طرز تهیه کیک تولد تک شاخ خامه‌ای

کیک تولد تک شاخ
متوسط
12 نفر
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کیک تولد تک شاخ یک کیک فوق‌العاده جذابی است اما واقعیت این است که تهیه آن هم کار ساده‌ای نیست. شما برای آماده کردن این کیک زیبا هم باید از پس استفاده از خمیر فوندانت بربیایید و هم بتوانید روی کیک را خوب با خامه بپوشانید.

می‌دانیم که آماده کردن یک کیک اسب تک شاخ به سادگی پختن یک کیک شکلاتی نیست اما از نظر ما کافی است مرحله به مرحله همراهمان پیش بروید تا این کیک هیجان‌انگیز را درست مثل یک قناد حرفه‌ای درست کنید. پس دست بکار شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک تولد تک‌شاخ

  • آرددو پیمانه
  • تخم مرغپنج عدد
  • شیر کالهسه‌چهارم پیمانه
  • شکریک‌ونیم پیمانه
  • روغن جامد گیاهییک‌چهارم پیمانه
  • کره دویچه مارکن کاله120 گرم
  • پودر وانیلدو قاشق چای‌خوری
  • پودر بادامدو قاشق چای‌خوری
  • بکینگ پودردو قاشق چای‌خوری
  • نمکیک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • ترافل رنگییک‌چهارم پیمانه

مواد لازم برای تزئین کیک تولد تک‌شاخ

  • خامه قنادی کالهبه مقدار لازم
  • رنگ صورتی خوراکیبه مقدار لازم
  • رنگ آبی خوراکیبه مقدار لازم
  • رنگ بنفش خوراکیبه مقدار لازم
  • رنگ مشکی خوراکیبه مقدار لازم
  • فوندانت سفیدبه مقدار لازم
  • پودر طلایی خوراکیبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک تولد تک شاخ

مرحله اول

تهیه یک کیک تولد مدرن و خوشمزه در خانه کار سختی به نظر می‌رسد اما با کمی صبر و حوصله می‌توانید نتیجه‌ای با کیفیت و نزدیک به کیک‌های حرفه‌ای کیک‌پزی های بیرون داشته باشید. امروز نوبت یک مدل کیک پر طرفدار و زیبای دیگر است که به شما قول می‌دهیم دختربچه ها عاشقش خواهند شد. برای تهیه کیک تولد تک شاخ رویایی ابتدا باید فر را روشن کرده و حرارت آن را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سه قالب گرد کیک هم‌اندازه انتخاب کنید و کف آن‌ها را با براش روغن بمالید و چرب کنید.

مرحله دوم

آرد را دوبار الک کنید و با بکینگ پودر و نمک را داخل یک کاسه بریزید. در یک کاسه دیگر هم تخم مرغ‌ها را خوب با همزن بزنید تا پفدار شوند و سپس شکر را اضافه کنید. همچنان با همزن ترکیب تخم مرغ و شکر را بزنید تا شکر خوب حل شود و سپس کره پاستوریزه دویچه مارکن آب شده را اضافه کرده و به هم‌زدن ادامه دهید.

مرحله سوم

وانیل و پودر بادام و شیر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کرده و کمی دیگر بزنید. سپس همزن را خاموش کنید و آرد را آرام آرام در مخلوط تخم مرغ‌ها بریزید و در یک جهت هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. مایه کیک تقریبا آماده است. حالا ترافل‌های رنگی را اضافه کنید.

مرحله چهارم

خمیر کیک را به طور مساوی در سه قالب بریزید و قالب‌ها را به مدت 30 دقیقه در فر بگذارید. کیک‌ها را پس از آماده شدن از قالب خارج کنید و اجازه دهید روی سینی فلزی سرد شوند. یادتان نرود که هر سه قالب باید هم‌اندازه باشند تا بتوانید کیک‌ها را روی هم بگذارید و ارتفاع کیک اصلی را بلندتر کنید. اگر ارتفاع قالب‌تان زیاد است می‌توانید دو کیک آماده کنید. بعد از خنک شدن کیک‌ها، روی یکی از آنها را با چاقو صاف ببرید و کیک دوم را روی آن قرار دهید.

مرحله پنجم

حالا وقت آماده کردن خامه قنادی است. باید ابتدا خامه قنادی را از فریزر بیرون بگذارید تا یخش باز شود. اما مراقب باشید خامه آب نشود و تنها حالت بستنی را پیدا کند. آب شدن و بیش از اندازه در دمای محیط ماندن خامه قنادی کار شما را خراب می‌کند. وقتی اطراف خامه قنادی آب شد و وسط آن یخ باقی ماند، خامه قنادی آماده فرم دهی است. خامه را در ظرف فلزی که چند دقیقه در یخچال گذاشته‌اید و خوب سرد شده بریزید و با همزن برقی تمیز و خشک شده هم بزنید. ابتدا دو دقیقه روی دور کند هم بزنید و سپس 10 دقیقه روی دور تند همزن به هم‌زدن ادامه دهید. کار را تا جایی ادامه دهید که با برگرداندن ظرف، خامه شما نریزد.

مرحله ششم

نصف خامه را بردارید و بقیه آن را در یخچال بگذارید تا وا نرود. بهتر است در صورت امکان کیک را روی صفحه گردان قرار بدهید تا کارتان راحت تر شود. ابتدا خامه را روی کیک بریزید و با چاقوی پهن یا لیسک خوب صاف کنید. این کار را همزمان با چرخاندن کیک روی صفحه انجام دهید. سپس باقی‌مانده خامه که به اطراف کیک کشیده شده را دور کیک صاف کنید و همانطور که درحال چرخاندن صفحه هستید، یک مرتبه دیگر این کار را تکرار کنید. وقتی کیک‌تان به رنگ سفید درآمد آن را در یخچال بگذارید و باقی‌مانده خامه را بیرون بیاورید.

مرحله هفتم

خامه باقی مانده را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به یک رنگ آغشته کنید. در استفاده از رنگ خوراکی زیاده‌روی نکنید و کم کم رنگ را در خامه بریزید و هم بزنید. چند قطره از هر رنگ برای کار شما کافی است. خامه قنادی را که با تک تک رنگ‌ها مخلوط کرده‌اید در قیف بریزید و قسمتی از کنار کیک را با خامه رنگی ماسوره کنید. سپس بار دیگر کیک را در یخچال قرار دهید تا خامه‌ها وا نروند.

مرحله هشتم

حالا نوبت استفاده از خمیر فوندانت می‌رسد. خوشبختانه روی کیک را با خامه پوشانده‌اید و کار چندان سختی باقی نمانده. خمیر فوندانت را ابتدا با رنگ دلخواهتان مخلوط کرده و خوب ورز دهید تا نرم شود. سپس روی یک پلاستیک آرد پاشی شده به کمک وردنه پهن کنید و گوش‌ها را برش بزنید. حالا یه کمک یک نی یا یک لوله بلند خمیر را دور تا دور نی یا لوله بپیچید. دور تا دور شاخ را پودر رنگ خوراکی طلایی بزنید و روی کیک قرار دهید.

مرحله نهم

برای چشم‌های فوندانتی هم از یک هلال بزرگ استفاده کنید و دو هلال کوچک را به عنوان مژه روی آن قرار دهید. شاخ را در وسط کیک و گوش‌ها را کنار شاخ قرار دهید. کیک تولد شاخ‌دار آماده است آن را داخل یخچال قرار دهید تا آماده سرو شود. می‌توانید از شکلات‌های نگینی طلایی برای تزیین کیک تولد تک شاخ خود استفاده کنید.

اگر دوست دارید روش‌های دیگر پخت کیک تولد را هم بدانید می‌توانید رسپی‌ها یا طرز تهیه‌های دیگر موجود در کتاب کاله را مطالعه کنید:

طرز تهیه کیک تولد شکلاتی

طرز تهیه کیک تولد توت فرنگی

دیدگاه ها