طرز تهیه نوشیدنی ثعلب دلنشین به روش اصیل مردم ترکیه

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

نوشیدنی ثعلب یکی از انواع نوشیدنی‌های مخصوص فصل سرما است که حالت خامه‌ای دارد و همراه با مقداری دارچین که به عنوان تزئین بکار می‌رود در روزهای سرد به گرم نگه داشتن بدنتان شما کمک می‌کند. این نوشیدنی هم مانند قهوه ترک یکی دیگر از نوشیدنی‌های مخصوص کشور ترکیه است که در نقاط مختلف جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ثعلب افزون بر طعم خوشمزه و عطر جادویی‌اش، فواید بسیاری هم دارد. یکی از اشناخته‌شده‌ترین فواید آن تاثیر درمانی مصرف این نوشیدنی برای سرماخوردگی، سرفه و برونشیت است؛ به همین دلیل نوشیدنی ثعلب معمولا در فصل‌های سرد سال تهیه و سرو می‌گردد.

همچنین از این نوشیدنی برای درمان یبوست، مشکلات قلبی و تقویت حافظه نیز استفاده می‌شود. حالا که صحبت از خواص این نوشیدنی خوشمزه شد، بد نیست که نگاهی هم به روش تهیه آن بیاندازید. طرز تهیه نوشیدنی ثعلب در ادامه مطلب زیر آمده است که شامل مواد اولیه ابتدایی اما مفید و مراحلی ساده است. برای تهیه این نوشیدنی ترکی به پودر ثعلب نیاز دارید که در عطاری‌ها و لوازم شیرینی فروشی به راحتی یافت می‌شود. امیدواریم از تهیه آن لذت ببرید. با طرز تهیه نوشیدنی ثعلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی ثعلب دلنشین به روش اصیل مردم ترکیه

  • پودر ثعلبیک قاشق غذاخوری
  • شکریک و نیم قاشق غذاخوری
  • شیر پرچرب کالهیک لیتر
  • پودر دارچین برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب دلنشین به روش اصیل مردم ترکیه

مرحله اول

ثعلب هم مانند قهوه ترک یکی از نوشیدنی‌های محبوب مردم ترکیه است که بیشتر در فصل پاییز و زمستان و در روزهای سرد سرو می‌شود و همانطور که در بالا به آن اشاره شد خواص بسیاری داشته و مصرف آن برای سلامتی مفید است. برای تهیه این نوشیدنی در خانه ابتدا باید یک قابلمه یا شیرجوش بردارید و یک لیتر شیر پرچرب را داخل آن بریزید. قابلمه یا شیرجوش را روی حرارت قرار دهید. هنگامی که شیر شروع به جوشیدن کرد، حرارت شعله اجاق را کم کنید و اجازه دهید تا شیر به آرامی بجوشد.

مرحله دوم

در یک کاسه کوچک، پودر ثعلب را همراه با دو و نیم قاشق شکر سفید مخلوط کنید. قابلمه شیر را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. پس از چند دقیقه حدود دو تا سه قاشق غذاخوری از از شیر داغ را به مخلوط ثعلب و شکر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط ثعلب و شکر کمی حل شوند.

مرحله سوم

سپس مخلوط بدست آمده را به آرامی داخل قابلمه شیر داغ بریزید و همزمان مخلوط را به خوبی هم بزنید. پس از حدود 15 دقیقه هم‌زدن، زمانی که مخلوط به غلظت مناسبی رسید، مقداری از مزه آن را بچشید و در صورت نیاز مقدار بیشتری شکر اضافه کنید.

مرحله چهارم

مقداری از نوشیدنی را داخل یک فنجان یا ماگ بریزید و روی آن را با مقداری دارچین تزئین کنید. نوشیدنی ثعلب شما آماده است. بهتر است که آن را گرم نوش جان کنید. در ضمن باقیمانده نوشیدنی ثعلب را می‌توانید داخل یک بطری بریزید و تا سه روز در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاه ها