طرز تهیه سمنو با آرد سهن با طعم عالی و بسیار مقوی

طرز تهیه سمنو با آرد سهن
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سمنو، این دسر سنتی و خوشمزه، از دیرباز در سفره‌های ایرانیان جای داشته و به عنوان نمادی از برکت و شادکامی شناخته می‌شده است. طرز تهیه سمنو با آرد سهن درست مثل طرز تهیه سمنو با جوانه گندم و طرز تهیه سمنو فوری روشی اصیل و سنتی برای تهیه این دسر محبوب است که طعمی بی‌نظیر و خواصی بی‌شمار را به ارمغان می‌آورد.

مواد لازم برای تهیه سمنو با آرد سهن

  • آرد سهن ۳ لیوان
  • آب ۱۰ لیوان
  • شکر (به دلخواه) ۱ تا ۲ لیوان
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن ۱/۴ لیوان
  • نمک ۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه سمنو با آرد سهن

۱. تهیه مخلوط آرد و آب

هم زدن مخلوط آرد و آب برای تهیه سمنو با آرد سهن

اولین مرحله از طرز تهیه سمنو با آرد سهن این است که آرد سهن را در یک قابلمه بزرگ بریزید و ۲ لیوان آب به آن اضافه کنید سپس مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا آرد گلوله نشود و در نهایت به تدریج بقیه آب را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

۲. اضافه کردن باقی مواد و پخت سمنو

پخت سمنو با آرد سهن

اکنون و در این مرحله از طرز تهیه سمنو با آرد سهن، شکر، زعفران، روغن و نمک را اضافه کنید و هم بزنید و شعله گاز را کم کنید و سمنو را به مدت ۲ تا ۳ ساعت مرتب هم بزنید تا جا بیفتد و غلیظ شود. بعد از این زمان سمنوی شما آماده است، حرارت گاز را خاموش کنید و سمنوی آماده شده را در ظرف مورد نظر بریزید و بگذارید خنک شود. بعد میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی باری تهیه سمنو با آرد سهن

طرز تهیه سمنو با آرد سهن

تهیه سمنو با آرد سهن یکی از کامل‌ترین و مقوی‌ترین سمنوهایی است که می‌توانید در منزل هم برای سفره هفت‌سین و هم مصرف روزانه به عنوان یک دسر خوشمزه انجام دهید.

آرد سهن، راز طعم و خواص سمنو

آرد سهن از جوانه گندم تهیه می‌شود و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌های مفید است. استفاده از این آرد در تهیه سمنو، این دسر را به یک غذای مقوی و مغذی تبدیل می‌کند.

علاوه بر طعم و خواص، سمنو با آرد سهن ظاهری زیبا و رنگی تیره و دلنشین دارد که آن را به زینت سفره‌های شما تبدیل می‌کند. ضمنا اگر آرد سهن در دسترس شما نیست، می‌توانید از آرد جوانه گندم استفاده کنید.

یادتان باشد سمنو را می‌توانید با جوانه جو هم تهیه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سمنو با جوانه جو را بررسی کرده بودیم، می‌توانید جزییات آن را بخوانید و در منزل تهیه کنید. البته تهیه سمنو بدون آرد را هم می‌توانید بخوانید.

نکات کل برای تهیه سمنو

تهیه سمنو به عنوان یک دسر خوشمزه چه با جوانه جو باشد چه بدون آرد نکات و فوت‌وفن‌های کلی دارد که در زیر اشاره شده است:

  • برای این‌که سمنو سریع‌تر جا بیفتد، می‌توانید از پودر مالت هم استفاده کنید.
  • برای این‌که سمنو رنگ تیره‌تری داشته باشد، می‌توانید از شیره خرما استفاده کنید. طرز تهیه سمنو با شیره خرما را در کتاب کاله مطالعه کنید.
  • برای این‌که سمنو طعم قوی‌تری داشته باشد، می‌توانید از هل و گلاب هم استفاده کنید.

دیدگاه ها