طرز تهیه دسر عربی به سبک مجلسی برای میهمانی

طرز تهیه دسر عربی
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
بیش 90دقیقه

اگر از علاقمندان به کارامل یا دسرهای کاراملی هستید، دسر عربی یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی است که می‌توانید آن را برای خودتان یا مهمانی‌هایتان آماده کنید.اگر تصورتان از دسر عربی، دسر مهلبیه است باید بگوییم که این دسر شباهت زیادی به پاناکوتا دارد اما به دلیل اضافه‌شدن بیسکوییت پتی‌بور به آن طعم متفاوتی دارد. اگر به این طعم علاقمندید می‌توانید نُه روش برای تهیه دسر با بیسکوییت پتی‌بور را در مطالب قبل بخوانید. اگر از دسر عربی به عنوان دسر پایانی غذا استفاده می‌کنید بهتر است بدانید که این دسر به دلیل داشتن شکر، خامه و کارامل از ژله میوه‌ای سنگین‌تر است. بنابراین باید متناسب با غذای اصلی سرو شود. در ادامه این مطلب، طرز تهیه دسر عربی با کرم کارامل را آموزش می‌بینید.

مواد لازم برای تهیه دسر عربی

  • پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
  • آب سرد ۱٫۲ پیمانه
  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۲ قاشق غذاخوری
  • نسکافه آماده ۱ بسته
  • کارامل ۱ بسته
  • خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
  • بیسکوییت پتی بور ۱ بسته
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه دسر عربی

۱. حل کردن ژلاتین در آب

یک کاسه برداشته و مقداری آب سرد در آن می‌ریزیم. سپس پودر ژلاتین را در آن ریخته و حل می‌کنیم. برای اینکه پودر ژلاتین به خوبی در آب حل شود از روش بن‌ماری استفاده می‌کنیم. در این روش یک کتری آب جوش را روی حرارت قرار داده و کاسه را روی آن قرار می‌دهیم. پس از گذشت چند دقیقه پودر ژلاتین با حرارت بخار، کاملا در آب حل می‌شود.

حل کردن پودر ژلاتین به روش بن ماری

۲. حل کردن مواد شکری در شیر

در این مرحله یک قابلمه را روی حرارت قرار داده و شیر، شکر، پودر کرم کارامل و پودر نسکافه را درون آن می‌ریزیم. سپس شروع به هم‌زدن می‌کنیم تا مواد درون شیر حل شوند. نیازی به جوشیدن شیر نیست و همینکه شیر به اندازه‌ای داغ شود که مواد شکری در آن حل شوند کافی است.

حل کردن مواد شکری در شیر

۳٫ ریختن مواد درون غذاساز

پس از حل شدن کامل مواد، در حالی که محلول ما هنوز داغ است آن را درون غذاساز یا مخلوط‌کن می‌ریزیم و خامه و بیسکوییت پتی‌بور را به آن اضافه می‌کنیم. سپس مواد را با هم ترکیب می‌کنیم. پس از ترکیب شدن مواد با هم، ژلاتین آب‌شده را نیز به آن‌ها اضافه کرده و مجدد مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا به بافتی مشابه تصویر زیر برسد.

مخلوط مواد شکری همراه با بیسکوییت پتی بور

۴. چرب کردن قالب

برای این دسر می‌توانیم از قالب‌های سیلیکونی استفاده کنیم. قالب مورد نظر را شسته، درون فریزر قرار داده و سپس با یک قلم‌مو آن را چرب می‌کنیم.

چرب کردن قالب دسر

۵. افزودن پودر کاکائو

حالا وقت آن رسیده که مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کنیم. به یک قسمت از آن‌ها پودر کاکائو اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم تا کاکائو کاملا با مواد یکدست شود.

اضافه‌کردن پودر کاکائو

۶. ریختن مواد درون قالب

یکی از قسمت‌ها را درون قالب ریخته و سپس درون یخچال قرار می‌دهیم تا نیم‌بند شود. سپس آن را از یخچال خارج کرده و بقیه مواد را به آن اضافه می‌کنیم و برای سه تا چهار ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا کاملا سفت شود.

دسر کاکائویی نیم‌بند

۷. سرو دسر عربی

پس از اینکه دسر کاملا بست، به راحتی می‌توان آن را از قالب خارج و سپس آن را تزیین کرد. برای تزیین می‌توانید از مواد دلخواه مثل چیپس شکلات یا کارامل استفاده کنید.

دسر عربی

سوالات متداول درباره طرز تهیه دسر عربی

در مطلبی که خواندید طرز تهیه دسر عربی با بیسکوییت پتی‌بور را یاد گرفتیم. به عنوان نکات تکمیلی به چند پرسش پرتکرار درباره تهیه این دسر پاسخ می‌دهیم.

آیا می‌توان دسر عربی را فقط با یک طعم تهیه کرد؟

در این مطلب طرز تهیه دسر عربی دو رنگ را یاد گرفتیم. در صورتی که مایل باشید می‌توانید تمام دسر را کاکائویی یا بدون آن تهیه کنید. در صورتیکه دسر عربی ساده را انتخاب کنید، زمان کمتری برای آماده‌سازی نهایی دسر صرف خواهد شد.

طرز تهیه دسر عربی لیوانی چگونه است؟

روش تهیه سر عربی لیوانی دقیقا مشابه روشی است که بالاتر گفته شد. تنها تفاوت استفاده از دو قالب مختلف است. تمام مراحل ذکر شده را انجام داده و در پایان به جای قالب سیلیکونی می‌توانید از لیوان استفاده کنید.

برای تزیین دسر عربی از چه چیزهایی می‌توان استفاده کرد؟

با توجه به مواد اولیه این دسر، برای تزیین می‌توانید از خامه فرم‌گرفته، سس شکلات، کارامل، بیسکوییت پتی‌بور خرد شده و پودر مغزهای مختلف مثل پودر مغز پسته استفاده کنید.

دیدگاه ها