طرز تهیه خورشت گوجه سبز با سبزی قورمه با همه فوت و فن ها

طرز تهیه خورشت گوجه سبز با سبزی قورمه
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

گاهی خوب است سفره غذایتان را با توجه به فصل تغییر دهید. مثلا در فصل بهار با آمدن گوجه سبز، رنگ و طعم جدیدی به سفره غذای‌تان اضافه کنید. اگر اهل خورشت‌های سبز و خوشمزه مثل خورشت قورمه سبزی هستید قطعا خورش گوجه سبز هم برایتان جذاب خواهد بود بخصوص آن‌که با سبزی قورمه تهیه شود. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه خورشت گوجه سبز با سبزی خاص را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه خورشت گوجه سبز با سبزی قورمه را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید تا طعمی جدید را به سفره‌هایتان اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه خورشت گوجه سبز با سبزی قورمه

  • گوجه سبز ۲۵۰ گرم
  • گوشت قرمز ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • جعفری ۱۵۰ گرم
  • نعناع ۱۰۰ گرم
  • سبزی قورمه ۱۰۰- ۲۰۰ گرم
  • آبغوره یا آب نارنج ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و ادویه لازم به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت گوجه سبز با سبزی قورمه

۱. پخت گوشت

در اولین مرحله از طرز تهیه خورشت گوجه سبز با سبزی قورمه ابتدا پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت قرمز، ادویه‌ها و نمک را به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید. بعد از این که خوب گوشت سرخ شد نوبت آن است که آب را به آن اضافه کنید در قابلمه را بگذارید تا گوشت حداقل به مدت ۲ ساعت خوب بپزد.

۲. تفت دادن سبزی‌ها و گوجه سبز

هم‌زمان که گوشت می‌پزد زمان آن است که در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و گوجه سبز را در آن کمی تفت دهید تا گوجه سبز در فرایند پخت وا نرود و له نشود. بعد از این که گوجه سبزها را در روغن تفت دادید، آن را از ماهیتابه خارج کنید و سبزی خرد شده یعنی ترکیب جعفری و نعناع را هم در روغن تفت دهید تا آب سبزی کامل خارج شود.

۳. پخت نهایی خورشت گوجه سبز

اضافه کردن سبزی به خورشت گوجه سبز با سبزی قورمه

در نهایت بعد از دو ساعت، سبزی‌های سرخ شده و سبزی قورمه آماده را به همراه گوجه سبز به گوشت در حال پخت اضافه کنید تا به مدت ۴۰ دقیقه مواد با هم خوب بپزند تا در نهایت خورشت جا بیافتد.

نکات تکمیلی برای تهیه خورشت گوجه سبز

طرز تهیه خورشت گوجه سبز با سبزی قورمه

تهیه و پخت خورشت گوجه سبز هم تقریبا شبیه پخت خورشت قورمه سبزی است با این تفاوت که در آن هیچ حبوباتی ریخته نمی‌شود بنابراین اگر کمی زمان بگذارید می‌توانید یک غذای خوشمزه و متفاوت داشته باشید فقط کافی است نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن را بدانید.

سبزی خورشت گوجه سبز

سبزی اصلی که برای برای خورشت گوجه سبز استفاده می‌شود معمولا فقط جعفری و نعناع است اما اگر دسترسی به این دو سبزی ندارید می‌توانید از ترکیب سبزی قورمه برای این کار استفاده کنید.

انواع روش‌های تهیه خورشت گوجه سبز

خورش گوجه سبز را درست مثل هر خورش دیگری می‌توانید با ترکیب‌های متفاوت و حتی به روش‌های متفاوت بپزید اما اصلی‌ترین تفاوتی که می‌توانید برای تهیه این غذا داشته باشید استفاده از انواع گوشت است مثلا می‌توانید تهیه خورشت گوجه سبز با مرغ را هم امتحان کنید. یا این که سبزی قورمه استفاده کنید.

در کنار این تفاوت‌ها در شهرهای شمالی ایران هم معمولا این غذا را با اضافه کردن تخم مرغ متمایز می‌کنند. طرز تهیه خورشت گوجه سبز مازندرانی یکی از روش‌های متفاوت تهیه این غذاست که می‌توانید جزییاتش را در کتاب کاله مطالعه کنید.

استفاده از گوجه سبز به اشکال مختلف

گوجه سبز یک میوه خوشمزه است که شاید برخی نتوانند آن را به شکل خام مصرف کنند بنابراین استفاده از آن در خورشت یا به شکل شور و ترشی یکی از رایج‌ترین کاربردهای این میوه ترش و خوشمزه است. طرز تهیه شور گوجه سبز و طرز تهیه ترشی گوجه سبز را می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

+

دیدگاه ها