طرز تهیه شیر کاکائو خوشمزه، غلیظ خانگی

طرز تهیه شیر کاکائو
آسان
یک نفر نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی که از کودکی تا بزرگسالی مورد علاقه‌مان بوده و هست را می‌توان شیر کاکائو دانست. عموما طرز تهیه شیر کاکائو چندان دشوار نیست، اما دانستن دقیق مواد مورد نیاز و روش تهیه آن، به داشتن یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و نوستالژیک کمک می‌کند. شیر کاکائو به عنوان نوشیدنی که می‌توانید روز و شب استفاده کنید و بسیار مورد علاقه کودکان است، بخش بزرگی از خاطرات کودکی ما را برایمان زنده می‌کند. شاید تصور کنید طرز تهیه شیر کاکائو نیاز به خواندن مقاله ندارد، اما نظرتان در پایان تغییر خواهد کرد.

مواد لازم برای طرز تهیه شیر کاکائو غلیظ خانگی

  • شیر یک لیوان
  • پودر کاکائو یک قاشق غذا خوری
  • خرما کوچک دو الی سه عدد
  • سیروپ وانیل میزان دلخواه

طرز تهیه شیر کاکائو

۱. مخلوط کردن مواد در مخلوط‌کن، برای یک طرز تهیه متفاوت

مخلوط کردن مواد در طرز تهیه شیر کاکائو

در اولین مرحله از تهیه شیر کاکائو، تمامی مواد شامل شیر، خرما، پودر کاکائو و سیروپ وانیل را داخل مخلوط‌کن بریزید. در این مرحله نیازی به گرم کردن شیر نیست و تنها اگر خودتان علاقه دارید، شیر را کمی گرم‌تر سرو کنید. حال آنقدر مواد را مخلوط کنید، تا مایعی یک‌دست حاصل شود.

۲. تنظیم میزان شیرینی و غلظت شیر کاکائو

این مرحله، مرحله‌ای برای تطبیق نوشیدنی حاصل شده، با سلیقه شخصی خودتان است. استفاده از خرما و وانیل، در واقع روشی برای طرز تهیه شیر کاکائو غلیظ است. اگر شیرکاکائو را کمی رقیق‌تر می‌پسندید، بهتر است مقداری شیر به آن اضافه کنید تا ترکیب به غلظت مورد علاقه‌تان برسد. برای این کار کافی است کمی از شیر کاکائو را امتحان کنهید تا بتوانید میزان شیرینی را با سلیقه خودتان تطبیق دهید. اگر میزان شیرینی آن کم بود، می‌توانید کمی سیروپ وانیل بیشتر هم به آن اضافه کنید.

۳. تنظیم دمای نوشیدنی در طرز تهیه شیر کاکائو

گرم کردن نوشیدنی در طرز تهیه شیر کاکائو

مرحله پایانی، پیش از نوشیدن شیر کاکائو، تنظیم دمای مورد علاقه است. از آن‌جایی که در طرز تهیه شیر کاکائو غلیظ از شیر سرد استفاده می‌شود، شما می‌توانید مخلوط نهایی را روی گاز و در قابله کمی گرم کنید. البته امکان قراردادن آن در یخچال برای سردتر شدن هم وجود دارد.

حال نوشیدنی شما آماده است. این مدل از درست کردن شیر کاکائو، بسیار آسان بوده و در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود. نوش جان!

طرز تهیه شیر کاکائوی متفاوت

نکاتی برای طرز تهیه شیر کاکائو متفاوت

با وجود آنکه شیر کاکائو نوشیدنی معمولی است، اما بسیاری از ما عاداتی داریم که می‌تواند روی انتخاب محتویات غذای ما تاثیرگذار باشد. در ادامه چند نکته که می‌تواند برای افراد با سلایق مختلف و عادات رفتاری منحصر به فرد اهمیت داشته باشد را خواهیم خواند:

نوع شیر مورد استفاده در طرز تهیه شیر کاکائو قابل تغییر است؟

پاسخ به این سوال، «بله» است. ممکن است شما به لاکتوز حساسیت داشته باشید یا از شیرهای حیوانی به دلایلی مانند رژیم غذایی وگان استفاده نکنید. در هر دو این موارد امکان تغییر شیر مصرفی به شیر بدون لاکتوز یا شیر بادام وجود دارد. فقط مهم است که در هنگام تغییر شیر مصرفی، به میزان شیرینی آنها توجه کافی داشته باشید. به طور مثال شیرهای بدون لاکتوز شیرینی بیشتری دارند و اگر از این نوع شیر استفاده می‌کنید، لازم است میزان خرما و سیروپ وانیل مصرفی خود را تغییر دهید.

آیا شیر کاکائو دارای کافئین است؟

محصولات تهیه شده از شکلات هم دارای کافئین هستند و اگر حساسیت خاصی نسبت به این نوع ماده دارید، استفاده از شیر کاکائو به شما توصیه نمی‌شود. اما اگر نگران بیدار ماندن، پس از نوشیدن شیر کاکائو هستید، باید بدانید که میزان کافئین موجود در این نوشیدنی بسیار پایین بوده و در موارد بسیار نادری، میزان کافئین موجود در شیر کاکائو تاثیری در شرایط خواب افراد داشته است.

آیا شیر کاکائو برای استفاده پس از تمرینات ورزشی مناسب است؟

شیر کاکائوی تهیه شده با رسپی این مقاله، محصول بسیار مناسبی برای استفاده پس از تمرینات ورزشی است. این نوشیدنی پروتئین بالایی دارد و به افزایش میزان آب بدن شما هم کمک خواهد کرد و همین دلایل، برای مصرف شیر کاکائو پس از تمرینات ورزشی کافی است. تنها دقت داشته باشید که میزان سیروپ وانیل شما می‌تواند روی میزان قند مصرفی‌تان تاثیرگذار باشد.

دیدگاه ها