طرز تهیه ویفر شکلاتی خانگی ؛ عصرانه‌ پاییزی خوشمزه و سالم

ویفر شکلاتی
آسان
8 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

ویفر شکلاتی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفداری است که می‌توانید در خانه هم آن را تهیه کنید. بیشتر ما ویفر را به صورت آماده از فروشگاه‌ها تهیه می‌کنیم، اما ویفر خانگی هم چیزی از ویفرهای آماده کم ندارد. با تهیه ویفر شکلاتی خانگی روی مواد اولیه آن نظارت خواهید داشت و از سالم و بهداشتی بودن آن مطمئن خواهید شد. تهیه ویفر شکلاتی خانگی بسیار آسان است. برای تهیه این دسر خوشمزه به مواد عجیب غریب و گران قیمتی نیاز ندارید. آرد گندم، شکر، کره، تخم مرغ و بیکینگ پودر از جمله موادی هستند که در تهیه ویفر خانگی از آن‌ها استفاده می‌شود.

تهیه ویفر خانگی وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، بنابراین یک گزینه عالی به عنوان یک عصرانه سریع است. می‌توانید در عصرهای سرد پاییزی ویفر را با یک فنجان چای میل کنید و گرمای انرژی بخشی را به رگ‌هایتان تزریق کنید. یک بار که این ویفر را درست کنید، مطمئن باشید خانواده‌تان عاشق طعم و مزه‌ی آن خواهند شد و از شما می‌خواهند آن را مرتب درست کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه ویفر شکلاتی سالم و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه نان ویفر شکلاتی خانگی

  • کره دویچه مارکن کاله (نرم شده) 100 گرم
  • شکر سفیدیک و نیم فنجان
  • تخم مرغ دو عدد
  • عصاره وانیل سه قاشق چای‌خوری
  • آرد گندم سه فنجان
  • بیکنیگ پودر دو قاشق چای‌خوری
  • شیر کم چرب کالهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه مایه شکلاتی میانی ویفر

  • آرد گندم یک فنجان
  • کره دویچه مارکن کاله340 گرم
  • پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری
  • شکر سفیددو سوم فنجان
  • پودر دارچین نصف قاشق چای‌خوری
  • پودر هلنصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه ویفر شکلاتی خانگی

مرحله اول

ویفر شکلاتی هم مانند توپک شکلاتی، بیسکوییت دارچینی یا بیسکوییت قاشقی یکی از دسرهای خوشمزه و سالمی است که شما می‌توانید در خانه تهیه و به عنوان یک عصرانه دلپذیر در کنار یک فنجان چای داغ نوش جان کنید. برای تهیه این ویفر خوشمزه ابتدا باید فر را به مدت ۳۰ دقیقه روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا خوب گرم شود. سپس کره دویچه مارکن را از یخچال بیرون بیاورید تا با دمای اتاق یکی و نرم شود. کره نرم شده و شکر را در یک کاسه بریزید و با همزن مخلوط کنید. همزدن را آنقدر ادامه دهید تا یک ترکیب خامه‌ای به دست آید. تخم مرغ‌ها و عصاره وانیل را اضافه کنید و به خوبی مواد را هم بزنید.

مرحله دوم

آرد و بیکینگ پودر را در یک کاسه الک کنید. مخلوط آرد را به آرامی به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. آن‌ها را خوب هم بزنید تا تبدیل به یک ترکیب یک‌دست شوند. سپس شیر کم چرب را اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر شکل بگیرید. شیر را تا مقداری به آرد اضافه کنید که مایه مانند خمیر شود، بنابراین مقدار آن به شکل‌گیری خمیر وابسته است و تا زمانی که خمیر شکل نگرفته، باید به آن شیر اضافه کنید.

مرحله سوم

روی کاسه حاوی خمیر را بپوشانید و آن را به مدت چهار ساعت در یخچال قرار دهید‌. اگر می‌خواهید ویفر را روز بعد درست کنید، می‌توانید خمیر را طی شب در یخچال نگه دارید. پس از گذشت این مدت روی یک سطح صاف، مانند سینی، کمی آرد بپاشید‌. خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و روی سطح صاف قرار دهید و وردنه صاف کنید. توجه داشته باشید که سطح خمیر هنگامی که بپزد، بالا می‌آید. بنابراین آن را کاملا صاف کنید. صاف کردن خمیر نباید در حدی باشد که بیش از حد نازک شود.

مرحله چهارم

سینی فر را با کمی کره یا روغن چرب کنید و خمیر ویفر را درون آن قرار دهید. اجازه دهید خمیر به مدتشش تا هشت دقیقه یا تا زمانی که رنگ آن‌ها قهوه‌ای طلایی شود، در فر بماند. سپس سینی فر را با احتیاط از فر خارج کنید و اجازه دهید نان ویفر خنک شود. سپس نان ویفر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. روی یک لایه از نان مایه شکلاتی بزنید. سپس یک لایه‌ دیگر روی آن بگذارید و دوباره مایه شکلاتی بزنید.

مرحله پنجم

به همین صورت لایه نان و مایه ویفر را روی هم قرار دهید. این کار را تا چهار لایه ادامه دهید. لایه آخر باید نان ویفر باشد. دو تا سه ساعت ویفرها را در یخچال قرار دهید و یک کاسه که حاوی مواد سنگین مانند میوه است را روی آن بگذارید. وارد کردن سنگینی به ویفرها باعث انسجام آن‌ها می‌شود. سپس ویفرها را با یک چاقوی تیز برش بزنید.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که می‌توانید به جای تهیه نان ویفر در خانه، از نان ویفر آماده هم استفاده کنید. پس از برش دادن ویفرهای شکلاتی شما آماده است، آن‌ها را در یک ظرف مناسب قرار دهید و با قهوه یا چای سرو کنید. اگر در فصل تابستان این شیرینی لذیذ را درست کردید، می‌توانید آن را با بستنی شکلاتی سرو کنید. نوش جان!

طرز تهیه مایه‌ شکلاتی میانی ویفر

مرحله اول

برای تهیه مایه شکلاتی میان ویفر آرد گندم را در یک ماهیتابه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که رنگ آن تیره‌ شود، روی حرارت متوسط بگذارید. در همان زمان که روی حرارت است، مدام آن را هم بزنید.

مرحله دوم

به آرامی کره را به ماهیتابه اضافه کنید. خوب هم بزنید تا کره و آرد با هم ترکیب شوند. سپس شکر را اضافه کرده و کامل هم بزنید. پودر کاکائو را به ماهیتابه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

پودر هل و پودر دارچین را به مایه ویفر اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید مایه برای چند دقیقه دیگر روی حرارت باشد. سپس مایه را کنار بگذارید.

دیدگاه ها