طرز تهیه پیتزا ماهیتابه ای با تمام نکات؛ یک پیتزای خانگی خوشمزه بدون فر

پیتزا ماهیتابه ای
آسان
2 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پیتزا پپرونی یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین نوع پیتزا است که طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و معمولا در فر تهیه می‌شود؛ اما ما امروز در این دستورالعمل می‌خواهیم طرز تهیه این پیتزا را در تابه به شما آموزش دهیم که مراحل پخت این پیتزا را برایتان آسان‌تر می‌کند. کافی است مواد لازم برای پخت یک پیتزای خوشمزه را آماده کنید و تابه‌ای را برای پخت این پیتزا روی حرارت گاز قرار دهید.

این پیتزا ماهیتابه ای را اگر مطابق دستورالعمل تهیه کنید هیچ چیزی از یک پیتزای پخته شده داخل فر کم و کسر ندارد. پیتزا ماهیتابه‌ای را می‌توانید حتی در یک تابه بزرگ به صورت پیتزای خانواده هم درست کنید و برای اعضای خانواده و در میهمانی‌ها سرو کنید. اگر فر ندارید و می‌خواهید یک پیتزای خوشمزه در خانه خود آماده کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا تمام فوت و فن‌های تهیه پیتزای تابه ای را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا ماهیتابه ای در فر

  • آرد سفید معمولیسه فنجان
  • آرد ذرتیک دوم پیمانه
  • نمکدو قاشق چای‌خوری
  • خمیر مایه فورینصف قاشق چای‌خوری
  • آبیک‌ونیم فنجان
  • روغن زیتونچهار قاشق غذاخوری
  • سس گوجه فرنگییک‌ونیم فنجان
  • پنیر موزارلا کاله (خرد شده)دو فنجان
  • پپرونی مخصوص سولیکوبه مقدار لازم
  • پنیر پارمسان پودری کالهبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا ماهیتابه ای با تمام نکات

مرحله اول

چه پیتزای مارگاریتا باشد چه پیتزای چیکن پارمسان یا پیتزای پپرونی شما هر کدام را که بخواهید می‌توانید بدون نیاز به فر در ماهیتابه روی اجاق گاز آشپزخانه‌تان تهیه کنید. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این طرز تهیه کیک اسفنجی بدون نیاز به فر را به شما آموزش داده‌ایم امروز نوبت پخت یک پیتزای خانگی خوشمزه بدون فر است. ابتدا شروع به آماده کردن خمیر پیتزا کنید. ابتدا باید یک کاسه گود برداشته و آرد سرد، آرد ذرت، پودر خمیر مایه فوری و نمک را با هم مخلوط کرده سپس روغن را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

برای این که بتوانید مواد را راحت‌تر با دست مخلوط کنید، یک ظرف آب یخ بردارید و پنجه‌های خود را خیس کرده و مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با هم مخلوط کنید. از ورز دادن خمیر در این مرحله پرهیز کنید. در ادامه آب را کم کم به خمیر اضافه کرده و دوباره با نوک پنجه‌ها خمیر را هم بزنید.

مرحله سوم

سپس خمیر را از ظرف خارج کنید و  روی اپن یا میز آشپزخانه یک سفره پهن کرده و خمیر را روی آن قرار دهید و آن را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه خوب ورز دهید تا فرمی یکدست و نرم بگیرد. خمیر را داخل یک کاسه بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید تا حجم خمیر دو برابر شود. توجه داشته باشید که باید در جای گرم با دمای 30 درجه سانتی‌گراد بماند. اگر زمان تهیه خمیر پیتزای خانگی را ندارید می‌توانید از نان‌ پیتزای آماده استفاده کنید.

مرحله چهارم

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل یک تابه بریزید. داخل یک تابه دیگر هم به همان اندازه روغن بریزید. تابه‌ها را بچرخانید تا روغن به همه جای آن‌ها برسد و تابه قشنگ چرب شود. خمیر آماده شده را به دو قسمت تقسیم کنید. روی سطح کارتان مقداری آرد بپاشید و خمیر را مجددا کمی ورز دهید. خمیر ورز داده شده داخل هر تابه را به کمک کف دست داخل تابه پهن کنید. ممکن است خمیر به کناره‌های تابه نرسد؛ هیچ اشکالی ندارد، روی تابه‌ها را با سلفون بپوشانید و حدود یک ساعت آن‌ها را کنار قرار دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله سراغ آماده کردن تاپینگ روی پیتزا بروید. سلفون‌ها را از روی تابه‌ها بردارید. خمیر باید خودش را تا لبه‌های تابه پهن کرده باشد. در غیر اینصورت به آرامی لبه‌های خمیر را بلند کرده و آن را به سمت کناره تابه بکشید. این به شما کمک می‌کند تا هوای حبس شده زیر خمیر خارج شود. در صورت وجود حباب هم خمیر را به کمک دست به سمت پایین فشار دهید.

مرحله ششم

نیمی از سس گوجه‌فرنگی را روی هر خمیر ریخته و پخش کنید. مقدار پنیر موزارلا خرد شده را هم نصف کنید و روی هر خمیر به طور مساوی بریزید. پپرونی‌ها را روی پیتزاها پخش کنید. حالا برگ‌های ریحان را هم آب بزنید و داخل آبکش بریزید تا خشک شوند. نصف ریحان‌ها را روی پیتزاها بریزید و آن‌ها را ر وی شعله ملایم گاز قرار دهید.

مرحله هفتم

گاز باید روی دمای 280 درجه سانتی‌گراد تنظیم شده باشد. تابه‌ها را به مدت 12 تا 20 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا خمیر به آرامی بپزد. به کمک یک کفگیر سطح زیر پیتزا یعنی خمیر را چند دقیقه یکبار بررسی کنید و کنار قرار دهید تا ببینید خمیر در چه وضعیتی است. وقتی پنیر آب شد و خمیر طلایی رنگ شد پیتزای شما آماده است. در تابه را بردارید، به کمک کاردک پیتزا را به ظرف مورد نظرتان قرار دهید و برگ‌های باقیمانده ریحان و پنیر پارمسان پودری را روی پیتزا بریزید. پیتزا ماهیتابه ای شما آماده است؛ نوش جان!

دیدگاه ها