طرز تهیه فرنی با آرد گندم ، دسری مقوی و خوشمزه

فرنی با آرد گندم
آسان
2-4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تا به حال این احساس را داشته‌اید که دلتان بخواهد یک چیز گرم مثل سوپ بخورید اما وقت کافی برای درست کردن آن نداشته باشید؟ یا مثلا یک روز سرد زمستانی است و دلتان یک خوراکی گرم بخواهد که سیرکننده هم باشد؟ خب! پس قطعا داشتن یک فرنی با آرد گندم بهترین گزینه برای شماست. چون هم مواد اولیه آن برخلاف فرنی با آرد برنج همیشه در دسترس است و هم در کمتر از ۲۰ دقیقه می‌توانید آن را آماده کرده و نوش جان کنید.

در ادامه این مطلب از کتاب کاله، با هم طرز تهیه فرنی با آرد گندم را به همراه کلیه جزئیات و نکات مهم برای تهیه بهترین فرنی را فرا می‌گیریم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد گندم

  • آرد گندم یک قاشق غذاخوری
  • شیر یک پیمانه
  • شکر یک قاشق غذاخوری
  • گلاب به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم

طرز تهیه فرنی با آرد گندم

۱- هم زدن آرد گندم و شیر سرد، اولین مرحله پخت فرنی آرد گندم

حل کردن آرد گندم در شیر برای تهیه فرنی با آرد گندم

اولین مرحله برای تهیه فرنی با آرد گندم این است که نصف شیر را در یک کاسه بریزید و آرد گندم را به آن اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا آرد به درستی و به صورت کامل در شیر حل شود.

نکته مهم:

  • برای بهتر حل شدن آرد باید حتما آن را در شیر سرد حل کنید.
  • در صورتی که شیر در دسترستان نیست می‌توانید به جای شیر از آب استفاده کنید، فقط خوب است این را بدانید که طعم و مزه‌ای که شیر به فرنی می‌دهد را آب نمی‌دهد پس ترجیحا از شیر استفاده کنید.

۲- مخلوط کردن کل مواد فرنی و هم زدن مداوم

هم زدن و مخلوط کردن مواد فرنی آرد گندم

آخرین مرحله از تهیه فرنی آرد گندم درست مثل طرز تهیه فرنی برای نوزاد این است که شیر باقی‌مانده را روی حرارت اجاق بگذارید و سپس مخلوط شیر و آرد گندم را که خوب مخلوط شده‌اند به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید. سپس بعد از این که فرنی تا حدودی به غلظت افتاد باقی مواد یعنی گلاب و شکر را اضافه کنید و باز هم همچنان هم بزنید.

هم زدن مواد را حداقل ۱۵ دقیقه ادامه دهید تا فرنی شما کامل غلیظ شود. آنقدری که نه شل باشد نه به سفتی ماست باشد. بعد از آن فرنی شما آماده است. نوش جان!

نکات مهم:

  • اگر می‌خواهید فرنی شما خوشمزه‌تر باشد می‌توانید همزمان با اضافه کردن شکر، مقداری پودر دارچین و پودر هل هم اضافه کنید.
  • اضافه کردن مقداری کره هم می‌تواند به خوشمزه‌تر شدن فرنی کمک کند.
  • مهمترین نکته در تهیه فرنی این است که از هم زدن آن غافل نشوید.
فرنی آرد گندم

نکاتی برای تهیه فرنی با‌ آرد گندم

فرنی از آن دسته دسرهاست که درست کردنش آسان است اما قطعا با تکرار پختن آن، هر بار فرنی بهتری خواهید داشت. اما خوب است باز در تهیه انواع فرنی همیشه نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

پخت فرنی به روش‌های مختلف

همانطور که فرنی را می‌توان به روش‌های مختلف و با آرد و نشاسته‌های مختلف پخت، می‌توان حتی در پخت فرنی با آرد گندم هم جایگزین‌های مختلفی برای مواد انتخاب کرد. مثلا اگر شیر دم دستان ندارید می‌توانید فرنی با آرد گندم بدون شیر تهیه کنید.

یا حتی می‌توانید از ترکیب آرد گندم و نشاسته برای تهیه این دسر استفاده کنید و به این ترتیب فرنی با آرد گندم و نشاسته داشته باشید.

روش تزئین فرنی

فرنی آرد گندم را هم می‌توانید مثل هر فرنی دیگری با انواع مواد از جمله پودرهای پسته، نارگیل یا هل و دارچین تزئین کنید یا از خلال بادام استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید تزئین فرنی کار سختی نیست و به علاقه و ابتکار شما بستگی دارد.

دیدگاه ها