طرز تهیه فینگرفود بورک پاسترامی سولیکو با خمیر هزارلا

آسان
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

بورک نوعی پیش غذا و فینگرفور ترکی است که با استفاده از خمیر نازکی به اسم خمیر هزارلا یا خمیر فیلو درست می‌شود. بورک‌‌ها بسته به نوع موادی که در تهیه آن‌ها استفاده می‌کنند، به عنوان پیش غذا، غذای اصلی حتی صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بورک پنیر و اسفناج، بورک گوشت و قارچ، بورک گوشت و پنیر، بورک سیب زمینی و … از بورک‌های معروف ترکیه هستند. اما شما می‌توانید بورک مورد علاقه‌تان را با مواد غذایی که دوست دارید، درست کنید. در این مقاله قصد داریم با کمی ابتکار، طرز تهیه فینگرفود بورک پاسترامی سولیکو را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه فینگرفود بورک پاسترامی سولیکو

  • پاسترامی سولیکویک وکیوم
  • خمیر هزارلا پمینابه مقدار لازم
  • فلفل دلمه‌اییک عدد
  • پیازیک عدد
  • پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، دارچین، ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه فینگرفود بورک پاسترامی سولیکو

مرحله اول

پیش از این طرز تهیه فینگرفودهای خوشمزه‌ای را با خمیر هزارلا به شما آموزش داده بودیم. اگر از غذاهای مدرن و ساده‌ای مثل یوفکای سوسیس یا چیز چیکن رینگ خوش‌تان آماده، پیشنهاد می‌کنیم به این دستور غذا هم توجه کنید. پیاز و فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و پاسترامی سولیکو را در اندازه خیلی کوچک برش دهید. داخل یک تابه پیاز‌ها را با مقداری زردچوبه و روغن تفت دهید. زمانی که پیاز‌ها کمی نرم شدند فلفل دلمه‌ای ها را اضافه کرده و در تابه ببندید.

مرحله دوم

بعد از چند دقیقه پاسترامی را همراه ادویه‌جات و رب گوجه فرنگی اضافه کرده و مواد را تفت دهید. حدود ۱۰ دقیقه مجددا در تابه را ببندید تا مواد میانی فینگرفود به خوبی بپزند.

مرحله سوم

خمیر هزارلا را پهن کنید و در اندازه دلخواه برای فینگرفود برش دهید. مقداری از مواد میانی و پنیر پیتزا وسط خمیر قرار دهید سپس خمیر را بپیچیده و با مقداری آب، انتهای خمیر را بچسبانید تا باز نشود.

مرحله چهازم

فینگرفودها را در روغن نیمه داغ سرخ کنید. داخل یک بشقاب چند عدد دستمال کاغذی قرار دهید و بورک‌های سرخ شده را روی آن‌ها بگذارید تا روغن اضافیشان گرفته شود.

بورک‌ها را در ظرفی مناسب سرو کرده ونوش جان کنید.

دیدگاه ها