طرز تهیه بستنی سنتی خانگی اما حرفه‌ای

طرز تهیه بستنی سنتی
آسان
6 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کمتر کسی است که طرفدار بستنی باشد و عاشق طعم و عطر بستنی سنتی نباشد. بستنی دوست‌داشتنی و پرطرفدار سنتی، حتی در بازار رنگارنگ بستنی‌ها و دسرهای امروزی هم جایگاهش را حفظ کرده و هنوز هم پرطرفدار است. شاید تصور کنید که طرز بستنی سنتی آنقدر پیچیده است که تهیه کردنش در خانه ممکن نیست؛ اما اگر کمی صبوری داشته باشید، می‌توانید در خانه هم یک بستنی حرفه‌ای سنتی را تهیه کنید و از طعم آشنا و خاصش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی

  • خامه۱۰۰ گرم
  • شیر پر چربچهار پیمانه
  • شکردو پیمانه
  • گلابنصف پیمانه
  • ثعلبدو قاشق چایی خوری
  • خلال پستهدو قاشق غذا خوری
  • زعفرانیک قاشق غذا خوری
  • اسانس هلبه مقدار لازم

طرز تهیه بستنی سنتی

مرحله اول

پیش از این طرز تهیه بستنی ساده را به شما آموزش داده بودیم اما اینبار می‌خواهیم سراغ بستنی سنتی خوشمزه و پرطرفدار برویم.

شیر را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید جوش آید. بعد از اینکه شیرتان جوشید حرارت زیر آن را کم کنید و گلاب و زعفران را به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید. ثعلب و شکر را با هم مخلوط کنید سپس آن را قاشق، قاشق به مخلوطتان اضافه کنید. هنگامی که شکر و ثعلب را به شیر اضافه می‌کنید لازم است که مدام شیر را هم بزنید.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن ثعلب مایه بستنی شما غلیظ می‌شود. آن را از روی حرارت بردارید و به یک کاسه بزرگ منتفل کنید. حواستان به اندازه ثعلب هم باشد، اگر کم بریزید بستنی مثل ماست شل می‌شود و اگر هم زیاد بریزید بیش از حد سفت می‌شود.

مرحله سوم

درون یک قابلمه بزرگ مقداری یخ بریزید سپس کاسه‌ای که مایه بستنی را درون آن ریخته بودید را روی یخ‌ها قرار دهید. در همین حین بستنی را با همزن، هم بزنید تا کشدار شود. بعد از اینکه بستنی شما حالت کشدار پیدا کرد آن را برای ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم

بعد از ۳۰ دقیقه کاسه بستنی را از یخچال خارج کنید و دوباره آن را با همزن، هم بزنید و دوباره به یخچال انتقال دهید. این کار را باید حدود سه یا چهار مرتبه انجام دهید تا بستنی‌ای که درست می‌کنید کاملا حالت بستنی‌های بیرون را پیدا کند و کش بیاید.

مرحله پنجم

برای تهیه خامه یخ زده‌ای که درون بستنی‌های سنتی است کافیست خامه را درون یک سینی بزرگ که کمی لبه داشته باشد بریزید و سطح روی آن را صاف کنید. بعد از اینکه خامه را کاملا به صورت یکنواخت در سینی پخش کردید آن را درون فریزر قرار دهید تا خامه یخ بزند.

فواید بستنی آنقدر زیاد است که می‌توانید آنرا به یک میان وعده ثابت تبدیل کنید و با خانگی تهیه کردنش، از سالم بودن آن هم مطمئن باشید.

مرحله ششم

خلال پسته، خامه یخ زده و هل را به مایه بستنی اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید که همه قسمت‌های بستنی دارای این مواد باشد. سپس بستنی را مجدا درون فریزر قرار دهید و دو ساعت به آن زمان دهید سپس آن را سرو کنید.

دیدگاه ها

  1. این رسیپی رو انجام دادم و بسیار خوشمزه بود،ولی مدت زمان نزدیک یک روز زمان میبره