طرز تهیه نان همبرگر خانگی با دستور پخت حرفه‌ای

طرز تهیه نان برگر خانگی
آسان
6 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

وقتی به بوی نان تازه‌ای که از آشپزخانه بلند می‌شود عادت کنید، دیگر بعید است که دلتان به خرید نان‌های آماده راضی شود. نان تازه‌ای که خمیرش با دست‌های خودتان ورز داده می‌شود و داغ از فر بیرون می‌آید، اشتهایتان را برمی‌انگیزد و خوردن هر لقمه از غذا را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این مطلب طرز تهیه نان همبرگر خانگی را به شما آموزش می‌دهیم. اگر نان‌هایی را که پیش از این طرز تهیه‌شان را برایتان توضیح داده‌بودیم آماده کرده باشید، تهیه این نان خوشمزه برگر هم به نظرتان ساده خواهد رسید.

مواد لازم برای تهیه نان همبرگر خانگی

  • آردهفت پیمانه
  • مخمر خشکیک قاشق مرباخوری
  • گرد نانوایییک قاشق مرباخوری
  • شیر ولرمیک پیمانه
  • شکردو قاشق غذاخوری
  • روغندو قاشق غذاخوری
  • نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه نان همبرگر خانگی

مرحله اول

از برگر با پنیر کبابی گرفته تا برگرهای دریایی، همه به نانی خوشمزه نیاز دارند و در این مطلب ما طرز تهیه نان مخصوص برگر را به شما آموزش می‌دهیم. برای شروع مخمر و یک قاشق شکر را در شیر حل کنید و پنج دقیقه در جای گرم بگذارید. سپس این محلول را با نیم پیمانه آب ولرم و گرد نانوایی و باقی‌مانده شکر و کمی نمک در کاسه بریزید و هم بزنید. شش پیمانه از آرد را کم کم روی شیر الک کنید و با دست یا کاردک چوبی مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

مرحله دوم

روی تخته آرد بپاشید و خمیر را برای 10 تا 15 دقیقه روی آن ورز بدهید. سپس خمیر را گلوله کنید و در کاسه‌ای که چرب کرده‌اید بیندازید. یک دور خمیر را در کاسه بگردانید تا روی آن چرب شود. یک دستمال روی کاسه بکشید و برای دو ساعت خمیر را بخوابانید تا ور بیاید.

مرحله سوم

بار دیگر روی تخته آرد بپاشید، خمیر را دو-سه دقیقه روی آن ورز بدهید و به چهار قسمت تقسیم کنید. به هر قسمت یک چانه بگیرید و چانه‌ها را در سینی فر که چرب کرده‌اید قرار دهید. روی چانه‌ها را با پارچه نم بپوشانید و یک ساعت دیگر هم خمیر را بخوابانید تا بار دیگر ور بیاید.

مرحله چهارم

فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سینی را برای 10 تا 15 دقیقه در فر بگذارید. همین که رویه نان طلایی شد، فر را بیرون بیاورید و نان را روی شبکه سیمی قرار دهید تا خنک شود. البته پیش از گذاشتن سینی در فر می‌توانید با برس روی نان‌ها کره آب کرده بمالید و رویشان مقداری کنجد خام بریزید.

دیدگاه ها