طرز تهیه کاهو سکنجبین عسلی به روش سنتی

طرز تهیه کاهو سکنجبینِ
آسان
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

خاطره عصرهای تابستان، با عطر کاهوی آغشته به سکنجبین در ذهن بسیاری از ما زنده می‌شود. شربت غلیظ سکنجبینی که با عسل شیرین شده تنها قرار نیست فواید بیشتری را به بدن کاهو دوست‌ها برساند. این ترکیب سنتی و خاص می‌تواند برخی از بیماری‌ها را هم از مصرف‌کنندگانش دور کند و بدن آنها را به وضعیت تعادل برساند. همین بهانه‌ها کافی است تا در این مطلب طرز تهیه کاهو سکنجبین سنتی را با عسل معجزه‌بخش به شما آموزش دهیم.

سکنجبین سنتی و کاهو خیلی خوب باهم جور می‌شوند و یک ترکیب دوست داشتنی و پرخاصیت را تشکیل می‌دهند. این خوراکی خوشمزه در روزهای بهار و تابستان می‌تواند به‌عنوان نوشیدنی عصرانه جذاب و البته سالم استفاده شود. ضمناً این ترکیب علاوه بر طعم خوشایندش، مثل نوشیدنی‌های دیتاکس پر فایده هم هست و خاصیت‌های درمانی هم دارد.

سکنجبین رطوبت اضافی معده و روده را از بین می‌برد، دستگاه گوارش را تقویت می‌کند، گرفتگی عروق را بهبود می‌دهد، عطش و تشنگی را برطرف می‌کند و مهم‌تر از همه اینکه اگر با کاهو مصرف شود اشتها را زیاد می‌کند.

مواد لازم برای تهیه کاهو سکنجبین عسلی

  • سرکهیک لیوان
  • عسل (یا شکر)به مقدار لازم
  • آب دو لیوان
  • گلاب و نعنابه مقدار لازم
  • کاهوبه مقدار لازم

طرز تهیه سکنجبین سنتی با کاهو

مرحله اول

عسل یا شکر و آب را باهم مخلوط کنید و بگذارید باهم بجوشند تا کاملا در هم حل شوند. پس از مخلوط شدن آب و عسل، نعناع پاک‌کرده و شسته شده را به چند دسته تقسیم می‌کنیم و داخل شربت آب و عسل قرار دهید.

مرحله دوم

وقتی عطر نعنا به شهد نفوذ کرد و شهد به‌قدر کافی قوام پیدا کرد، زمان اضافه کردن گلاب و سرکه به ترکیب است. شهد باید همچنان روی گاز بماند تا با سرکه و گلاب نیز کمی بجوشد.

مرحله سوم

وقتی‌که شهد به حد کافی غلیظ شد و ترکیب عسلی مانند پیدا کرد سکنجبین شگفت‌انگیز آماده‌شده است. شهدی که با طرز تهیه کاهو سکنجبین آماده کرده‌اید را از صافی رد کنید و بگذارید خنک شود. سپس در ظرف دربسته ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاه ها