طرز تهیه کوکی کتویی با طعم بادام زمینی

کوکی کتویی
متوسط
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
بیش 90دقیقه

کوکی کتویی با طعم بادام زمینی بدون نیاز به پخت یکی از بهترین و لذیذترین کوکی‌هایی است که در خانه می‌توانید درست کنید و از عطر و طعم بادام زمینی آن لذت ببرید. مواد لازم برای تهیه این کوکی کاملا دوست‌دار رژیم کتو است. اگر به فر دسترسی ندارید و دوست دارید یک کوکی لذیذ بخورید که مشکلی برای رژیم غذایی شما ایجاد نکند، این کوکی کتویی با طعم بادام زمینی را امتحان کنید. این کوکی با موادی در دسترس و در کمتر از دو ساعت آماده می‌شود. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه کوکی کتویی با طعم بادام زمینی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کوکی کتویی با طعم بادام زمینی

  • کره بادام زمینی یک‌ونیم فنجان
  • آرد نارگیل یک فنجان
  • شیرین کننده استویایک‌چهارم فنجان
  • عصاره وانیل عصاره وانیل
  • نمکنصف قاشق چای‌خوری
  • شکلات چیپسی دو فنجان
  • روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکی کتویی با طعم بادام زمینی

مرحله اول

برای تهیه یک کوکی کتویی خوشمزه، ابتدا در یک کاسه متوسط، کره بادام زمینی، آرد نارگیل، شیرین کننده استویا، وانیل و نمک را با هم مخلوط کنید. این مواد را آن قدر هم بزنید تا نرم و یکدست شوند. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. از قالب یا اسکوپ مخصوص کوکی استفاده کنید. مواد مخلوط شده را به شکل دایره‌های کوچک در بیاورید و به آرامی در سینی فشار دهید تا کمی تخت شود.

مرحله دوم

حدود یک ساعت آن را در فریزر بگذارید تا کوکی سفت شود. شکلات‌های چیپسی مخصوص رژیم کتویی را در یک کاسه شیشه‌ای ریخته و روی کتری گذاشته تا با حرارت کتری شکلات‌ها آب شود. برای آب شدن شکلات‌ها به آرامی با قاشق آن‌ها را هم بزنید.

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه کوکی کتویی، شکلات آب شده را از روی بخار کتری برداشته و اجازه دهید تا خنک شود. روغن نارگیل را به شکلات چیسی آب شده اضافه کرده و با یکدیگر هم بزنید.با استفاده از چنگال، کوکی‌ها را داخل شکلات آب شده فرو کنید تا کاملا روی آن با شکلات پوشیده شود.

مرحله چهارم

سپس آن‌ها را دوباره روی سنی فر قرار دهید. همچنین می‌توانید روی کوکی‌ها برای تزیین کمی کره بادام زمینی بمالید. دوباره ظرف را مدت ۱۰ دقیقه در فریز بگذارید تا شکلات سفت شود. این کوکی را سرد، سرو کنید. هر چقدر که از آن باقی می‌ماند در فریزر نگهداری کنید.

فوت و فن‌های تهیه کوکی کتویی

  • این کوکی با آرد نارگیل تهیه می‌شود. این آرد در رژیم‌های کم‌کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک و برای کسانی که عدم تحمل گلوتن دارند، جایگزین آرد گندم می‌شود. این آرد سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین و آهن است و برای سلامت قلب و پایین نگه داشتن قند خون مفید است.
  • کره بادام زمینی یکی دیگر از مواد تشکیل‌دهنده این کوکی لذیذ و بی‌دردسر است. کره بادام زمینی نیاز به تعریف ندارد. تقویت انرژی، کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، حفظ سلامت ماهیچه و… از مزایای استفاده از کره بادام زمینی است.

دیدگاه ها

    1. دوست عزیز سلام؛
      حرف شما درست هست. بهتر هست اگر به شکر قهوه ای مخصوص رژیم کتو دسترسی دارید، از این نوع شیرین کننده استفاده کنید. اگر هم خیر، بهتر هست از شیرین کننده اِستویا استفاده کنید.