طرز تهیه نان سیر کتوژنیک در کمتر از نیم ساعت

طرز تهیه نان سیر کتوژنیک
آسان
۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

درست است که در رژیم غذایی کتوژنیک، امکان خوردن نان سنگک یا حتی نان‌های حجیم شده را ندارید اما قرار نیست برای همیشه قید خوردن نان را بزنید. برای شمایی که سبک زندگی کتو را انتخاب کرده‌اید، دست به اجاق بودن و آشپزی کردن از هر مهارتی واجب‌تر است. اگر اهل آشپزی باشید، می‌توانید نان و کیک‌های کتویی را در خانه آماده کنید و حتی شکلات‌هایی را تهیه کنید که با رژیم‌تان سازگارند. در این مطلب ما طرز تهیه نان سیر کتوژنیک را به شما آموزش می‌دهیم. نان محبوبی که برای تهیه آن نیازی به استفاده از آرد و غلات ندارید.

مواد لازم برای تهیه نان سیر کتوژنیک

  • پنیر موزارلا کاله (رنده شده)یک فنجان
  • پودر پنیر پارمسان کالهیک چهارم فنجان
  • تخم مرغ بزرگیک عدد
  • پودر سیرنصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه نان سیر کتوژنیک

مرحله اول

قبل از هر کاری کف سینی مخصوص هواپز، یک لایه کاغذ روغنی بیندازید تا برای پخت نان آماده شود. اما اگر هواپز ندارید هم نگران نباشید. فر رو برای گرم شدن روشن کنید و کاغذ روغنی رو توی یه ظرف نسوز بذارین تا نان  سیر رو در فر بپزید.

مرحله دوم

پنیر موزارلا کاله را رنده کنید و با پنیر پارمسان کاله و تخم مرغ را با پودر سیر در یا کاسه بزرگ مخلوط کنید. مواد را خوب هم بزنید تا خمیر نسبتا یک دستی ایجاد شود. حالا خمیر نان کتویی را روی کاغذ روغنی پهن کنید. می‌توانید آن را یکجا پهن کنید و بعدا برش بزنید، یا به شکل گلوله‌های کوچک روی کاغذ روغنی بریزید.

مرحله سوم

هوا پز را روی ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و نان را برای ۱۰ دقیقه بپزید. نان سیر کتویی شما بخاطر بافت پنیری که دارد باید گرم سرو شود و مراقب باشید که آن را بیش از اندازه داغ سر میز نیاورید تا وقت برش خوردن انسجامش را از دست ندهد.

دیدگاه ها