طرز تهیه اکبر جوجه اصیل و رستورانی

آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر به شمال سفر کرده باشید نام رستوران‌های اکبرجوجه را به وفور در بین جاده‌ها و شهر‌ها دیده‌اید. داستان از این قرار است که آقای اکبر کلبادی در سال ۱۳۲۳ رستوران اکبر جوجه را در جاده قدیم شهرستان گلوگاه واقع در استان مازندران افتتاح کردند. کار این رستوران آنقدر رونق گرفت که الان شاهد شعبه‌های زیادی در اقصی‌نقاط مازندران هستیم.  اکبر جوجه نیز به یک غذای محبوب و شیوه پخت جوجه تبدیل شد که اکنون نام آن را در منوی تمام رستوران‌های شمالی می‌توان دید.

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه اکبر جوجه معروف را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه اکبر جوجه

  • جوجه مرغیک عدد
  • کره۱۵۰ گرم
  • پیاز متوسطدو عدد
  • رب اناردو پیمانه
  • زعفرانبه مقدار لازم
  • آبلیموبه مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه اکبر جوجه

مرحله اول

یک جوجه کامل ولی کم سن و سال تهیه کرده و همه جای آن را به نمک، آبلیمو ترش و فلفل سیاه آغشته کنید سپس روی ظرف را پوشانده و به مدت ۱۲ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله دوم

بعد از این که جوجه استراحت کرد، نصف پیمانه آب و ۲ پیمانه روغن داخل قابلمه ریخته و جوجه را داخل قابلمه قرار دهید تا جوجه آب انداخته و خوب بپزد. بهتر است برای بهتر پختن جوجه آن را از وسط دو قسمت کنید.

مرحله سوم

در ادامه کره را نیز اضافه کرده سپس پیاز را به صورت حلقه حلقه خرد کرده و به مرغ اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و بسته به اندازه مرغ ۱ تا یک ساعت و نیم صبر کنید تا جوجه روی حرارت ملایم بپزد.

مرحله چهارم

زعفران را همراه کمی آب جوش دم کرده و به قابلمه اضافه کنید سپس چاشنی‌های دیگر مثل نمک، زردچوبه، آبلیمو و فلفل را اضافه کنید.

برای این که از پختن مرغ مطمئن شده باشید، در طول زمان طبخ غذا حتما چند بار مرغ را جا به جا کنید.

مرحله پنجم

برای درست کردن سس معروف اکبر جوجه، رب انار را با کمی کره تفت دهید سپس کنار جوجه در طرفی مناسب سرو کنید.

دیدگاه ها