انواع روش‌های ساده و سریع تزئین فرنی

تزئین فرنی با روش های مختلف
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر مهمان دارید و دنبال یک دسر خوشمزه و زیبا برای میز غذایتان هستید، می‌توانید فرنی را انتخاب کنید. اما؛ فقط درست کردن فرنی کافی نیست بهتر است به تزیین فرنی هم فکر کنید. در ادامه این مطلب ابتدا با هم مرور کوتاهی به طرز تهیه فرنی می‌کنیم و سپس روش‌های مختلف تزئین فرنی از فرنی قالبی گرفته تا تزیین فرنی با میوه و انواع آجیل و دارچین را مرور خواهیم کرد. اما قبل از آن یادتان باشد فرنی یک غذای کمکی مناسب برای کودکان است. طرز تهیه فرنی برای نوزاد را در کتاب کاله بخوانید.

مواد لازم برای تهیه فرنی ساده

  • شیر یک پیمانه
  • شکر یک قاشق غذاخوری
  • آرد برنج یا انواع نشاسته دو قاشق غذاخوری
  • گلاب به مقدار لازم
  • هل به مقدار لازم

روش پخت فرنی ساده و تزئین فرنی

قبل از این که تزئین فرنی را فرا بگیرید، ابتدا برای پخت فرنی ساده خود، درون یک قابلمه نشاسته یا آرد برنج را داخل شیر سرد یا حتی آب (به جای استفاده از شیر) بریزید و خوب حل کنید و سپس این قابلمه را روی گاز قرار دهید و همچنان هم بزنید. بعد از این‌که مخلوط خوب آماده شد و به غلظت کافی رسید، باقی مواد یعنی شکر، گلاب و دانه هل را اضافه کنید و باز هم بزنید.

مواد را آنقدر هم بزنید که خوب در هم مخلوط شوند و فرنی ساده شما به غلظت کافی برسد. بعد از این، فرنی شما آماده است. اکنون نوبت آن است که فرنی را در ظرف یا قالب مدنظرتان بریزید و اجازه دهید به خوبی خنک شود تا بتوانید روی تزئین فرنی را بهتر انجام دهید.

دیگر روش‌های پخت فرنی

انواع روش های تزیین دسر

انواع روش های تزئین فرنی

بعد از پخت فرنی، به هر روشی که باشد و از هر نوع فرنی که باشد، مهمترین کار این است که این دسر خوشمزه را با یک تزیین زیبا، جذاب‌تر کنید.

در ادامه با هم انواع روش‌های مناسب تزئین فرنی را مرور خواهیم کرد، اما خوب است بدانید که روش‌های تزیین فرنی به اینها محدود نیست و شما با خلاقیت خود می‌توانید از روش‌های مختلف دیگر هم استفاده کنید و یا ترکیبی از روش‌های گفته شده را به کار ببرید.

تزئین فرنی با دارچین یا زعفران

ساده‌ترین روش تزئین فرنی ساده تزئین با ساده‌ترین مواد مثل پودر دارچین به شکل‌های مختلف است.

دیگر روش تزیین فرنی استفاده از زعفران دم کرده است. فقط اگر می‌خواهید از زعفران استفاده کنید دقت کنید که زعفران دمی شما خیلی آبکی نباشد.

تزئین فرنی با گردو ، پسته یا بادام

یکی دیگر از روش‌های تزیین فرنی این است که آن را با انواع آجیل مثل گردو، پسته، نارگیل یا بادام تزئین کنید.

در این روش، هم می‌توانید مغزیجات را پودر کنید و پودر آنها را برای تزیین استفاده کنید و هم می‌توانید از خلال آنها برای تزیین استفاده کنید. مثلا یکی از گزینه‌های خوب تزئین فرنی، پودر نارگیل است.

تزئین دسر با خلال گردو، پسته یا بادام

تزئین فرنی با میوه

دیگر روش تزیین فرنی استفاده از انواع میوه‌های رنگارنگ چه به صورت خام چه به صورت پخته یا کمپوت شده استفاده کنید.

فقط اگر از کمپوت استفاده می‌کنید، آب کمپوت را روی فرنی نریزید. ضمنا اگر از این روش برای تزئین استفاده کردید حتما میزان شکر فرنی خود را در حین پخت کمتر در نظر بگیرید.

تزئین فرنی سه رنگ

فرنی سه رنگ نوعی فرنی است که دقیقا مثل فرنی ساده تهیه می‌شود. ابتدا باید فرنی ساده را درست کنید و سپس آن را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

در یکی از ظرف‌ها مقداری زعفران آب شده اضافه کنید و هم بزنید؛ به ظرف دیگر هم کاکائوی آب شده اضافه کنید و در نهایت دو لایه رنگی را روی لایه فرنی ساده بریزید.

این فرنی را، هم می‌توانید ساده سرو کنیدو هم روی آن را با مواد مختلف تزئین کنید.

دیگر روش‌های تزئین

سوای تمام روش‌هایی که برای تزیین گفتیم، خوب است مجدد تاکید کنیم که روش‌های تزیینی که گفتیم تنها بخشی از روش‌های مختلفی است که می‌توانید از آنها برای تزئین هر دسری استفاده کنید.

اما دیگر روش‌های تزئین این دسر خوشمزه می‌تواند شامل استفاده از گل سرخ خشک شده، استفاده از پودر کاکائو یا خرده شکلات باشد یا ترکیبی از همه روش‌هایی که بالا به آنها اشاره کردیم.

دیدگاه ها