طرز تهیه سالاد الویه گیاهی خوشمزه، سالم و مناسب گیاه خواران

طرز تهیه سالاد الویه گیاهی
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سالاد الویه یک غذای کامل است که هم می‌توان آن را با گوشت مرغ یا سوسیس و کالباس درست کرد هم کاملا به شکل گیاهی. اما وقتی صحبت از غذای گیاهی می‌شود همه منتظر هستند که غذایی بدون کالباس داشته باشند، ولی ما در ادامه می‌خواهیم با استفاده از کالباس گیاهی برند آژیل، یک سالاد الویه کاملا شبیه سالاد الویه‌های معمولی تهیه کنیم. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پیتزای گیاهی را با همین محصولات به شما آموزش داده بودیم و حالا اینجا می‌خواهیم طرز تهیه سالاد الویه گیاهی مناسب گیاهخواران را بررسی کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه گیاهی

  • سیب زمینی ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • خیارشور ۲۵۰ گرم
  • نخود فرنگی ۲۵۰ گرم
  • کالباس گیاهی خرید آنلاین ۳۰۰ گرم
  • سس مایونز خرید آنلاین ۴-۵ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۲-۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل به مقدار لازم
  • آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد الویه گیاهی

۱. پختن مواد لازم برای الویه

اولین مرحله از طرز تهیه سالاد الویه گیاهی این است که موادی لازم برای تهیه سالاد الویه را بپزید. برای این کار در یک قابلمه مناسب سیب زمینی را با آب روی حرارت قرار دهید تا حدود ۲۵ دقیقه خوب بپزد. هم‌زمان در یک ظرف دیگر تخم مرغ را آبپز کنید. در یک قابلمه دیگر هم نخود فرنگی و هویج را با آب روی حرارت بگذارید تا بپزد. بعد از این که مواد خوب پختند سیب زمینی و تخم مرغ را پوست بگیرید و یا رنده کنید یا با گوشت‌کوب خوب له کنید. بعد هویج را نگینی ریز خرد کنید.

۲. مخلوط کردن سالاد

حالا و در این مرحله از طرز تهیه سالاد الویه گیاهی کالباس گیاهی و خیارشور را به شکل نگینی خرد کنید سپس آن‌ها را با سیب زمینی، تخم مرغ، هویج و نخود فرنگی مخلوط کنید و بعد مقداری نمک، فلفل اضافه کنید و هم بزنید.

۳. آماده کردن سس سالاد

تهیه سس سالاد الویه گیاهی

برای تهیه سس سالاد ابتدا سس مایونز گیاهی را به همراه آبلیمو و مقداری نمک و فلفل را با روغن زیتون مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا این مواد به خورد هم بروند. اگر می‌خواهید یک سس خوب و خاص برای سالادهایتان داشته باشید، سس مایونز گیاهی آژیل یکی از گزینه‌های خوب برای استفاده در سالاد گیاهی است.

۴. مخلوط کردن سس با مواد

مخلوط کردن مواد سالاد الویه گیاهی

در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد الویه گیاهی، سس را روی موادی که مخلوط شده‌اند، بریزید و مجدد خوب هم بزنید تا سس به خورد مواد برود و سالاد الویه شما تهیه شود.

نکات تکمیلی برای تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه گیاهی

سالاد الویه یک غذای سالم است که می‌توانید با استفاده از مواد کاملا گیاهی آن را سالم‌تر کنید. اما توجه به نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن هم کمک می‌کند نتیجه تلاشتان غذایی خوشمزه‌تر باشد.

تنوع مواد در سالاد الویه

برای تهیه سالاد الویه درست مثل طرز تهیه سالاد ماکارونی می‌توانید سبزیجات مختلفی علاوه بر هویج و خیارشور از جمله ذرت، کرفس، پیازچه، شوید هم استفاده کنید. پس با توجه به ذائقه خود مواد داخل سالاد الویه را کم و زیاد کنید و ریسک‌پذیر باشید.

سالاد الویه مناسب افراد وگان

اگر می‌خواهید سالاد اولیه شما مناسب افراد وگان باشد کافی است تخم مرغ و کالباس را حذف کنید و از همان سس مایونز آژیل که در آن تخم مرغ ندارد استفاده کنید.

ارزش غذایی کالباس آژیل

یکی از نکات خوبی که بهتر است در مورد کالباس گیاهی آژیل بدانید این است که این کالباس گیاهی تشکیل شده از سویا، هویج، پودر تخم مرغ، فلفل دلمه و نشاسته در کنار نمک، ادویه، پیاز، سیر و… است.

ارزش غذایی کالباس گیاهی در هر ۱۰۰ گرم

انرژی۱۹۷/۳۵ کیلو کالری
قند۱/۵۵ گرم
چربی۱۶ گرم
نمک۱/۵ گرم

ارزش غذایی سس مایونز وگان

سس مایونز آژیل یکی از گزینه‌های خوب برای استفاده در انواع سالاد بخصوص سالاد اولیه و ماکارونی است و شما می‌توانید این سس را هم در سالاد گیاهی هم در تهیه سالاد الویه ساده و طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده هم استفاده کنید.

ارزش غذایی سس مایونز در ۳۲۰ گرم

انرژی۴۷/۴ کیلو کالری
قند۱/۵۲ گرم
پروتئین۱/۲ گرم
چربی۳۰ گرم

دیدگاه ها