طرز تهیه شربت زعفران

آسان
1 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

با نزدیک شدن به فصول گرم تابستان، بدن ما به دلیل تعرق بالا، آب زیادی را از دست می‌دهد. همان طور که در مقاله‌های قبل توضیح دادیم، کم‌آبی بدن منجربه مشکلات زیادی از جمله سر درد، افسردگی شدید، غلظت خون، خستگی، خشکی پوست و غیره می‌شود. اگر نوشیدن زیاد آب در این فصول برای شما دشوار است، بهتر است به جای مصرف آب، شربت‌های مختلف را در برنامه غذایی خود قرار دهید. یکی از بهترین شربت‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهیم، شربت زعفران است. که علاوه بر رفع عطش، خواص بسیار زیادی نیز دارد.

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران

  • زعفران ساییده شدهنصف قاشق غذاخوری
  • گلاب۳ قاشق غذاخوری
  • آبنیم لیتر
  • شکربه مقدار لازم

طرز تهیه شربت زعفران

مرحله اول

آب را داخل یک قابلمه ریخته و روی شعله قرار دهید تا به دمای جوش برسد. شعله را کم کنید، شکر را به آب اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کامل حل شود.

مرحله دوم

بعد از این که شکر کامل در آب حل شد، زعفران خیس خورده را به مخلوط شکر وآب اضافه کرده و خوب هم بزنید. در ادامه گلاب را نیز اضافه کنید و شربت را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا قوام پیدا کند.

مرحله سوم

قابلمه را از روی حرارت بردارید، بعد از این که شربت خنک شد، آن را در ظرفی مناسب ریخته و درون یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

هر زمان که مایل بودید شربت بنوشید، یک‌چهارم لیوان شربت را با آب خنک مخلوط کرده و نوش جان کنید.

اگر مایل بودید می‌توانید از تخم شربتی یا خاک شیر نیز برای تهیه این شربت استفاده کنید تا هم ظاهر شربت زیباتر و هم خواص آن بیش‌تر شود. برای این کار اگر از تخم شربتی استفاده می‌کنید، آن را از قبل خیس کنید تا لعاب‌دار شود سپس به شربت اضافه کنید. اگر از خاک شیر استفاده می‌کنید، آن را خوب بشویید تا تمام سنگ‌ها و ذرات ریز جدا شود، سپس داخل شربت بریزید.

دیدگاه ها