طرز تهیه چیپس خانگی ترد و خوشمزه در طعم‌های مختلف

آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

چیپس از جمله تنقلات پرطرفداری است که کمتر کسی به آن نه می‌گوید. اما حتی اگر طرفدار دوآتشه این خوراکی خوشمزه باشید، بعید است که هر روز سراغش بروید و بخاطر نگرانی از ضررهای احتمالی خوراکی‌های حاوی نگهدارنده و افزودنی‌ها، آن را به یکی از خوراکی‌های ثابت رژیم روزانه‌تان تبدیل کنید. در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه چیپس خانگی و خوشمزه را آموزش دهیم؛ چیپسی که شاید همچنان در رده خوراکی‌های کم‌کالری جا نگیرد، اما زیاد کمتری را به بدن شما می‌رساند. با ما همراه باشید. 

مواد لازم برای تهیه چیپس خانگی

  • سیب زمینییک کیلوگرم
  • بیکینگ پودریک قاشق سوپ‌خوری
  • نمکیک قاشق سوپ‌خوری
  • روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه چیپس خانگی ترد و خوشمزه

مرحله اول

برای تهیه چیپس خانگی نیاز به دستگاه ورقه‌کن یا رنده مخصوص دارید. با دستگاه ورقه‌کن سیب زمینی‌ها را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید سپس آن‌ها را داخل یک کاسه بریزید. مقداری آب‌یخ و تکه‌های یخ روی کاسه بریزید. مقداری بیکینگ پودر هم اضافه کنید و اجازه دهید تا حدود یک 20 تا 25 دقیقه، سیب زمینی‌ها داخل آب بمانند.

مرحله دوم

سیب زمینی‌ها را آبکش کنید و روی حوله تمیزی پهن کنید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. حالا نوبت به سرخ کردن می‌رسد. یک قابلمه یا شیرجوش را تا نصف از روغن پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا روغن آن آرام آرام حسابی داغ شود. نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که آماده‌سازی و داغ کردن روغن را با سرعت انجام دهید تا بیکینگ پودر باعث سیاه شدن سیب زمینی‌ها نشود.

مرحله سوم

ورقه‌های سیب زمینی را داخل روغن بریزید تا طلایی‌رنگ شود سپس آن‌ها را داخل ظرف روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. بهتر است ورقه‌های چیپس را روی هم نگذارید چون ممکن است چیپس خمیر شود.

برای درست کردن چیپس در طعم‌های مختلف چه کار کنیم؟

اگر چیپس سرکه‌ای مد نظرتان است داخل یک کاسه مقداری سرکه و آب بریزید و سیب زمینی‌ها را داخل کاسه قرار دهید تا طعم بگیرند، سپس سرخ کنید.
اگر چیپس فلفلی یا با طعم سیر مد نظر دارید، مقداری پودر فلفل یا پودر سیر داخل روغن بریزید و چیپس‌ها را سرخ کنید.

دیدگاه ها

  1. سلام من درست کردم خیلی خوبه ولی باید چجوری درست کرد که نسوزه یا به رنگ قهوی و برشته ای درنیاد و ترد بشه ؟؟؟؟؟؟ مرسی از شما و دستور عالی تون….

    1. سلام دوست عزیز؛
      برای اینکه چیپس شما تردتر باشه باید ورقه‌های سیب زمینی رو بسیار نازک برش بدید و کاملا خشک کنید؛ روغن رو هم از پنج دقیقه قبل روی حرارت بالا قرار بدید. سپس با حرارت بالا و در مدت زمان کم سیب زمینی‌ها رو سرخ کنید. نوش جان!

    1. سلام، روزبخیر متاسفانه هنوز اپلیکیشن کتاب کاله راه اندازی نشده، حتما در صورت راه اندازی اطلاع رسانی میشه.

    1. سلام دوست عزیز بیکینگ پودر برای شکستن پکتین سیب زمینی و حرکت نشاسته به سطح است که باعث تردتر شدن و طلایی‌ترشدن سیب زمینی می‌شود، می‌توانید از بیکینگ پودر استفاده نکنید اما تردی آن ممکن است کم شود.

  2. واقعا دستتون درد نکنه تو این شرایط ک هیچکسی اینچیزارو اموزش نمیده شما زحمتشو کشیدید خدا خیرتون بده. جوونای امروزی دنبال اینچیزا نیستن اما من عاشق اشپزی ام.
    کم کم دارم همه چیزو یاد میگیرم
    حالا هم دلم چیپس خواست ک ب پیج شما متصل شدم

    1. سلام،
      خوشحالیم که از این دستور تهیه، استفاده کردید و راضی بودید. تا زمانی که از شما همراهان عزیز انرژی‌های مثبت دریافت می‌کنیم همچنان به کارمون ادامه میدیم! نوش جان!