طرز تهیه خوراک مرغ عسلی طعم‌دار و خوشمزه

طرز تهیه خوراک مرغ عسلی
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

از شیرین پلو و فسنجان که بگذریم، غذاهای شیرین جای زیادی در سفره ما ندارند اما وقتی بسیاری از همین غذاهای ناآشنا روی میز مهمانی قرار می‌گیرند، توجه همه را به طعم خاصشان جلب می‌کنند. در این مطلب طرز تهیه یکی از پرطرفدارترین خوراک‌های شیرین را به شما آموزش می‌دهیم. خوراک مرغ عسلی ، یک مرغ برشته خوشمزه است که با سس متفاوت و ساده عسل طعم‌دار شده. مطمئن باشد که شما هم مثل طرفداران قدیمی خوراک‌های شیرین، از چشیدن مرغ با عسل پشیمان نمی‌شوید.

مواد لازم برای تهیه مرغ عسلی

  • ران مرغ با پوست و استخوانچهار تا شش تکه
  • نمک دریابه مقدار لازم
  • روغن زیتون بکریک قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز تند خرد شدهیک عدد
  • سبزیجات شسته و خرد شدهبه مقدار لازم
  • عسلدو قاشق غذاخوری
  • سرکه سیبیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ عسلی

مرحله اول

برای طعم‌دار کردن مرغ، روش‌های متعددی وجود دارد. می‌توانید آن را با سیر و رزماری مزه‌دار کنید، مرغ را با سس انار سرو کنید یا اینکه به شیوه تایلندی‌ها مرغ با سس باربکیو بار بگذارید. در این مطلب روش متفاوتی را برای طعم‌دادن به مرغ به شما معرفی می‌کنیم.

برای شروع تکه‌های مرغ را بشویید و با یک دستمال تمیز دو طرفشان را خوب خشک کنید. سپس به مقدار کافی به هر دو طرف مرغ‌ها نمک و فلفل بزنید و آن را در تابه مناسبی که داخلش روغن زیتون ریخته‌اید قرار دهید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید در ان را ببندید تا مرغ‌ها سرخ شوند. در زمان سرخ شدن مرغ‌ها، آنها را تکان نداده و زیر و رو نکنید.

مرحله دوم

حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که یک طرف مرغ خوب سرخ و برشته شود. بعد از اینکه به اندازه کافی سرخ شد، مرغ را به طرف دیگر برگردانید و دوباره در تابه را ببندید. دلیل بستن در این است که مرغ کمی آب بیندازد و زمان سرخ شدن آن طولانی شود. در این صورت مرغ بدون آنکه نیاز به اضافه کردن آب داشته باشد به اندازه کافی می‌پزد و پوست آن بعد از سرخ شدن خشک و ترد می‌شود.

مرحله سوم

در فاصله تفت خوردن فلفل، سبزیجات دلخواهتان مثل کاهو، بروکلی و … را خرد کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. به آنها نمک و فلفل بزنید و خوب زیر و رویشان کنید.

مرحله چهارم

وقتی ران‌های مرغ سرخ شدند و آنها را از تابه بیرون آوردید، فلفل قرمز خرد شده را در همان روغن باقی‌مانده تفت دهید. وقتی فلفل تفت خورد، شعله را خاموش کنید و عسل را در تابه بریزید تا با همان حرارت تابه آب شود و بافت بازتری پیدا کند. عسل را با فلفل و سرکه سیب مخلوط کنید. یک قاشق از این سس را روی سبزیجاتی که آماده کرده بودید بریزید و مرغ‌ها را آغشته به باقی سس کنید.

مرحله پنجم

مرغ‌های آغشته به سس عسل را در ظرف سرو بکشید و سالادی که به آن سس عسلی زده‌اید را هم کنار آنها قرار دهید. یادتان نرود که اگر تابه‌ای که مرغ را در آن سرخ کرده‌اید بخاطر چسبیدن تکه‌های مرغ غیرقابل استفاده شد، قبل از آماده کردن سس با یک قاشق چوبی مرغ‌های چسبیده به کف تابه را از کف آن جدا کنید.

دیدگاه ها