاسه بریزید و به کمک دستمال داخل تابه را تمیز کنید.

مرحله هشتم

داخل همان تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. سپس تکه‌های میگو را داخل روغن سرخ کنید و داخل یک بشقاب بریزید.

مرحله نهم

پیاز نگینی شده که به آن سیر و پوست لیموی رنده شده اضافه کردیم را به تابه اضافه کنید. همزمان 50 گرم کره و پودر فلفل قرمز و نمک را هم اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید.

مرحله دهم

بعد از این که مواد کمی تفت خوردند، حدود سه‌چهارم فنجان آب به تابه اضافه کنید و بعد از کمی جوش خوردن، تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله یازدهم

داخل یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید. فتوچینی را داخل آب جوش ریخته و صبر کنید تا روی حرارت خوب نرم شوند. یک‌ونیم فنجان از آب جوش بردارید و کنار بگذارید. سپس آبکش کنید. بهتر است قبل از این که از روی حرارت بردارید، فوتوچینی‌ها را تست کنید و از نرم بودنش مطمعن شوید.

مرحله دوازدهم

دم میگوها را جدا کنید و آن‌ها را نسبتا ریز خرد کنید.

مرحله سیزدهم

تابه را مجددا روی حرارت قرار دهید و فوتوچینی را همراه آبی که برداشتید و 50 گرم کره باقی‌مانده به تابه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهاردهم

تابه را از روی حرارت بردارید و میگو خرد شده و جعفری را اضافه کنید و هم بزنید. آب لیمو‌ها را هم اضافه کنید و پنیر پارمسان را روی پاستا بپاشید. پاستای میگو آماده است. آن را در ظرفی مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

 

دیدگاه ها