طرز تهیه سوپ مارچوبه مجلسی به ساده‌ترین روش

طرز تهیه سوپ مارچوبه
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

گرچه تا چند دهه قبل تنها مردم اروپا، آفریقای شمالی و غرب آسیا از فواید بی‌شمار مارچوبه بهره می‌بردند، اما با شروع کاشت آن در ایران، مارچوبه با همه گرانی‌اش به گیاهی در دسترس برای آماده کردن غذاهای مقوی و تا حدی لوکس تبدیل شده است. اگر شما هم می‌خواهید از خواص فراوانش بی‌‍نصیب نمانید، طرز تهیه سوپ مارچوبه را در ادامه بخوانید و برای آماده کردن این سوپ مجلسی نیم ساعت وقت بگذارید.

مواد لازم برای تهیه سوپ مارچوبه

  • مارچوبهنیم کیلو
  • جعفری ساطوریدو قاشق غذاخوری
  • آرددو قاشق غذاخوری
  • خامه ترش یا فرادمایک پیمانه
  • کرهدو قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ مارچوبه مجلسی

مرحله اول

مارچوبه را تا آنجا که نازک و ترد است ببرید و دم آن را کنار بگذارید. در یک قابلمه دو لیوان آب را همراه با مقداری نمک به جوش بیاورید و قبل از ادامه دادن کار، یک ظرف آب یخ را کنار دستتان بگذارید.

سر مارچوبه ها را در آب جوش بریزید و بعد از حدود دو دقیقه و کمی تغییر کردن رنگشان، آنها را با کفگیر بیرون آورده و در آب یخ بریزید.

مرحله دوم

نیمی از کره را در یک قابلمه روی آتش ملایم آب کنید. سپس آرد را در قابلمه ریخته و برای دو تا سه دقیقه تفت دهید. وقتی رنگ آرد کمی تغییر کرد، ۹ پیمانه آب در قابلمه بریزید و شعله را برای به جوش آمدن آب تند کنید. حالا دم مارچوبه‌ها را در آب بریزید و شعله را کم کنید. در قابلمه را ببندید و حدود ۴۵ دقیقه به مارچوبه‌ها برای پختن فرصت بدهید.

مرحله سوم

دم مارچوبه را با کفگیر از قابلمه بیرون بیاورید و دور بیندازید. حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه پیش از کشیدن سوپ، قسمت‌های ترد مارچوبه را در قابلمه بریزید و نمک و فلفل را هم اضافه کنید.

مرحله چهارم

هنگام کشیدن سوپ، خامه و نیمه باقی مانده کره را به آن اضافه کنید و چند دقیقه روی شعله ملایم بگردانید. سپس سوپ را در ظرف دلخواهتان سرو کنید.

می‌توانید سوپ مارچوبه را مثل سوپ تره فرنگی با مقداری جعفری و خامه ترش تزیین کنید یا اینکه به جای خامه ترش یا فرادما در ترکیب این سوپ، از ماست چکیده استفاده کنید.

دیدگاه ها